dopus Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Jeg har en 2013 520D touring (F11) som jeg har 19" felger på. Dekkene som nå står på er Vredestein Ultrac Vorti 245/40-19 98 Y (tror det er Y ). Har sjekket litt på nett og i dem lokale dekk butikkene der jeg bor. Dekkonline.com er nå like dyre eller dyrere enn dekkbutikkene i nærområdet. Vi har nettop fått en Dekkproff avd her hvor jeg bor og dem ser ut til å gode priser og greit utvalg (om man bestiller dekk i deres nettbutikk på forhand) Jeg har sett meg ut 3 alternativer på deres nettside, med utgangspunkt i pristaket jeg har satt meg selv. Vredestein ultrac vorti kommer på ca 9300 Michelin Pilot Sport 5 koster ca 10300 (så en tusing mer enn Vredestein) Continental sport contact 7 til ca 10400 (1100 mer enn Vredestein) Har også et tilbud fra en Dekk1 butikk på Continental PremiumContact 6 til ca 10400. Noen her inne som har erfaring med disse dekk alternativene, og som eventuelt vet om det er verd merprisen på å gå for Michelin eller Continetal alternativene? Bilen brukes hovedsaklig til by/distriktskjøring, med en og annen lengre tur i løpet av sommeren. Og er bosatt i den vestre mer våte delen av landet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Hvis det bare er en tusenlapp opp til michelin ville jeg klart gått for de!😊 det er vel noe av det bedre man får av dekk. Vredestein er dog gode dekk det og. kan skaffe deg vredestein ultrac vorti til 7990,- inkl frakt, evt michelin pilot sport 5 til 9990,- men om prisene du har fått er inkl omlegging så er vel det like greit😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mai 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2023 8 minutter siden, turbojugen skrev: Hvis det bare er en tusenlapp opp til michelin ville jeg klart gått for de!😊 det er vel noe av det bedre man får av dekk. Vredestein er dog gode dekk det og. kan skaffe deg vredestein ultrac vorti til 7990,- inkl frakt, evt michelin pilot sport 5 til 9990,- men om prisene du har fått er inkl omlegging så er vel det like greit😊 Ja prisene er med omlegging og balansering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mai 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2023 (endret) 21 minutter siden, turbojugen skrev: Hvis det bare er en tusenlapp opp til michelin ville jeg klart gått for de!😊 det er vel noe av det bedre man får av dekk. Vredestein er dog gode dekk det og. kan skaffe deg vredestein ultrac vorti til 7990,- inkl frakt, evt michelin pilot sport 5 til 9990,- men om prisene du har fått er inkl omlegging så er vel det like greit😊 Hva med conti sport contat 7 vs Michelin Pilot sport 5?? PS5 er ca 100kr billigere enn SC7. Endret Mai 14, 2023 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mai 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2023 Bedriften jeg jobber for har gode rabattavtaler, gjennom tradebrokers avtale. Så jeg skal sjekke med Vianor også. Dem kom best ut på pris da jeg kjøpte nye vinterdekk for et par år siden. Verd å sjekke hva dem kan tilby. Allerede sjekket med dekk1 og dekkstra her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Nå har jeg hatt Michelin pilot sport 4/Michelin pilot sport 4s/Michelin pilot sport 5. Og jeg kommer ikke til å eie noe annet Michelin pilot sport 5 til bruket ditt tror jeg er helt perfekt! dopus og StigJ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Har Michelin Pilot Sport 5 på ene bilen her og har ingenting negativt å si om dem. De har noen runder på Vålerbanen også, og det funker utmerket 👌 dopus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Mai 15, 2023 Share Skrevet Mai 15, 2023 Sorter: Støy lav til høg. Så ser du kva du skal velge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 15, 2023 Share Skrevet Mai 15, 2023 (endret) Continental sport contact 7 vinner denne testen Denne testen kom ut i dag. Med nye premium contact 7. Hadde 6'ern på min e61. Veldig bra dekk. Håper det hjelper deg litt. Det er ihvertfall en kanal som setter dekkene i perspektiv. Finn ut hva som passer deg best. Ikke minst om det er uhp dekk eller uuhp dekk du ønsker deg. Jeg for min del ønsker lav rullemotstand kombinert med lav nvh (noise, vibration, harshness). Der er nok både hankook og michelin bra. Endret Mai 15, 2023 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 16, 2023 Share Skrevet Mai 16, 2023 Vet mange er fornøyd med Hankook sine S1 Evo 3 dekk, som også er relativt rimelige. Hadde også selv gode erfaringer med Falken FK510. Utenom det har jeg en forkjærlighet for Michelin da de viser seg svært bra på alt, men i tillegg har slitestyrke som overgår det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mai 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2023 Ser ut til at det finnes to utgaver av pilot sport 5 (sport 5 og sport S5). når man leser tester så man kikke ekstra nøye etter for å se hvilken versjon som er testet. Men i hovedtrekk, ser det ut til at continental sport contact 7 ser ut til å vinne testene, gjerne bare et knappehode forran i bremse og kjøreegenskap testene. Men ser da i testresultatene at Sport contact 7 har en liten aning midre støy. Heller mest mot sport contact 7. Angående Papertiger som anbefaler Hankook S1 Evo 3, så er dem dyrere enn sport contact 7 og Pilot Sport 5 I denne testen, som er for 235/35-19, så vinner SC7 dekkene testen: https://www.tyrereviews.com/Article/2023-AZ-UHP-Summer-Tyre-Test.htm Fungerer sikkert strålende til mitt bruk , både PS5 og SC7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mai 30, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2023 Jeg endte opp med Continental Sport Contact 7, etter å ha kjørt noen mil med disse, så er det så langt bare en ting jeg har lagt merke til, og det er støynivået. Hadde håpet at dem var mer støysvake enn dem er, men kan leve med litt mer støy når man får topp dekkegenskaper på vått føre. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå