Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Bimmerlars skrev:

Motorverksteder bruker samme produkt. Det er rett og slett vanvittig bra.

Ja, jeg regner med det er det samme BS-Teknikk bruker, har samme egenskapene i hvert fall. Og det blir langt rimeligere å gjøre det selv. Jeg har tenkt å ta understellet og, tenkte bare å teste det på blokken først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sveigis skrev:

Ja @Olaandref nå har du litt og prøve deg på fremover her og ser frem til du skal til med dette .

Ser jo meget bra ut bildene som ble lagt ut her 😊😊

Veldig gøy med ting som virker av rengjøring .

Ja, absolutt, veldig greit å se at det faktisk funker det jeg planlegger. 
Men, 100 liter frykter jeg kan bli akkurat for lite, så jeg går nok heller for 30kg pulver, som gir 150 liter syre, om jeg ikke trenger alt kan jeg lage et litt mindre bad for smådeler, som ikke trenger like mye strøm til oppvarming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Eystein Ose skrev:

På Rovde he du vell soppass med plass at du kan få tak i en IBC å fylle opp :) Da feno du oppi det meste

Ja, men etter noen år i Nordsjøen har jeg gått litt lei av ibcer 😂 Neida, men jeg ser bare for meg noe litt mer forseggjort, med skikkelig lokk, og oppvarming 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å få tak i en delevasker også, det har vert en del for salg siste tiden til levelige priser. Har selv planer om stripall bad, men jeg håper bare at det ikke står seg i hel. Det jo ofte sånn at man bruker det veldig mye når man har behov for det og fint lite ellers. Det er jo ikke gratis med stripall produkter heller.

Eg blir veldig overasket om du kan sette sammen med de stemplene etter du har fått alt målt, det ser ganske slitt ut. På s14 motorn min så var det ikke synlig slitasje men når eg begynte måle var det klart med en gang det var ingenting å samle på. Har man også da både ovale og koniske sylindre må en fort hone 0,03+ før man er i mål og da er man i tillegg til slitasjen somregel langt utenfor. Var oppe i 0,19 på s14 før honing så det hadde nok blitt over 0,25 og helt anbefalt max var fra bmw 0,15. Det er en mulighet å få lagt på stemplene med coating, men det var så dyrt at det kostet halvparten av nye stempel så det var ikke noe å tenke på. Kvalitets stempelringer koster også en del, så sum summarium ble det nye wiseco stempler med custom mål fra cylmo med god samvittighet. Fikk også spesialbestilt 11-1 stempel som sikkert gir rundt 11,5 statisk i min motor. Tipper m30 sugis også har bare godt av litt mer komp, ivertfall i kombo med ny kam.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir fort noen kroner for Strip all, men jeg har en god del deler liggende som jeg kan bruke det på og. Mener jeg leste at om man rører litt i det og gjør delene så rene som mulig så øker det holdbarheten en del.

Nei, om jeg bare skulle satt den sammen som den er og brukt den til den havarerte så hadde det vært én ting, men om jeg først begynner å maskinert blokk og topp blir det nye stempler og. Jeg må bare finne ut hva slags motor jeg vil bygge opp, så kan jeg bestemme detaljene. Jeg liker best å gjøre ting skikkelig, så å spare på å beholde noen slitte stempler er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleaften må jo være en fin dag å hente litt deler på, så i dag tok jeg meg en liten kjøretur og hentet dashbord til E34en. Dette fant jeg i Verdal, har en kompis som går kjøreskolelærer i Stjørdal for tiden, og han tok det med hjem til Jul. Ser veldig bra ut, i tillegg ser det litt ruskete ut med ledninger under det som står i, men på dette ser det fint ut 👌

Da gjenstår det vel bare å ønske alle God Jul 🎅🏼🎄 

IMG_1365.jpeg

IMG_1362.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 juledag er en sånn passe kjedelig dag, så da ble det tid til å vaske dashbordet mens guttungen sover. Blir meget bra å få byttet ut det som står i, det nye ser meget bra ut i forhold. Nå blir det stuet bort til det skal monteres 🙂

IMG_1421.jpeg

IMG_1418.jpeg

IMG_1419.jpeg

IMG_1412.jpeg

IMG_1409.jpeg

IMG_1407.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter noen dager med sykdom var det deilig å komme seg ut og få puslet litt med bilen, til tross for -9 grader.

plukket ned isolasjonen over kassa, og plukket ned er vel rette ordet, for dette var ganske så porøst. Regner med det kan bli vanskelig å finne ny, så her må jeg vel gjerne finne alternativ.

Men jeg må si jeg blir overrasket over hvor bra det ser ut under, litt overflaterust her og der, men så har den stått på fuktig grunn et par år før den ble hentet og. 
Siden vi ble syke ble det noen bonusdager her oppe, å kjøre i så mange timer med influensa var ikke noe tema, men søndag blir det tilbake til Oslo, og da skal jeg begynne å bygge syrebad til blokken. 🙂

Slenger med litt bilder, som dere ser blir det gjort på gamlemåten med bukker, men jeg må prøve å få den litt høyere for å lette arbeidet litt.

Ellers må jeg si jeg har blitt veldig glad i fargen på den. 😃

IMG_1589.jpeg

IMG_1601.jpeg

IMG_1590.jpeg

IMG_1592.jpeg

IMG_1593.jpeg

IMG_1595.jpeg

IMG_1598.jpeg

IMG_1599.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. Litt understellsarbeid i kulden.

Er det ikke rart alt sammen ?😊

Når man har funnet noe man liker å tusle med ,så spiller igrunn ikke grader så mye ute @Olaandref.

Rød e34 er jo veldig pent så tenker dette blir veldig bra .

Så må det jo bli lettere den dagen du flytter tilbake der og holde på .

Ser virkelig frem til denne blir satt mer fokus på for en ting er sikkert ,e34 tråder er alltid gøy .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Er det ikke rart alt sammen ?😊

Når man har funnet noe man liker å tusle med ,så spiller igrunn ikke grader så mye ute @Olaandref.

Rød e34 er jo veldig pent så tenker dette blir veldig bra .

Så må det jo bli lettere den dagen du flytter tilbake der og holde på .

Ser virkelig frem til denne blir satt mer fokus på for en ting er sikkert ,e34 tråder er alltid gøy .

Nei, med ull under og en god thermodress utenpå skal det mye til for at det blir for kaldt, men merket på slutten i går at det begynte å slå litt gjennom. :)

Ja, det skal bli skikkelig deilig å få fast adresse her oppe, bare tusle seg ned i garasjen når jeg har lyst, får litt mer fremgang da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...