K.F Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Mitt oppsett i CANTCU Configurator. Bruker ingen analoge / digitale inputs. Kun girvelger som styrer showet på denne. Jeg har girvelgeren på CAN3, som er samme bus som cantcu bruker for å kommunisere med bilen. I ettertid har jeg sett at det kunne vært bedre og brukt CAN1+2, som er samme måten girvelgeren fungerer originalt, samtidig så det minsker faren for 'kræsj' med overlappende meldinger på bus. Denne girvelgeren har jo aldri vært meint til å kommunisere i en E serie, men det har fungert bra for meg sålangt, så har ikkee endra på det. Car diff ratio, wheel size og speed correction er noe som man må legge inn, og justere til man får samme turtall på ''DS Calc RPM'' og ''TCU Output RPM'', man ser dei nede i lista under real time data. Da justerer man altså speed correction, denne står på 100 default. Dette er godt beskrevet i cantcu manual, sørger for fine girskift. Dette er versjon 1.0.141.17, altså V17 beta. Den offisielle 1.0.141 er nå sluppet, men den har ikke jeg fått lagt inn enda, men regner med denne er veldig lik. Tuning - Her har jeg ikke gjort mye. Med unntak av rpm innstillingene så er dette default. Realtime - Nyttig for sjekk av signal, temperaturer etc. Denne man bruker når man skal justere inn forholdet mellom DS calc RPM og TCU Output RPM med speed correction, da får man opp grafer som gjør det enkelt og lese av. Alle verdiene i lista under kan man legge inn for logging samtidig. Man har også en 'record' knapp, denne er for å kjøre logging, så man kan se på senere, eller sende inn til support. Det er en egen log viewer i configuratoren også som fungerer fint. Diagnostics - Utlesing av feilkoder, adapsjonsverdier, software informasjon. CANTCU Flasher - Her man unlocker girkassa ved første gangs flash, deretter velger man hvilken flash man vil ha. Har prøvd stock og cantcu oem+, sistnevte passet meg best. Da får man også endre verdier, blant anna disable blips for de motorstyringene som ikkje støtter det, start i 1 gir eller 2, turtall. Her er shiftmap editor, så man kan styre med turtallet selv. Eystein Ose, Ingvaldsen og Otis reagerte på dette 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå