xplo5iv3 Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 Hei. Har en kjenning som skal selge en Bmw 320D e90 2008 - Kmstand 230k. Her er feilkodene som er på bilen, Tanken er å få kjøpt bilen til en billig penge og fikse opp i feilene for så å selge den videre. Er det noen som har kjentskap til disse feilkodene? finner lite detaljert informasjon på nettet. A0B3 CAS: Starting motor, terminal 50 4C3C DDE: Message (setpoint torque request, 0xBB) 49F2 Message (speed, 0xCE) incorrect, receiver DDE, transmitter DSC 452A DDE: Info - particulate-filter system 4AFA DDE: Vacumm sensor, brake booster (brake low-pressure sensor), signal 5D12 ACC: Incorrect CAN version acc Active cruise control 5D12 CE: Charge state, battery 2 cem_68 Clean Energy Module 5D12 ACC: Internal control unit fault frr_70 Active cruise control 5E40 DSC: Steering-angle sensor: plausibility 5E3E DSC: Wheel-speed sensor, supply, rear right 5F12 DSC: Variant coding: code again A8AB FRM: Low beam, right, faulty 9C53 IHKA: Electric auxiliary heater Takker på forhånd for rask hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 (endret) 9C53 har "alle".. ny pumpe koster noen 1000, men det er vel ikke den mest brukte funksjonen. Har du sletta koder før du leste ut på nytt? Kan være gamle greier som ikke er gyldige lenger. Starter bilen? Endret Desember 18, 2023 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 Må slette koder for så å se om de kommer til bake eller blir stående. Også greit å se hvilke km de dukket opp på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 Problemet med feilkoder er at det kan være flere ulike kilder til feilen. Feilkoden sier kort og greit at visse kriterier for å utløse en kode er nådd, ikke hva som er feil. Det er klart at enkelte feilkoder har mer gjentagende årsaker enn andre, slik at man kan være rundt 80-95% sikker på hva som er feilen, men det må like fullt undersøkes før man setter i gang med reparasjon. Gjøre visuell inspeksjon, se på live data, se på koblingsskjema, måle litt ting og tang. Det er ikke bare-bare å hente ut en smørbrødliste for deler man kan kjøpe på Autodoc og skru de på bilen og så er den good to go. Blir dermed vanskelig å si noe konkret her. F.eks. "Low beam"-feilen. Kan være gåen pære, gåen ballast, ettermontert Kina-pære, FRM på tur ut eller at noen har kjørt bilen i et gjerde og knust lykta. Umulig for oss å vite. Med det sagt så kan det virke som at bilen har det typiske E9x-problemet der ABS-ringen utvider seg og kverker sensoren, som trolig kan ha gitt en del følgefeil på ABS (DSC) og motorhjernen DDE. ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 9c53 feilkoden er ikke vannpumpa, dette er det elektriske varmeelementet inni dashbordet. Vesentlig mer arbeid. Det er jo en her inne som har skrevet et par gode innlegg om dette på sin e9x. Husker ikke hvem dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 18, 2023 Share Skrevet Desember 18, 2023 @Otis https://bimmers.no/forums/topic/821565-9c53-electric-auxiliary-heater-bmw-e90/ mr.pingu og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå