Gå til innhold

Vindusvisker problemer (frontrute)


jonasgrns
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Fått enda ett problem med min E61 2007 modell. Kjørte her om dagen og hørte plutslig et knekk fra vindusviskerene. Så stoppa de, gikk ut og såg. Da hadde høyre vindusvisker dotte av festet, såg ut som noe i festene var knekt (metallbiter og kuler lå rundt). Og så ikke lang tid etter stoppa venstre og funke. Stoppa bilen venta en stund. Så funka den igjen, etter litt kjøring stoppa den. Slik varte det i noen dager frem til nå. Vindusviskeren fungerte etter jeg dro den framm og tilbske litt. Hadde den på litt og så gikk den veldig tregt før den stoppa heilt opp. Og nå sitter den helt fast, greier ikke bevege den noen plass. Hva skjer her? Takk for hjelp på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra BMW får du kun komplett mekanisme med motor. Var vel 5-6000 kr. Altså den delen som sitter skjult. Motor kan kjøpes løst uoriginalt (noe billigere).

Så har du de stagene som selve bladene festes i, disse kan kjøpes løst, høyre/venstre. Var vel rundt 1500 for begge totalt m/tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en 17 år gammel E61. At ting kan finne på å slutte å fungere er heller forventet. Denne bilmodellen har en smørbrødliste over ting som typisk feiler og vindusviskere både foran og bak er på den lista.

Vi vet nok ikke hva som er feil på akkurat din bil, men du kan lese ut hva slags feilkode som ligger på viskeren, samt at du kan manuelt inspisere overføringsmekanismen for mekanisk feil (ala noe som er slitt og går treigt). Da må du dessverre demontere litt for å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, E.C. skrev:

Fra BMW får du kun komplett mekanisme med motor. Var vel 5-6000 kr. Altså den delen som sitter skjult. Motor kan kjøpes løst uoriginalt (noe billigere).

Så har du de stagene som selve bladene festes i, disse kan kjøpes løst, høyre/venstre. Var vel rundt 1500 for begge totalt m/tilbehør.

Har bestilt ny høyre vindusvsiker som følger med stager. Fant uoriginalt system med motor for rett under 2000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Du har en 17 år gammel E61. At ting kan finne på å slutte å fungere er heller forventet. Denne bilmodellen har en smørbrødliste over ting som typisk feiler og vindusviskere både foran og bak er på den lista.

Vi vet nok ikke hva som er feil på akkurat din bil, men du kan lese ut hva slags feilkode som ligger på viskeren, samt at du kan manuelt inspisere overføringsmekanismen for mekanisk feil (ala noe som er slitt og går treigt). Da må du dessverre demontere litt for å komme til.

Har du noen erfaring med bil nøkkler? Jeg må stå ganske nærme bilen og holde nøkkelen litt høyt for å kunne låse/låse opp bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 07-modell så har du vel startknapp? De nøklene lades i tenningslåsen, og bilen sier ifra om batteriet er lavt. 
sånn sett kan det høres ut som antennen. I hvertfall om det er likt med begge nøkler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2024 at 6:02 PM, jonasgrns said:

Men jeg skjønner ikke hvorfor den bare slutta. Funka jo helt fint. Kan det hende noe har kilt seg fast siden den er helt stuck?

I mitt tilfelle var det leddene som takka for seg. Gjekk rett og slett i oppløsning. Ny mekanisme var her einaste løsningen.

20200218_122814.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...