flobben Skrevet Desember 16, 2023 Share Skrevet Desember 16, 2023 Jeg anbefaler å vurdere xbb adapter, for oppkobling. slipper man å kutte i ledningsnettet osv. det absolutt peneste er som du viser i siste bildet, bak fanger. Men, vanskelig å justere i etterkant og fanger må av under montering mest sannsynlig. sarek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sarek Skrevet Desember 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2023 22 timer siden, mr.pingu skrev: Man kan også vurder å bruke skiltbrakett omvendt som jeg har gjort på min X1: Takk, ja det er også en mulighet👍😊 Ser riktig så pent ut. Men, hvis baren plasseres høyt kontra lavt, vet du noe om det har noe å si for "kvaliteten" på lysframkastet? Vet du også noe om det har noe å si for selve materialet i grillen (oppe bak nyrene eller nede) om baren genererer varme, slik som noen barer gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sarek Skrevet Desember 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2023 4 minutter siden, flobben skrev: Jeg anbefaler å vurdere xbb adapter, for oppkobling. slipper man å kutte i ledningsnettet osv. det absolutt peneste er som du viser i siste bildet, bak fanger. Men, vanskelig å justere i etterkant og fanger må av under montering mest sannsynlig. Takk for svar! Men...hva er xbb adapter? Det samme som canbus? Jeg leste nedover i den tråden der jeg hadde linket bildet fra, og selv sier han (Frank) at han bare måtte av med "kun netting og plata under i fronten". Er du sikker på at man må av med hele støtfangeren ved montering? Tar det eventuelt lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 16, 2023 Share Skrevet Desember 16, 2023 Veldig sikker på at xbb adapter/canbus sniffer ikke fungerer på f11 med xenon. sarek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sarek Skrevet Desember 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2023 29 minutter siden, Otis skrev: Veldig sikker på at xbb adapter/canbus sniffer ikke fungerer på f11 med xenon. Takk for hjelp...men "sniffer"? 😅😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 16, 2023 Share Skrevet Desember 16, 2023 CAN-bus er en databuss med digitale signaler. I "gamle dager" så fikk du 12V rett på fjernlyspæra eller på xenon-spjeldet i bi-xenon og det kunne du bruke direkte til å styre ekstralysets relé. Nå er mange lykter digitale og da går det ikke en strøm som du kan lede bort til å aktivere et rele. Det går et datasignal som sier "hei hei, fjernlys på" eller "hei hei fjernlys av". En sniffer vil være en boks som "hører etter" eller "sniffer etter" et slikt signal og som da vil kunne omforme det til f.eks. 12V spenning til å styre et rele. sarek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 16, 2023 Share Skrevet Desember 16, 2023 Sjekket ledningsdiagrammet for f11 før 2013 med xenon. Og det er signal over linbus fra bryter, til frm for å slå på fjernlys. Men selve spjeldet får 12v + for aktivering. Så jeg tror ikke at en xbb eller canbus sniffer vil fungere. sarek og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sarek Skrevet Desember 18, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2023 På 16.12.2023 den 21.12, Otis skrev: Sjekket ledningsdiagrammet for f11 før 2013 med xenon. Og det er signal over linbus fra bryter, til frm for å slå på fjernlys. Men selve spjeldet får 12v + for aktivering. Så jeg tror ikke at en xbb eller canbus sniffer vil fungere. Takk for alle svar!😃 Jeg kontaktet Ekstralys angående en ledbar jeg tenkte på, men ble enda mer forvirret😅: Denne bilen er det litt forskjellig utstyrsnivå på. Noen av denne modellen som kom med Xenon kom i tillegg med en H7 pære som tenner sammen med fjernlysene, dersom du har det så kan du bruke signalet til denne til styrestrøm. Dersom du ikke har denne eller ikke finner 12V styrestrøm i lykten, så kan du bruke denne styrestrømsmodulen https://www.ekstralys.no/cannect-canm8-canbus-styrestromgiver-til-ekstralys-og-fjernlys Med denne vil du trenge relesett i tillegg. Relesett til linear 18 kan du finne her https://www.ekstralys.no/lumen-komplett-superseal-relesett?art=14737Dersom du finner 12V styrestrøm så trenger du bare relesettet for å koble opp denne lampen Så jeg ringte Sulland, og de sa kort og greit at på akkurat denne bilen henter man styrestrøm fra lykta. Det var han helt sikker på (fikk reg.nr. mitt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 2 hours ago, sarek said: Takk for alle svar!😃 Jeg kontaktet Ekstralys angående en ledbar jeg tenkte på, men ble enda mer forvirret😅: Denne bilen er det litt forskjellig utstyrsnivå på. Noen av denne modellen som kom med Xenon kom i tillegg med en H7 pære som tenner sammen med fjernlysene, dersom du har det så kan du bruke signalet til denne til styrestrøm. Dersom du ikke har denne eller ikke finner 12V styrestrøm i lykten, så kan du bruke denne styrestrømsmodulen https://www.ekstralys.no/cannect-canm8-canbus-styrestromgiver-til-ekstralys-og-fjernlys Med denne vil du trenge relesett i tillegg. Relesett til linear 18 kan du finne her https://www.ekstralys.no/lumen-komplett-superseal-relesett?art=14737Dersom du finner 12V styrestrøm så trenger du bare relesettet for å koble opp denne lampen Så jeg ringte Sulland, og de sa kort og greit at på akkurat denne bilen henter man styrestrøm fra lykta. Det var han helt sikker på (fikk reg.nr. mitt). Om Sulland sier det og Otis sjekket opp Diagram kan du ganske sikkert anta at du trenger IKKE en canbus modulen. Ledbar, relesett og en måte å feste det på. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå