Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en n47 318d som motoren har vert ute pga registerkjede bytte.

etter å ha satt i motoren igjen så får eg ikkje start. Starteren går men ingen start. 
hvordan kan jeg bløde dieselsystemet?

noen andre ting som kan vêr galt? Alt skal vere plugget på igjen.

Takk på forhond :)

Skrevet

Lufting av dieselsystem på N47 må skje via diagnose, da får du også sjekket om du har noen feilkoder liggende inne. Fort gjort at noe er glemt å bli satt igjen på plass.

Skrevet

Er det kun gjennom diagnose verktøy dette kan gjøres? Evt. hvor kan jeg få tak i noen i Agder området med diagnose utsyr? Evt. Hva er det billigeste diagnose utstyre jeg kan bruke?

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Mariusen04 skrev:

Er det kun gjennom diagnose verktøy dette kan gjøres? Evt. hvor kan jeg få tak i noen i Agder området med diagnose utsyr? Evt. Hva er det billigeste diagnose utstyre jeg kan bruke?

Det desidert billigste diagnose verktøyet du kan kjøpe er en K+DCAN kabel. De fleste har en laptop med godt over 500gb lagringsplass liggende, her kan du laste både ISTA og INPA. Dette er diagnoseverktøy som BMW selv bruker når de skal ta diagnose på deres verksted :) 

Endret av HakonLimseth
Skrevet
37 minutes ago, Mariusen04 said:

Er det kun gjennom diagnose verktøy dette kan gjøres?

Ja, du kan ikke lengre bare skru på tenninga og la den lufte seg selv som på M47- og M57-motorer.

Skrevet
10 minutter siden, E.C. skrev:

Ja, du kan ikke lengre bare skru på tenninga og la den lufte seg selv som på M47- og M57-motorer.

Men kan jeg koble på strøm rett til drivstoff pumpa? Eller er ikke det noe god ide?

Skrevet
19 minutter siden, Mariusen04 skrev:

Men kan jeg koble på strøm rett til drivstoff pumpa? Eller er ikke det noe god ide?

Eller ved å bruke vakuumpumpe for å trekke opp diesel til det ikke er mer luft

Skrevet

Må ta diagnose for å se hva slags feilkoder du har så får du en pekepinne på hva som er galt, du må uansett lufte systemet som de over sier og eneste måten er med programmer som feks ISTA

Evt finne noen i området ditt som har utstyr og kunnskap

Om du vil ha bra K+DCAN kabel så bestiller du fra bimmergeeks, du sier du har en fra fruugo men er nok kina vare å det er ikke alltid de fungerer da man må ha rett chip

Din kan ha rett chip men om du ikke har bryter på den så kan det være at du må lodde sammen 2 pinner

Skrevet

Du sier jo heller ikke noe om hvor du holder til så da blir det vanskelig for oss og hjelpe deg meg "hvor finne folk til diagnose"
Bimmerfiks holder til ved Gardermoen, men har folk litt spredt i Norge.
Telefon: 99 16 84 04
E-post: kontakt@bimmerfiks.no

Skrevet
5 timer siden, Reef89 skrev:

Du sier jo heller ikke noe om hvor du holder til så da blir det vanskelig for oss og hjelpe deg meg "hvor finne folk til diagnose"
Bimmerfiks holder til ved Gardermoen, men har folk litt spredt i Norge.
Telefon: 99 16 84 04
E-post: kontakt@bimmerfiks.no

Skrev hvor kan jeg få tak i noen i Agder området. 
men takk, kan prøve å kontakte bimmerfiks

Skrevet

Fikk start tilslutt uten å lufte systemet. Men har en voldsom bankelyd som jeg har blitt fortalt at kan minnes om diesel bank. Hvordan kan jeg sjekke om det er dieselbank?

Skrevet

Hva er dieselbank? Hvem har fikset motoren og registerkjedet? Var den rast før den ble fikset eller byttet man preventivt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...