Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, viggo E34 skrev:

Viste ikke du var ute etter svinghjul, har jo ett liggende her 🙈😅 blir bra dette hær 🤩:bmw:

Haha, ja det er jo typisk nok 😅

Skrevet
54 minutter siden, viggo E34 skrev:

M30/s38 går overens med hverandre, clutch og girkasse og. 😉

Har prøvd å lese meg opp på det, men har ikke blitt helt klok på det, mener på at jeg leste et sted at det har en litt annen låsepinn på S38, så det var vel derfor jeg slo meg til ro med at det var forskjell 🤔 Men ok, nå har jeg nytt 🙂

Skrevet
On 2/23/2025 at 6:33 PM, Olaandref said:

Godt poeng, og har forsåvidt vært innom tanken selv, i tillegg at det er gammelt og brukt, finnes det nok bedre løsninger og teknologi i dag enn det som var på 90 tallet. Hvor handlet dere?

Handlet "brukt", men det er i hovedsak LinkECU med pnp nett av @integrale8v / ELS Tuning :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Plutselig dukket det opp et vindu for litt arbeid på bilen i kveld, så da var jeg rask å hive meg rundt og komme meg ut i garasjen. Plukket av bakfangeren og fikk demontert tanken, og jeg ble veldig positivt overrasket over hvor bra det ser ut, nå ble det gjort en jobb her for 4-5 år siden, men bilen stod på fuktig bakke i et par år i etterkant, så litt var det å forvente. Men dette skal ikke ta så lang tid å få gjort fint, litt overflaterust som må bort, men ser ikke ut til å måtte skifte noe stål. 🙂

Ikke minst deilig å få fjernet tanken, da blir det litt tryggere å jobbe med varme og gnister her 😅

Har lekt litt med tanken om å bygge meg en karosserisnurre, men jeg får se litt når jeg får fjernet bakstillingen, tror ikke jeg bryr meg med det om ikke det er verre enn dette med rust.

IMG_0722.jpeg

IMG_0725.jpeg

IMG_0726.jpeg

IMG_0727.jpeg

IMG_0728.jpeg

IMG_0729.jpeg

IMG_0730.jpeg

IMG_0731.jpeg

IMG_0732.jpeg

Skrevet

Se her ja ,dette var jo ikke ille en plass 😊

At støtfangerfestene er hele er jo i seg selv utrolig .

Godt utgangspunkt som blir meget bra .😎

Skrevet
35 minutter siden, sveigis skrev:

Se her ja ,dette var jo ikke ille en plass 😊

At støtfangerfestene er hele er jo i seg selv utrolig .

Godt utgangspunkt som blir meget bra .😎

Ja, de ser bra ut, bare å blåse de rene og få lakket så er de gode som nye 🙂

Skrevet

Fikk jekket bilen opp og satt den trygt på noen kraftige "krakker" jeg spikret sammen, og i kveld begynte jeg å demontere bakstillingen, det gikk veldig greit, fikk balansert den noenlunde på to jekker, løsnet alt og senket den ned, et par timer med kvalitetstid for meg selv, slett ikke feil.

I morgen tar jeg guttungen med til Førde og henter en sandblåser jeg kom over på Finn, med resirkulering. Håper det funker sånn noenlunde, har i hvert fall tenkt å teste den ut under. Så da blir det roadtrip med masse gode røverhistorier fra baksetet, og minst ett isstopp på turen. 😃

Kunne virkelig tenke meg en snurre så jeg fikk tatt den ut og spylt den grundig med høytrykk, det hadde gjort ting enklere, men vi får se. 

IMG_0774.jpeg

IMG_0777.jpeg

IMG_0792.jpeg

IMG_0791.jpeg

IMG_0794.jpeg

IMG_0796.jpeg

IMG_0806.jpeg

IMG_0802.jpeg

IMG_0804.jpeg

Skrevet

Dette burde jeg sikkert droppe å skrive her inne, men siden jeg ikke er så alt for selvhøytidelig så gjør jeg det uansett. 😅

Hentet en sandblåser jeg kjøpte av en kar på Finn i dag, på turen var jeg og guttungen innom Biltema og kjøpte sand, for dette måtte jeg teste ut så fort som mulig siden vi skal bort i helgen. 

Kom hjem, fikk lagt guttungen og rett ut for å koble opp blåseren og teste. Nå var det litt sand på den, så jeg testet litt med den først, ble ikke helt happy, tømte den, gjorde alt rent, tok av slanger og rengjorde. Den gamle sanden ble tømt ut, den har nok stått der en stund, og er sannsynligvis full i fukt. Ny sand ble fyllt på og ny test, joda, mye bedre kraft i den nå, men NULL effekt, riktig nok er nok ene luftkoblingen litt underdimensjonert, men den funket bedre med den gamle sanden. Dette måtte sjekkes ut, og ja, her sitter jeg med 60kg sandlådsand, altså sandkassesand… Burde nok gått til Specsavers 😂 Spurte endatil hvor sanden lå, og fikk til svar at den ligger borte i hjørnet der 😅

IMG_0834.jpeg

IMG_0836.jpeg

Skrevet

Huff så kjipt da 😩,men har du kvittering så kan du bytte dette på Biltema .

Men med rett sand og tette koplinger så blir det nok bra .

Du begynner å få mye kjekt utstyr 😊

Skrevet
30 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Bare å mekke sandkasse til guttungen nå 😅

Tror han hadde blitt veldig skuffet om jeg kom med 60 kg sand til sandkasse for han, har faktisk lovd han et lastebillass 😂

Skrevet
1 time siden, sveigis skrev:

Huff så kjipt da 😩,men har du kvittering så kan du bytte dette på Biltema .

Men med rett sand og tette koplinger så blir det nok bra .

Du begynner å få mye kjekt utstyr 😊

Sånn er det når man prøver å være rask 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...