Gå til innhold

Bmw E36 alpina B6


AlpinaB6
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

skal kjøpe meg en Alpina B6 E36. Å lurer på. Hva ligger verdien på disse bilene? Bilen er ikke en orginal alpina men orginal alpina motor. Å jeg tenkte å få den godkjent som en alpina til SVV. Hva må gjøres? Å hvordan er verdien på en slit i «grei» stand? Å hva er verdien på en «strøken» utstillingsbil av en slik modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å angi verdien på en sånn sak. Enda vanskeligere når det ikke er en komplett Alpina, så kanskje den får en verdi som en strøken 328? 

Originale B6 2.8 ligger fra €19000 i utlandet, så de vil havne på 250000 +/- på norske skilt. 

Det ble produsert 178 sedaner og 41 coupe'er fra mars 1992 til juli 1993. Da kom B3 3.0.

Å få den godkjent med Alpina-motor bør være helt uproblematisk; Alpina gjorde ingen endringer på karosseriet, og bremsene er standard 325i (dvs litt for dårlige :-) )

Er det Coupé eller sedan du skal kjøpe?

alpina_historie_E36_B6_28.jpg

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok dessverre aldri få bilen godkjent som en Alpina. Men det skal gå fint å få den godkjent ombygget, det vil si at i vognkortet vil det stå hva bilen opprinnelig er men med en notis om at den er godkjent ombygget. Sånn verdimessig så vil den jo følgelig aldri oppnå samme nivå som en ekte Alpina, men heller mer som en godt motorisert vanlig E36. 

Jeg tror jeg heller ville vurdert å skaffe meg en ekte Alpina B6, slike biler er som en investering og du vil ha en hypersjelden bil som vil øke i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...