Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Olaandref skrev:

Til dere som har peiling på diff. I min står det en 210 diff med utveksling på 3,64, i følge selger. Dette er greit nok, men så er den satt opp med racing diff lameller og forspenningsskiver på 30%. Vil dette si at jeg har en sperre på 30% i diffen? Hva er originalt på disse diffene? Og hva vil dette ha å si ved bruk?

Diff er noe jeg aldri har satt meg inn i, så litt kyndig forklaring hadde vært greit. :)

Originalt så har disse diffbremsene 25 % originalt .

En annen ting er at 34 535 i kom med 3.46 originalt på utvekslingen .

Ser at både 3.64 og 3.91 er ofte de som blir satt i da disse ofte kom med diff brems .

3.64 er vanlig på e32 mener jeg å ha lest .

Angående bruk med den diffen du har så vil du få en anelse raskere bil enn bil ved 3.45 utveksling og noe høyere turtall på feks femte gir ,likevel såpass lite at det ikke gir noe utslag .

Kjørte 535 i med m5 diff i sin tid(3.91) og var lite å si på turtall kontra min .Lettere å leke med var den 😊

Men om du har 30% eller hva må nok andre svare for 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, sveigis skrev:

Originalt så har disse diffbremsene 25 % originalt .

En annen ting er at 34 535 i kom med 3.46 originalt på utvekslingen .

Ser at både 3.64 og 3.91 er ofte de som blir satt i da disse ofte kom med diff brems .

3.64 er vanlig på e32 mener jeg å ha lest .

Angående bruk med den diffen du har så vil du få en anelse raskere bil enn bil ved 3.45 utveksling og noe høyere turtall på feks femte gir ,likevel såpass lite at det ikke gir noe utslag .

Kjørte 535 i med m5 diff i sin tid(3.91) og var lite å si på turtall kontra min .Lettere å leke med var den 😊

Men om du har 30% eller hva må nok andre svare for 😊

Ja, utvekslingen er grei, den har jeg sånn noenlunde kontroll på, er mer siste delen av innlegget jeg ikke helt ser for meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sveigis skrev:

Skjønner .

Nei angående disse som har laget diffbremser og prosentene der ,har jeg ikke snøring på .😩

Nei, det har jeg lite peiling på selv ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er 30 grader og ikke 30%? Det kan være 30% sterkere fjørskiver som gir mer forspenn, men kanskje mer trolig at det er nye trykkkopper med 30gr rampevinkler isteden for 45 som er org. 

Har vert en del problemer fra racing diffs, anbefaler å kjøpe org zf deler om du noen gang skal bytte noe inni en diff, det er nesten samme pris 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 11.6.2023 den 23.42, hsd skrev:

Sikker på at det ikke er 30 grader og ikke 30%? Det kan være 30% sterkere fjørskiver som gir mer forspenn, men kanskje mer trolig at det er nye trykkkopper med 30gr rampevinkler isteden for 45 som er org. 

Har vert en del problemer fra racing diffs, anbefaler å kjøpe org zf deler om du noen gang skal bytte noe inni en diff, det er nesten samme pris 😅 

Sorry, hadde ikke fått med meg at du hadde skrevet. :) Nei, jeg er ikke sikker, det der er kun det som var opplyst fra selger i teksten han la ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motoren står klar til sending sørover, men det avhenger litt av at båten som skal ta den med for meg får en tur nordover. Men den har i hvert fall kommet ut av bilen, og jeg må si det ser veldig bra ut, gleder meg til å få den hjem så jeg kan få sett over den. 🙂

409DBC26-7582-4AA8-A854-67ABBF583CAF.jpeg

66733F7D-19EF-4C52-BBDF-97F1B34F0CE0.jpeg

22AA1DCF-BF3C-4318-A1C0-C7F72684156D.jpeg

90EE7E15-1645-471F-8D46-74E50160F246.jpeg

FED8F6BD-7DC7-45C8-A4FA-E8AA5CB77F08.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å se at den har fått litt behandling under skjermene, så og di ingen rust, utenom på undersiden av venstre skjerm, men ellers ser det meget bra ut.

Har og bestilt nye plater til dørken foran, regner med disse kommer i løpet av et par uker.

Uten lys i garasjen ble det lite bilder, men fikk tatt dette før det ble for mørkt. Slenger og med bilde av dørkplater, de var utsolgt for de største platene, så det ble den minste typen.

C3F3F142-6D27-4EA8-9B0D-1DA7B5EF7BAF.jpeg

D0C9A36A-A84A-4926-812A-657AA88AB70D.png

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en liten økt med bilen i dag og, som ventet var førerdøren skral, rusten hadde virkelig fått tak, så denne må jeg bytte ut. Tok av begge forskjermene i går, og har bestemt meg for å kjøpe nye, selv om jeg skulle klart å reddet de, de er såpass dårlig i underkant at det er bedre å bruke tiden til andre ting enn å lappe på de.

Ellers ser det bra ut i karosseriet, fikk børstet litt over i hjulhuset på høyre side, og det ser fint ut. Det samme med bremser og oppheng, men her blir det full overhaling uansett.

 

ADAFF6F7-E1F2-4363-911F-45C49DB3D62E.jpeg

802B594F-5A96-48CC-901C-24E03B7533A8.jpeg

D270132A-96E4-4620-8497-C9D1208CAFFC.jpeg

B0DC3C17-DD84-4567-9006-4992965CD114.jpeg

D9E42626-2E81-44C4-BB54-29FB958E716E.jpeg

7D2325FE-A714-417C-97A1-1852ED2C69AE.jpeg

0E0A5F7F-5E42-480F-AEEB-809113716185.jpeg

F2E5DEE5-0E13-447F-8E42-801F65D837AD.jpeg

5FDED11A-7995-45A6-ABC2-CB00B18665C0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fremover ja :) Ikke feil å skru bil når en får barne vakt... 

Har sett verre framskjermer for å si det slik, inkl mine egne. De ble lappa og står fortsatt på bilen.

Dørene var det nok verre med her, ikke mye å ta vare på dette nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mortenej skrev:

Her går det fremover ja :) Ikke feil å skru bil når en får barne vakt... 

Har sett verre framskjermer for å si det slik, inkl mine egne. De ble lappa og står fortsatt på bilen.

Dørene var det nok verre med her, ikke mye å ta vare på dette nei.

Nja, vet ikke det, et steg frem og et tilbake, men det er fint å få litt tid til å pusle med den. :) 

Ja, skjermene er langt fra ille, selve hjulbuene er helt rustfrie, men den ene har blitt brukt til å feste en jekkestropp i, så den har fått noen skavanker, men ikke verre enn at det lar seg rette. Jeg beholder nok skjermene og fikser de etter hvert, men jeg bruker nok ikke tid på de nå, da har jeg de heller i reserve. :)

Ja, jeg er spent på de 3 andre dørene, jeg tror de er en del bedre enn førerdøren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å se at ting skjer her Ola-Andre 😊

Dette fortjener du nå og det skal bli gøy når ting faller sammen .

Helt ærlig så kjente jeg inspirasjon nå til å få ræva i gir på min egen e34 da den har vært totalt fraværende .😜.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Morro å se at ting skjer her Ola-Andre 😊

Dette fortjener du nå og det skal bli gøy når ting faller sammen .

Helt ærlig så kjente jeg inspirasjon nå til å få ræva i gir på min egen e34 da den har vært totalt fraværende .😜.

 

Ja, det var skikkelig stas å ha litt tid til å begynne så smått, nå drar jeg snart ned til Oslo igjen, så det blir ikke så mye mer, men i morgen lastes motoren opp, så da får jeg den og hjem før jeg må dra. :)

Ja, men det er bra du finner motivasjon igjen, blir fint å få den gjennom EU. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...