Gå til innhold

X5 30d F15 - registerkjede service?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en f15 30d som har gått 210.000km.

Er det på tide med registerkjede service for å være føre var? Hva koster en slik operasjon? 

Takk

Skrevet

Det koster ca 16500,- for de som annonserer på finn.no, mener jeg.

Men hvilken årsmodell har du? For registerkjede problemer er ganske små etter 2013-2014 ish.

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Det koster ca 16500,- for de som annonserer på finn.no, mener jeg.

Tror det der bare er en slags grunnpris. Xdrive, R6 og muligens SUV kommer mest sannsynlig som tillegg, og da er du godt over 20k. Alikevel ikke en upris. 

 

  • Kjennern changed the title to X5 30d F15 - registerkjede service?
Skrevet

Sjekka kjapt en film om dette på YouTube, men kan man sjekke om kjedet er slakt? Han Sjekket kjedestrammere og kunne ikke se noen slitte deler eller biter i bunn av motor med kamera 

 

Skrevet
35 minutter siden, F25x3 skrev:

Sjekka kjapt en film om dette på YouTube, men kan man sjekke om kjedet er slakt? Han Sjekket kjedestrammere og kunne ikke se noen slitte deler eller biter i bunn av motor med kamera

Enkelte (evt. alle) BMW forhandler verksteder har såvidt jeg har skjønt et måleverktøy for sjekk av slakk i registerkjede. Den skal skrues inn der strammeren er montert.

Er i hvertfall det til N47, så jeg ville da trodd at det fungerer på eller finnes til N57 også?

  • 2 weeks later...
Skrevet
2 minutter siden, hauken skrev:

Før 300000km?

Bare å gjøre flere søk på internett, så finner du nok av eksempler på N57 som også har kjedestrekk før 300 000km. Finner selvsagt tilfeller med biler som har kjørt over 300' km som tilsynelatende går fint enda, men det bli naivt å tro at N57 ikke er preget av kjedeproblematikken. 

230k km:

121k km:

225k km:

 

Skrevet
34 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Bare å gjøre flere søk på internett, så finner du nok av eksempler på N57 som også har kjedestrekk før 300 000km. Finner selvsagt tilfeller med biler som har kjørt over 300' km som tilsynelatende går fint enda, men det bli naivt å tro at N57 ikke er preget av kjedeproblematikken. 

230k km:

121k km:

225k km:

 

Slike søk kan man nok finne på de fleste bilmerker,men dette er ikke en «vanlig» svakhet på 3.0d,i motsetning til 2.0d.

Skrevet
7 minutter siden, hauken skrev:

Slike søk kan man nok finne på de fleste bilmerker,men dette er ikke en «vanlig» svakhet på 3.0d,i motsetning til 2.0d.

Spørs hva man betegner som vanlig, men jeg vil absolutt betegne det som en svakhet. Er stort sett de samme delene i registeret mellom 2 og 3 literen, så sistnevnte overlever lenger grunnet karakteristikken til en 6 sylindret motor. 

Trenger heller ikke gjøre søk på internett. Spør bare de som faktisk skrur på disse bilene når de får noen år og kilometer på seg.

Faktum er at så fort du søker info om noe som har med N57 å gjøre, så kan du ikke unngå å finne registerkjede som tema. Hadde det ikke vært "vanlig" hadde det falt under som sjeldne tilfeller, slik som med M57TÜ. 

 

 

 

 

Skrevet

Kjenner at det med regreim plutselig er like greit , da er det 200tkm + og så er det overkommelig jobb i vente:) i gammel dager var jo kjede noe som varte lengre enn bilen:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...