niets Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Hei, Et enkelt spørsmål om dekktrykk på dekk med standarddimensjon: Følger dere anvisningen på tabellen i dørstolpen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Jeg gjør det, og har bestandig gjort det, på mine biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 (endret) Jeg legger meg litt over på min F01 , dvs fyller som regel det som står i tabellen for 5 passasjerer og bagasje selv om jeg ofte er alene i bilen. Har en i3 og den skal ha 2.3/2.5 bar foran men her kjører jeg 2.8bar, disse smale tynne dekkene i kombinasjon med en bil som svinger mye med små rattutslag blir lett litt masete å kjøre med lite trykk i framhjula, med 2.8 er den fin Endret Mai 11, 2022 av Hpi Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Jeg legger meg ca. 0,2 bar over på X4-en. Ofte full bil, og gjerne campingvogn på slep. Har aldri merket noe unormal dekkslitasje på grunn av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Legger meg som regel mellom det som står oppgitt for tom og full bil. Kjører stort sett alene i bilen. Fyller nærmere nivået for "full bil" i vintersesongen for hvis man fyller på ved 5 plussgrader blir det en del lavere trykk ved 20 minus. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Har det noe å si om man fyller til anvist trykk på dørstolpe med varme dekk kontra kalde? Er det eventuelt mye differanse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Ja, opp mot kanskje 5-10%. Trykk i dørstolpen er på kalde dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Takk for svar alle sammen. Har kjøpt nye sommerdekk, og må prøve meg frem litt hva gjelder lufttrykk. Har fulgt anvisningen i dørkarm så langt, og det virker ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå