Gå til innhold

Diff/Utveksling E46 M3/E39M5


skoglund
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg synes min er litt for lett på utveksling og luere rett og slett hva slags turtall dere som har E46 M3 ligger på i henholdvis 80 og 100km/t på 6gir. 

Forøvrig vist noen har turtall fra E39 M5 er det også av int og post gjerne her. 

Det er vell slik at E46 M3 har 3,62 og E39 M5 har 3,15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, skoglund skrev:

Hei, jeg synes min er litt for lett på utveksling og luere rett og slett hva slags turtall dere som har E46 M3 ligger på i henholdvis 80 og 100km/t på 6gir. 

Forøvrig vist noen har turtall fra E39 M5 er det også av int og post gjerne her. 

Det er vell slik at E46 M3 har 3,62 og E39 M5 har 3,15?

e39 m5 har 3.15 utveksling ja, bedre innmat på e39 også enn på e46 mtp sperreenhet

har et bilde fra tiden med e39 m5 og der ser det ut til at jeg hadde 1800/1900 i 90kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, skoglund skrev:

 

IMAG3044.jpg

vær obs på at denne årgangen bmw kan vise nøyaktig 10 feil på speedo iforhold det den faktisk måler selv, måten å sjekke dette på er å nulle gjennomsnittsfarten på obd eller få fram fart i skjult meny :P

 

edit

alle vanlige e39 jeg har hatt har vist nøyaktig 10 feil, mens 2-3 m5'er jeg har vitnet og eid har vist nesten helt nøyaktig rett med nåla :P m5'n jeg selv hadde var helt rett

 

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

vær obs på at denne årgangen bmw kan vise nøyaktig 10 feil på speedo iforhold det den faktisk måler selv, måten å sjekke dette på er å nulle gjennomsnittsfarten på obd eller få fram fart i skjult meny :P

 

edit

alle vanlige e39 jeg har hatt har vist nøyaktig 10 feil, mens 2-3 m5'er jeg har vitnet og eid har vist nesten helt nøyaktig rett med nåla :P m5'n jeg selv hadde var helt rett

 

 

Ja ikke sant,det må sjekkes da, ang diff er jeg enig med deg at E46 diff ikke er noe særlig. Det må ordnes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller originaldeler fra f.eks limitedslip.de ( enklest kontakte via instagram) Han forhandler bl.a ZF/Drexler. Er overaskende liten prisforskjell kontra piratdeler som fra f.eks racingdiffs. Org lameller varer ca 250k km, og kanskje mer med nok oljeskift men mange med f.eks racingdiffs lameller må bytte etter 30-40k så ta det i betrakning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for opplysningen.

Men vill dette være med på å få den til sperre mere konsekvent? Eller er god gammel diff løsning som gjelder. E34m5/e39m5?

Skulle gjerne å fått ned turtallet på lang kjøring, har nok power til å tåle å gå ned litt på utveksling bak:(

Tips til hva/hvor kan handles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2022 den 21.25, skoglund skrev:

 

IMAG3044.jpg

Ingen med e46 m3 som har mulighet for å sjekke og verifisere at de har noen lunde likt.:) Turtall og hastighet.

Sjekka med og null stille kjøre computer og det ble 1-2 kmt avvik. 

Ser ut for at det viser noen lunde rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mange kalkulatorer der du bare fyller inn utveksling på diff og kasser og std dekkdim. Finner alt det med noen min med google, bare husk å finn en i kmt og ikke mph. 

Då kan du forske å styre som du vil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...