Ron788m Skrevet Juli 4, 2022 Share Skrevet Juli 4, 2022 Tenkte å få gjort denne operasjonen på en 2015 mod X3 med 8 trinns ZF straks, og har tittet på eurodel og KOED m.fl for delene. Blir varenummer ZF1087298365 fra KOED riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 4, 2022 Share Skrevet Juli 4, 2022 Det ser absolutt rett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Juli 13, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2022 Skal det «mangle» én metallsak i bunnpannen? Se øverst i bildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juli 13, 2022 Share Skrevet Juli 13, 2022 8 timer siden, Ron788m skrev: Skal det «mangle» én metallsak i bunnpannen? Se øverst i bildet Gjorde det på min nye også, så tipper ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Juli 13, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2022 2 timer siden, Maverick2002 skrev: Gjorde det på min nye også, så tipper ja. Vet du hva dem er til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 13, 2022 Share Skrevet Juli 13, 2022 Er det magneter til å fange spon? Du kan jo sjekke om de er magnetiske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juli 13, 2022 Share Skrevet Juli 13, 2022 Er magneter for å fange opp spon i panna ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Juli 15, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2022 Oppdatering: Byttet olje med bunnpanne. Hadde ingen store drømmer om endring, utover at det gir litt sjelefred når sånn er byttet. Bilen var bra fra før, men jammen merker jeg forskjell! Girer mykere nå, både opp og ned. Syns den er raskere i sport, og ellers et løft over hele linja. BMW med ZF gått over 100.000km? Bytt girolje med filter! E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Husk å nullstille adapsjoner på kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 26 minutter siden, Otis skrev: Husk å nullstille adapsjoner på kassen. Lest at man egentlig ikke burde gjøre dette. XHP har blant annet advart mot å nullstille adapsjonsverdier med mindre man gjør overhalinger. Lest om et par tilfeller hvor nullstilling har ført til girkassen ble helt jævlig å kjøre med. Dette var som regel biler med høyere km.stand. Om jeg forstod det rett er vel tanken at nullstilling av verdiene fører til økt slitasje innen den lærer alt igjen. Jeg nullstillte verdiene da jeg byttet girolje og filter på min og det gikk bra. Den girte noe hardt i starten, men ble perfekt innen noen mil. Kommer ikke til å gjøre det neste gang tilfelle jeg gjør vondt verre. https://www.xhpflashtool.com/blog/adaptions/ E.C. og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 (endret) 18 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Lest at man egentlig ikke burde gjøre dette. XHP har blant annet advart mot å nullstille adapsjonsverdier med mindre man gjør overhalinger. Lest om et par tilfeller hvor nullstilling har ført til girkassen ble helt jævlig å kjøre med. Dette var som regel biler med høyere km.stand. Om jeg forstod det rett er vel tanken at nullstilling av verdiene fører til økt slitasje innen den lærer alt igjen. Jeg nullstillte verdiene da jeg byttet girolje og filter på min og det gikk bra. Den girte noe hardt i starten, men ble perfekt innen noen mil. Kommer ikke til å gjøre det neste gang tilfelle jeg gjør vondt verre. https://www.xhpflashtool.com/blog/adaptions/ Den samme beskjeden fikk jeg da jeg fikk flushet girkassen på E39 jeg hadde. De forklarte det med at klemkraften rundt clutchlamellene justerte seg etter hvert som de ble slitt. Når man nullstilte så ble dette trykket nullstilt og det gikk ei stund før det ble riktig igjen. Nullstilling skulle bare gjøres etter større reparasjoner på kassen sa de til meg også Endret Juli 16, 2022 av Hpi ///M-ini95 og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Såpass ja. Jaja, jeg nullstilte hos meg ihvertfall. Ble så bra som det kan bli, tror jeg. Men hp6 er ikke den beste tunete girkassen fra bmw. Så jeg vurderer xhp for bedre skiftkvalitet. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 @Otis si gjerne ifra hvordan det blir om du gjør. 6HP er kanskje ikke like fintunet som 8hp, men etter å ha hatt 5HP på en E36 før det igjen så var den merkbart bedre. Hjelper også å ha mer effekt i bilen, slik at kassa ikke alltid må gire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Jeg skifta olje på min for ca 30kkm siden og den ble definitivt annerledes, og bedre i noen gir, men fremdeles er den litt rar fra 1. til 2. Noen ganger når den iskald, på -grader, så kan den finne på å kvele seg selv om jeg kar den gå på tomgang og bremser samtidig. På 2-3 så slurer den endel, men det gjorde den før også. 4-5-6 er helt topp. Så og si sømløs. Rett etter nullstilling, så var den silkemyk i alle gir, men likte ikke full gass. Da sluret den mye. Det gikk seg gradvis bedre til. Har ikke orket å nullstille en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå