Gå til innhold

1.gangsregistrert lenge etter produksjonsdato


Be Emm We
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 

Noen som vet hvorfor det kan være ganske mange måneder fra produksjonsdato av bilen til den først ble registrert? 
Feks denne som ble produsert 06. nov 2017, men ble registrert første gang 30. nov 2018, som er ett år senere. 

Har sett andre biler med 6 mnd, men ofte er det ikke mer enn noen få måneder. 

https://www.mdecoder.com/decode/wbajm9100jbh38155  
https://www.finn.no/329418915 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis en «lagerbil», som har blitt stående ekstra lenge av en eller annen grunn. BMW selv ønsket kanskje et overskudd på visse modeller i visse tidsrom. (Dette var vel når G31 var helt ny?) Evt leiebilfirma eller kunde som har avbestilt, og så kan det være den mangler noe som gjør den lett å selge på nytt i den prisklassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv hos importøren av nye biler til et stort forhandlernettverk og tiden fra bilen er registrert som ferdig hos produsent til den står i Norge kan ta veldig lang tid. I senere år blant annet pga. chipmangel som de fleste ble kjent med! Da står gjeldende bil ferdig i systemene, men vil likevel vente på deler for å bli klar for sending. 
Ellers er det som allerede nevnt ofte at fabrikken produserer biler med en gitt utstyrsliste i bulk slik at de ender opp på lager.  Siste normale årsak er utstillingsbilene som naturlig nok ikke blir registrert før salg :) 

Endret av Robkill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk for svar. 

Det henger sammen med et annet spørsmål jeg har - om hvor negativt det er at en bil var demobil for en periode. 

Har sett en godt spekket G31 som har dette som registrert eierhistorikk det første året, kopiert fra Vegvesenet. Bilen ble produsert 12.10.2017. Har sensurert privatpersonen. 

12.10.2018 Tidligere eier: Privatperson 

10.10.2018 Tidligere eier: BAVARIA ARENDAL AS

10.10.2018 Tidligere eier: BAVARIA SØR AS

13.04.2018 Første eier: BAVARIA NORGE AS

 

Er dette tegn på at den ble brukt som demobil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok mest sannsynlig vært en demobil ja. Jeg skjønner spørsmålet, men jeg tror egentlig ikke det er så negativt. Ja, den har hatt mange sjåfører med varierende kjørestil en periode, men perioden er begrenset, og bilen har vært ivaretatt både under og i etterkant av denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo såpass lenge siden den var en demobil så jeg ville ikke vært skeptisk til det. Det er nok viktigere hvordan den er tatt vare på etterpå.

Bare en liten digresjon så er syvern min produsert i november 1983 og førstegangsregistrert i januar 1986. Da snakker vi overligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rune-K skrev:

Dette er jo såpass lenge siden den var en demobil så jeg ville ikke vært skeptisk til det. Det er nok viktigere hvordan den er tatt vare på etterpå.

Bare en liten digresjon så er syvern min produsert i november 1983 og førstegangsregistrert i januar 1986. Da snakker vi overligger.

Har selv en 732i produsert 8/1984 som er registrert i 1988 🤷
 

IMG_2630.thumb.jpeg.854c30be43ab6d6ba3511db374ee03b2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...