Gå til innhold

Bmw e34 535turbo prosjekt


E34 535turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Da har eg kjøpt tilbake gamle bmw e34 535 turboen som eg eigde tidligere en periode men måtte selges pga andre prioriteringer. Dette er også gamle bilen til viggo e34 kjent som hopeless 535 turbo på forumet her. Kjøpte bilen tilbake i dårlig forfatning og det skulle kun en sikring til for og få den kjørbar😅 etter mange timer feilsøking og rydding i ledningsnett fant eg fleire dårlige ledninger og kortsluttinger som hadde påført ecu/datasprutet skader. Kom i kontakt med ein fra trondheim som tilfeldigvis hadde electromotive på hylla og heiv seg rundt og fikk sendt det nedover. Så blei ecu levert til en kjenning som er dreven med turbo biler og electromotive spesielt og sku ordne opp med nytt startmap. Etter litt lesing og gå over motor tenkte eg og kontakte viggo for og høre litt angående motor og hvilken komp den kom ut med etter borring og nye stempler. Å viste seg at han klarte og rote fram gamle filen etter bremsing og sendt på mail som gjorde ting veldig mye lettere. Nå står rydding av resten av ledningsnettet for tur. Samt nye kanaler skjermer og dører er på vei fra sverige. Så blir det ny mapping og hellakkering rett rundt hjørnet. 
 

planer framover 

nye kanaler

sandblåse bakstilling og travers (pulverlakkering) 

sveise opp litt i gulv og kanaler blir byttet. 
nye skjermer og dører 

nytt interiør

montere ny bredbåndslambda 

nye målere til ladetrykk olje temp og olje trykk pga dårlig kontakt og bynner og bli slitent (elektrisk) 

gått over til elektrisk justering på ladetrykk via sprut istede for manuell boost controller. 

tilton clutch er også på vei 

hellakkering av bil (hemmelig farge) 

 

oppsett på bil/motor prdags dato. 
 

Wiseco stempler

 

Pauter råder

 

m5 rådelager

 

arp studs 

 

fabrikkny topp 

 

catcams turbokam

 

steg 2 ventilfjørpakke fra ppf

 

hd vipper fra ppf

 

vippelås(collar) fra ppf

 

mls toppakning.

 

ellers har den:

 

electromotive tec gt datasprut

 

6cyl electromotive coilpakke

 

Bosch 800cc dyser

 

walbro gst450 intankpumpe

 

turbosmart 800 BTR

 

turbosmart boost controller

 

stor Greddy radiator

 

3" rørgate for intercooler

 

450x300x75mm intercooler fra HPI

 

50mm wastegate fra turbosmart

 

ppf grenrør

 

precision 6766 turbo 

 

3" custom eksos

 

snudd org innsug

 

stifta hub

 

gsperformance røde poly uretan motorfester

 

530d 5trinns kasse tillpasset av JAAS performance

 

mellomaksel tilpasset av JAAS PF

 

enkeltmasse svinghjul, ned dreid (JAAS PF)

 

765sachs clutchpakke med ekstra oppspent fjørpakke

 

4pucka zinther clutch

 

210 spærrediff, med 3.15 utveksling fra m5.

 

e32 750il 4stempla bremser forran

 

poly foringer i travers bak

 

bc racing coilovers

 

legger ved et bilde fra henting:) så skal eg prøve så godt eg kan og dokumentere og oppdatere poster her inne. 


 

030E81E0-0DED-478F-80CB-6840386E6DC0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt meg 535i selv, riktignok uten turbo og med automatkasse. hvis noen vet hvor man skulle få tak i manuell kasse og mellomaksel gjerne gi meg en lyd

Første E34en min og så langt utrolig fornøyd med bilen.

Den trenger også noe kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Olaandref skrev:

Ser ut som du bygger for ganske grei effekt her, noen tanker om hvor mye du tenker å hente ut? 

Hei det stemmer, har gått med rundt 500hk til nå, men nå sikte eg litt over planen er og kjøre mellom 500-600 på hjul:) men slik den står nå skal 750hk ver mulig igrunn ut ifra oppsett, dysene stopper der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Gøy at det blir liv i denne igjen.

Var vel denne jeg fikk tatt en titt på da jeg var oppe til Viggo for et par sommere siden.

 

Absolutt. liv har det vert hele veien igrunn, bare et trist og slitent karroseri som har blitt brukt «opp» men nå skal den få tlc så den har mange år igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

535 og turbo er flott.

Morro å se du fikser den opp igjen .😊

Pøs på med bilder og oppdateringer her .

Det kommer masse, har 2 til som og er vesentlig mye penere en denne, men det blir egen tråd. Tenker vi starter her😊 ekstremt rusten når det gjelder bimmers forumet og så har mye og lære selv angående posting og slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lindqvist skrev:

Nettopp kjøpt meg 535i selv, riktignok uten turbo og med automatkasse. hvis noen vet hvor man skulle få tak i manuell kasse og mellomaksel gjerne gi meg en lyd

Første E34en min og så langt utrolig fornøyd med bilen.

Den trenger også noe kjærlighet.

Så gøy!🤩 har selv en 88 535I manuell utenom og 2 e34 til :) fantastisk gøye biler🤩 eg har en orginal 535 manuell kasse liggende som kan selges, mellomaksling har eg desverre ikkje tilgjengelig:) har muligens pedallsett også dette kan eg selvsagt sjekke:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2023 den 3.35, viggo E34 skrev:

Der var tråd på plass ja, gleder meg over at denne skal strekkes opp skikkelig. Blir kanon spennende å følge med videre å forhåpentligvis byr sjansen seg til å få sett den å kanskje opplevd den en tur gjenn :bmw:

Ja, eg skal prøve det eg kan ihvertfall for at den får det karroseriet den fortjene og tilstand på bilen ikkje minst! Å tusen hjertelig takk for alt hjelp sålangt🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, E34 535turbo skrev:

Ja, eg skal prøve det eg kan ihvertfall for at den får det karroseriet den fortjene og tilstand på bilen ikkje minst! Å tusen hjertelig takk for alt hjelp sålangt🤩

Skulle bare mangle, alltid morsomt å kunne hjelpe. :bmw:

Ang det over her med pedalsett så trenger 535 bare clutch pedal, slave osv ved ombygging fra automat, men di mindre modellene må ha hele hopprennet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E34 535turbo skrev:

Hei det stemmer, har gått med rundt 500hk til nå, men nå sikte eg litt over planen er og kjøre mellom 500-600 på hjul:) men slik den står nå skal 750hk ver mulig igrunn ut ifra oppsett, dysene stopper der. 

Vil flytte greit på seg denne når den er klar 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har fått mulighet å kjøpe bilen tilbake og fikser den opp. Håper de felgene på bildet ikke blir værende på denne da de ødelegger inntrykket veldig på en slik flott bil, vil jeg tørre å påstå :whut:

Hvilket interiør står i bilen nå og hva skal inn i denne etter hvert? Bare å pøse på med bilder og riktig lykke til med prosjektet! Kommer til å følge med videre :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, opeth84 skrev:

Så gøy at du har fått mulighet å kjøpe bilen tilbake og fikser den opp. Håper de felgene på bildet ikke blir værende på denne da de ødelegger inntrykket veldig på en slik flott bil, vil jeg tørre å påstå :whut:

Hvilket interiør står i bilen nå og hva skal inn i denne etter hvert? Bare å pøse på med bilder og riktig lykke til med prosjektet! Kommer til å følge med videre :bounce:

Hei. Di på bildet skal ikkje stå der nei. Nå har eg 3 delte på den andre og oz nova på den 3 e34n så denne blir det bbs pitline på tenke eg:) laster opp litt bilder idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...