viggo E34 Skrevet Søndag kl. 00:51 Share Skrevet Søndag kl. 00:51 Merkelig dette med fjærene på e61 ja, skjedde på begge her og. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Søndag kl. 10:12 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 10:12 Gøy med saklige og ryddige diskusjoner her det siste døgnet ,det liker vi . Når vi nå først har diskutert dette ,føler jeg meg litt der at til våren om jeg skal ta og demontere alt som har med fjørbein og se over topplageret . For ved nærmere ettertanke så knakk jeg jo ei fjør på forrige e61 jeg hadde og der hadde topplageret irret seg fast og stod dønn. Ble pusset rent og smurt opp det lageret som stod i der og etter det aldri noe tull . Tilfeldigheter ?Mulig det men liker å tro at det som skal være i bevegelse faktisk skal være det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Søndag kl. 11:09 Share Skrevet Søndag kl. 11:09 Tror ikke det gjør det bedre når ting står fast nei, vil tro det øker stresset på fjæren. 🤔 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Søndag kl. 11:24 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 11:24 Er virkelig glad jeg brukte litt tid på å vaske og rengjøre bil igår ettermiddag . Her ble det lagt på Avfetning ,skum etterfulgt med sånn Sonax spray man sprayer på og spyler av . I all enkelhet så var det lekende lett og feie av bil idag : Fikk klargjort mer plass til snø overalt og så nå bør man være klar : Ellers @Olaandref tenker og det samme som du nevner på det siste innlegget .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Søndag kl. 12:08 Share Skrevet Søndag kl. 12:08 Det med knekte fjører er rart, noen modeller er værre enn andre selv om hjulopphenget er nesten likt. E85 bl.a er kjent for og spise bakfjører. Den jeg hadde måtte jeg bytte begge bakfjørene på før den hadde passert 70 000. Men det gjelder også andre merker. For dere som husker Sierra så var det helt ok biler men de hadde en litt mer sportslig utgave som het Sierra 2,0is. Den knakk bakfjærer som fyrstikker. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Søndag kl. 20:16 Share Skrevet Søndag kl. 20:16 22 hours ago, mr.pingu said: Akkurat noe sånt var jeg trodde uten at jeg kunne komme med et eksempel men det kan godt hende. Lurer på om "M-sport understell" fjærer som regel kortere og stivere mer utsatt enn 'standard understell'. Begge BMWene (E60 og E39) mine som jeg opplevde knekte fjærer med var utstyrt med sportsunderstell, dvs senkefjører, men ikke M-sport. Og begge knakk fjørene over natta i ca minus 10 vinterstid. Har lest her på bimmers at selv konebilen 2-serie sliter med det samme etter 50-75000km. Mener å ha lest i en tråd på teknisk at fjørene på BMW er montert annerledes enn hos andre produsenter? De er montert med den svakeste/tynneste delen av fjøra nederst, som gjør den veldig utsatt for tretthetsbrudd. Gi meg gjerne korreks, men mener noen beskrev dette for en stund tilbake. Virker som dette skjer på nesten samtlige modeller, uavhengig av alder og kilometer. Må bytte fjører og automatolje hver 60 000km.... sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet i går, 07:28 Forfatter Share Skrevet i går, 07:28 11 timer siden, Werther skrev: Og begge knakk fjørene over natta i ca minus 10 vinterstid. Stadig like festlig 😩😩. Rart dette med fjærer osv og kan nok hende som du sier at hvis de er montert med det svakeste nederst,så er de mer utsatt for tretthetsbrudd . Nei man må vel bare ta tingene for det det er fremover tenker jeg her på bilene og virker som at uansett hva man kjøper ,så er det likt . Men på e34en der kjører jeg Apex senkesett og der er alt like helt . Fjærene foran er fra 1998 noe jeg garantert vet ,så kvaltiteten før var bedre 😊 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå