Gå til innhold

Hva betyr denne varsellampen?


superduper
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for tipset om å se på iDrive. Der fikk jeg (pussig nok) meldingen "Power window anti-trap function!".

Når jeg kjørte ned alle vinduene og kjørte dem opp igjen så fikk jeg meldingen "No fault" i grønn rubrikk 👍😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da ikke symbolet for anti trap på vindu, så det der var pussig. Ganske sikker på at ditt symbol er bakre tåkelys, som nevnt over her.

Feil med anti trap skal se slik ut i dash:

image.png.9bd37e43002e36029c6969007fed8702.png

Men om feilen er borte og ikke vender tilbake, så er det vel i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkelig at jeg fikk det feilvarselet og den meldingen, men det ble som sagt i orden bare ved å kjøre ned vinduene (tror jeg merket at det var vinduet på venstre bakdør som ikke var helt oppe). Nå ble alt i orden. Har vært på biltur i dag og ingen feilmeldinger nå :) For event. interesserte: Bilen er nå over 16 år og jeg har hatt den i 13 1/2 år, og jeg er fortsatt veldig fornøyd med bilen. Har lenge tenkt å bytte til nyere bil, men vanskelig å bytte denne ut siden jeg er så utrolig fornøyd med den. Super bil med 3,0 liter diesel rekkesekser (har kjørt under 0,6l på langkjøring), fjernstyrt webasto motor/kupévarmer, soltak, komfortseter, navi proff, solskerming på siderutene bak og el. solskjermer på bakruten. Jeg har jo jevnlig kostet på denne og holdt den i veldig god stand, det har jeg fått flere positive bemerkninger på fra verksted. Billigere å holde denne i god stand enn verditapet på en nyere bil har jeg funnet ut. Men vurderer å gå over til el-bil etterhvert, har fått el-bil lader montert i garasjen slik at alt er klart for overgang til el-bil. Noen som har gode forslag til hvilken event. el-bil jeg burde vurdere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2024 at 6:08 PM, superduper said:

(...) jeg har hatt den i 13 1/2 år, og jeg er fortsatt veldig fornøyd med bilen. Har lenge tenkt å bytte til nyere bil, men vanskelig å bytte denne ut siden jeg er så utrolig fornøyd med den.

Kjenner meg igjen: Har hatt vår (E60 riktignok) i snart 9 1/2 år, har óg vansker med å bytte den ut. Fruen seier det måtte ha blitt samme/tilsvarande, berre nyare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som er fornøyd med sin BMW E60 :) 

 

Jeg fant en generell oversikt på hva varsellamper betyr (også flere jeg ikke finner i instruksjonsheftet til min BMW). Kan jo være greit å ha en generell oversikt over varsellamper for flere bilmerker:

 

Bilde 8.jpeg

Endret av superduper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...