Jongro Skrevet Oktober 5, 2022 Share Skrevet Oktober 5, 2022 Hei. Jeg leter etter en ny Abs enhet til min Bmw E87 116i. Og da må jo div numre stemme, eller så er det noen numre som går iver hverandre. Er hvertfall klin umulig å finne en med samme nummer som min. Jeg snakket med et bilhøggeri som mener at jeg trenger enhet med nummeret 34512460516 som erstatning for mitt nummer som er 3451-6769844-01. Vil denne funke i bilen min? Om ikke, hvilken passer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 5, 2022 Share Skrevet Oktober 5, 2022 Ellers så finner du det på Koed.no og andre sider der det selges BMW deler. Sjekk nr. der så dra til høgger evt. Koed har også endel brukte deler. Husk at ny sentral må kodes til bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jongro Skrevet Oktober 5, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2022 1 time siden, Reef89 skrev: Ellers så finner du det på Koed.no og andre sider der det selges BMW deler. Sjekk nr. der så dra til høgger evt. Koed har også endel brukte deler. Husk at ny sentral må kodes til bilen. Jeg fant fram der, og høggern hadde rett. Men det er så mye mangel på akuratt den. Er det noen andre numre som kanskje er eldre eller noe sånt, som funker på min bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 5, 2022 Share Skrevet Oktober 5, 2022 Jeg finner denne; http://bmwfans.info/parts-catalog/E87/Europe/116i-N45/L-N/jan2005/browse/brakes/hydro_unit_dsc_fastening_sensors/#6794646_1 Det er noen ganger at delenummer på delen ikke stemmer overens med hva delekatalogen sier, så det kan være en utfordring der. Det jeg pleier å gjøre er å se på rammenummer på bil jeg trenger noe fra, for da får du brukt delekatalogen til det fulle og kan sammenligne korrekt. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jongro Skrevet Oktober 5, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2022 10 timer siden, Otis skrev: Jeg finner denne; http://bmwfans.info/parts-catalog/E87/Europe/116i-N45/L-N/jan2005/browse/brakes/hydro_unit_dsc_fastening_sensors/#6794646_1 Det er noen ganger at delenummer på delen ikke stemmer overens med hva delekatalogen sier, så det kan være en utfordring der. Det jeg pleier å gjøre er å se på rammenummer på bil jeg trenger noe fra, for da får du brukt delekatalogen til det fulle og kan sammenligne korrekt. Jeg snakka med et annet bilopphøggeri, og ga litt div informasjon. Og det skulle være kortekt. Har kjøpt den nå, så får se om den passer. Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 6, 2022 Share Skrevet Oktober 6, 2022 Men du kunne jo bare brukt rammenummer som jeg skrev, så VET du at det er korrekt eller ei. Men men. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jongro Skrevet Oktober 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2022 23 timer siden, Reef89 skrev: Ellers så finner du det på Koed.no og andre sider der det selges BMW deler. Sjekk nr. der så dra til høgger evt. Koed har også endel brukte deler. Husk at ny sentral må kodes til bilen. Må denne sendes inn til et bavaria verksted? Eller er det mulig å få gjort det privat med riktig utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 6, 2022 Share Skrevet Oktober 6, 2022 Dette kan man gjøre med dertil egnet utstyr, feks NCS eller ISTA. Det er mulig at BMW faktisk ikke vil gjøre dette, da deres utstyr mange ganger er låst til nytt utstyr. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 6, 2022 Share Skrevet Oktober 6, 2022 (endret) Sjekk delenummer innpå www.realoem.com eller bruk dei 7 siste siffera i vin-nummeret på bilen so ser du fort korleis delenummer du skal ha og eventuelt korleis andre bilar som brukar den same einheiten 🙂 Endret Oktober 6, 2022 av RF91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 6, 2022 Share Skrevet Oktober 6, 2022 Ganske sikker på at BMW-verksted aldri i livet kommer til å kode eller montere utstyr fra høgger. Bimmerfiks er vel det enkleste alternativet for deg om du ikke skal lære deg mer selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 6, 2022 Share Skrevet Oktober 6, 2022 Det er nok helt riktig ^ Hva er bakgrunnen for skiftet? mtp. dette er jo en komponent som sjeldent ryker egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jongro Skrevet Oktober 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2022 1 time siden, Reef89 skrev: Det er nok helt riktig ^ Hva er bakgrunnen for skiftet? mtp. dette er jo en komponent som sjeldent ryker egentlig. Det er bremsetrykk sensoren som har tatt dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jongro Skrevet Oktober 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2022 2 timer siden, E.C. skrev: Ganske sikker på at BMW-verksted aldri i livet kommer til å kode eller montere utstyr fra høgger. Bimmerfiks er vel det enkleste alternativet for deg om du ikke skal lære deg mer selv. Hmm ja er jo mulig det, om det er utstyr som ikke koster for mye kan jeg jo evt prøve selv. Men kjenner noen som har kunnskapen til å gjøre det hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 6, 2022 Share Skrevet Oktober 6, 2022 31 minutter siden, Jongro skrev: Det er bremsetrykk sensoren som har tatt dagen Om du sender inn din egen og får den reparert så slipper du både koding og at trykksensoren i den brukte du setter inn ryker om noen måneder da trykksensoren er en svakhet. En reparasjon av bla Actronics tar ca 2 uker og koster ca 4000kr. https://www.actronics.no/abs-styreenhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jongro Skrevet Oktober 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2022 17 minutter siden, 540is skrev: Om du sender inn din egen og får den reparert så slipper du både koding og at trykksensoren i den brukte du setter inn ryker om noen måneder da trykksensoren er en svakhet. En reparasjon av bla Actronics tar ca 2 uker og koster ca 4000kr. https://www.actronics.no/abs-styreenhet Kan hende jeg gjør det om den jeg har kjøpt ryker/ikke funker. Men for nå prøver jeg detta hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå