Gå til innhold

Ny bruksbil, Z4. vinterhjul.


Rune-K
 Share

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Rune-K skrev:

Da var det tid for årets kjedeligste jobb. Vet ikke med dere andre men jeg føler alltid at det er triveligere og legge om til sommerdekk igjen. Men siden det har vært noen dager med nattefrost allerede og jeg har en del nattevakter så er det vel ingen vei tilbake.

Lærte en viktig ting i fjor. Nøkkelen må være i nærheten av bilen, hele tiden så den legger vi her. I fjor gikk alarmen på så fort jeg begynte å jekke så det gidder jeg ikke i år. For en som aldri har hatt ny bil så lærer man litt hele tiden.

IMG_0881.JPG.ce588ddb28defd16d5fda7685455ab59.JPG

Jeg har jo løftebukk men siden den er 4 søylet så gjør vi på denne måten. Bare det og få bilen opp i en grei arbeidshøyde gjør alt så mye mer behagelig når man har passert 50.

IMG_0886.JPG.56f8227f6f5341bd043cb0fca457f6f3.JPG

Tilslutt så var det inn her. I fjor så fant den vinterhjula automatisk men når jeg satt på sommerdekkene igjen måtte jeg inn i skjermen. Litt rart.

IMG_0890.JPG.8a1c25c3e85eabcd4c386e19739b5a6f.JPG

Tok også dette bildet. En G29 ser tøff ut fra denne vinkelen også.

IMG_0887.JPG.72082cfaaf5ed81b5997c6679fb00f6b.JPG

Noe annet jeg lurer litt på siden jeg har den som helårsbil er rustbehandling. Det som taler i mot er at alle karroserideler som er lakkerte er enten aluminium eller plast så det er ikke mye som kan ruste. Når i tillegg undersiden ser slik ut. Med plastdeksel og annen beskyttelse over alt så er det ikke stort og beskytte.

IMG_0889.JPG.bf2d81b6ddae8afcfa3e6a18b1fcb25c.JPG

Noen som har noen innspill på rustbehandling, blir i tilfelle en proff jobb.

 

Ja Rune dette er imponerende med bildeblogg og greier 😊😊.

Ellers helt enig ,legge om hjul er drittkjedelig uansett sommer eller vinter i mine øyne .

Kjekk løsning på løfting av bil her forøvrig ,man får en fin arbeidsstilling .

Og ja denne bilen din er smellvakker fra A til Å og tenker du koser deg med den .

Ser du nevner rustbehandling ,men her er jo mye forskjellige aktører idag men Mercasol skal være fine saker ,igjen er jo så mange som driver med sånt og hvert enkelt individ har sine meninger .

Så er det gel og firmaer i Norge som driver med noe som heter Dinitrol og Rune .

Vet hvertfall at Omegaen jeg hadde fra 2004 ,var behandlet med dette fra 1995 til 2003 og den fantes det ikke rust på noen sted .

Behandlet hvert 2 år mener jeg det stod i heftet .

Fluidfilm vil vi ikke ha på en sånn ny bil vel …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av mercasol og lignende bør gjøres før bilen i det hele tatt ser regn/vann. Om du har noe overflaterust og de som sandblåser ikke får vekk absolutt alt, så vil dette over tid bli dårlige greier, ikke i ditt eie nødvendigvis men over lang tid. Stoler du på at de som sandblåser får vekk hver mm med overflaterust uten å demontere bakstilling/deler generelt? Isåfall er mercasol veldig populært. Eg har fluidfilm på min 2018 f31, veldig fornøyd. 4. Bilen eg har det på. Berre ver obs på at du får den tykke versjonen i alle sliteområder ellers må det gjentas ofte.

Om du stoler på de som utfører jobben og er sikker på at bilen er fri for rust inni alt av vanger etc og eventuelt at det blir rengjort skikkelig og jobben er 110% så hadde eg gått for mercasol. 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...