Gå til innhold

X5 40e


kurten
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, papertiger skrev:

I 2016 kom F15 med B47-motoren, som har vist seg å være svært så bra. Vi har kjørt vår B47 190hk over 100 000km nå, fra 34000 til 134000km., uten et feilslag (bank i bordet) utenom tett EGR-ventil. Det er dog bruksmønsteret sin feil. Selvsagt tatt mellomskift på olje hele vårt eierskap. Om jeg var på utkikk etter en drivstoffgjerrig X5 til en noe lavere pris enn de overprisede rekkesekser-utgavene, så hadde jeg gått for en B47-utgave lenge før hybriden.

I relasjon til N57-motoren - hva er det som utpeker seg som risikofylt på den?

I hans prisklasse så er det 13-14 modell f15 med n57. Bedre å legge på 100k da til en 17 modell og få en bedre b47 motor helt klart :) visste ikke den motoren kom i f15.

N57 har registerkjede og høytrykkspumpehavari, da det er en n47 med to sylindre mer. Men mindre tilfeller, sikkert fordi en sekser er mer harmonisk på ting enn en 4 banger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å tenkt litt grundig på det her , så har jeg igrunn slått fra meg 40e.

Hvis man er litt rasjonell , så er det igrunn 2 drivverkssystemer som slår hverandre litt ihjel i en slik bil.

Batteriet som er for lite , gjør at bensinmotoren får tynt seg (stort sett hver tur). Når eventuelt batteriet går under en kapasitetsgrense , så må man kanskje bytte batteriet , men da kan og bensinmotoren synge på siste verset. Så levetiden er vel høyst diskutabel på disse.

God bil , men en håpløs bil jeg ikke tør kjøpe 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en ok tanke att du skrinlegger 40e. Jeg er litt skeptisk til batteri og komplisert hybridlinje.

Jeg så lenge etter en F15 med riktig utstyr og jeg landet på en 16’ 25d B47 231HK.

Kjørte denne fra Tromsø til Ålesund med skikkelig vinter gjennom Sverige og Finland med ned mot -30 grader. Ble virkelig imponert hvor stabil og flott den var og kjøre. Ingen knirk i interiør/dører heller i disse temperaturer. Må si att det var en flott utstyrsliste og fargevalg(litt svak for hvitt skinn og alcantara taktrekk samt B&O😅) som gjorde att jeg landet på denne samt att jeg leste meg opp litt på motor før jeg satte meg på flyet. Tror hver enkelt må prøve før de bestemmer seg for motorvalg men for meg er dette mere en nok motor. 
Jeg er litt svak for RR L405 så mulig att denne kommer for salg etter 18 April 😊

65F6198F-0BD2-4E7F-A1FD-69E3FC29E807.jpeg

FCB13B68-30B9-4511-9FF6-F4212868BE7C.jpeg

6CFE1200-5899-4FF2-94D1-840E91B98655.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fra å ha slått fra meg en slik bil, har jeg nå kjøpt en. 2018 med lav kilometer. Egentlig storfornøyd. Kjører elektrisk stort sett hver hverdag. Betalte vel ca 40% av nypris (4år og 10 måneder gammel) og håper på x antall år med noenlunde rimelig bilhold. Tenker restverdi etter ca 5 år vil være kanskje 150k. Står noe M sport 20 toms felger på den, vurderer 19 toms orginalhjul heller. 315 kinabakdekk gir litt dekkstøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kurten skrev:

Fra å ha slått fra meg en slik bil, har jeg nå kjøpt en. 2018 med lav kilometer. Egentlig storfornøyd. Kjører elektrisk stort sett hver hverdag. Betalte vel ca 40% av nypris (4år og 10 måneder gammel) og håper på x antall år med noenlunde rimelig bilhold. Tenker restverdi etter ca 5 år vil være kanskje 150k. Står noe M sport 20 toms felger på den, vurderer 19 toms orginalhjul heller. 315 kinabakdekk gir litt dekkstøy

Gratulerer, det er mye BMW og komfort du får for pengene her.
Mye kan sies om 40e, men er forsikringer i orden - bilen er driftet og man selv kjører hybriden slik den er tiltenkt, så tror jeg du får en flott familiebil med denne bilen. 
Opprett gjerne en tråd om bilen og sleng ut bilder, praktisk erfaring og positive og negative ting. 
👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 40e. En kollega kjøpte relativt nylig en 2018 modell også, gått 40000km, fra BMW-forhandler, til pris jeg synes var ekstremt høy. En saftig utstyrsliste, gjenværende garanti og 5-års medfølgende serviceavtale var gode argumenter. Han er storfornøyd, kjører som du også stort sett elektrisk i hverdagen, men styrer bruken av motoren bevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sånn innledende så vil jeg si man får veldig mye bil for pengene. Både mentalt og fysisk. Det er komfort av en annen verden hvis man kommer fra japseverden. Allikevel, så er det som alle skriver noen ting som kunne vært bedre. Batteristørrelse, ikke noe som plager min spesifikke bruk. Utenom at jeg går og lurer på hva tid dette batteriet vil skape problemer. Og man har lite kontroll over start/stopp greiene. Skulle gjerne deaktivert denne når jeg selv ville. Men for all del, kanonbil hvis man klarer legge til side det som er litt irriterende. Snitt på 0,8 l/mil med lading avogtil. Terningkast 5 tatt prisen man betaler brukt pr idag. Spent på bruktbilpris om 5 år. 200 tusen ? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...