Gå til innhold

Diagnoseverktøy - hvilken?

Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Riktig, godt poeng!

Men jeg blir litt usikker på alle disse Kina kopiene som florerer overalt. Dette er jo åpenbart en kopi, men er de dårlige da? Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker egentlig ikke som at de er noe dårligere. Vil nesten tro at alle trykkes ut på samme fabrikk, den største fallgruven er nok garanti/reklamasjon som vil være mangelvare på de "direkte fra Kina". Jeg ser at det kan være en ulempe, men når prisene ofte er slik at du kan kjøpe 2-3 Kina-enheter for prisen av en så er ikke det den værste gamblinga spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei. Du har kanskje et poeng med det ja.

Da spørs om jeg heller skal kjøpe direkte fra Amazon selv, og heller velge en annen modell med topologi og ECU koding, når jeg først skal bruke litt penger.

Huff. Vanskelig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Har sett litt på dyrere varianter, og x431 sin eurotab2, når jeg først skal bruke penger. Men ser ikke at den er så mye bedre...?

Jeg har brukt en original x431 Eurotab på jobb i noen år og det har vært den foretrukne bland annet Wow, Texa og Bmw Aos for kjapp diagnose. Vi vurderte Eurotab 3 når vi nå skulle oppgradere,  men gikk for Otofix med mulighet for oppkobling til forhandler for onlinehjelp og programmering istedet. Denne er mye kjappere og bedre forklaringer på feilkoder og prosedyrer. Hvordan kopiutgaven er vet jeg ikke.

Kjøpte vår i Trondheim 

https://www.mycartech.no/produkt/otofix-d1-max/

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tja, men Autel har ingen med topolgi virker det som. Og navnene er litt vanskelig å skille fra hverandre. Det virker som elite er en serie og ikke et produkt.

Dessuten var de dyre, sammenlignet med otofix. Mulig autel er bedre, men det er kanskje ikke 1,5 ganger bedre, mht pris. Fant en autel med god oppløsning dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har MS908 og MS909 som modell, men ja "Elite" blir mer som serie. Så har man f.eks. "Ultra". De er dyrere ja, men Autel har det originale systemet/softwaren, slik som Launch har X-431. Så det blir sånn sett naturlig at andre merker som baserer seg på samme software (enten Autel sitt eller X-431 sitt) må nesten være en del billigere for å selge. Om det er verdt forskjellen kommer sikkert an på øyet som ser. Alltid noe et diagnoseverktøy ikke greier eller får noe bug på. Så må jo ha minst to uansett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett. Det finnes nok alltids noe som et verktøy ikke kan. Dog så virker det som Otofix er Autel sitt rimeligere merke, om jeg forstår internett. Men igjen, det er vanskelig å navigere rundt om nettet i leten på en ekte vare.

Det jeg likte med Otofixen var at den også hadde J2354, selv om jeg har tenkt å kjøpe den utenom og heller kjøpe en X431 Pro V+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har brukt mye tid på dette og det er jo så mange valg, at man blir helt tullete. Men nå tror jeg endelig at jeg har bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...