Gå til innhold

Hva er din største "Gikk på en smell"-opplevelse når det kommer til bilhold?


 Share

Anbefalte innlegg

Bytta forsikring, til en som jeg surra meg til, ikke hadde tyveriforsikring og 2 uker senere forsvant min 520 E34 med originale turbin m5 felger sørover. Stjelt fra gateparkering i Oslo utenfor blokka jeg bodde da samtidig som jeg var på jobbreise.

 

Siste hilsen fra den bilen var en bompassering midt på natten mot svenskegrensa.

 

Inngår etter dette aldri avtaler over nett igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 Audi A6 2.5 TDI Quattro (bruktkjøp)

Kjøpt for riktig penge, men duverden så mye TLC den fikk før endelig kammene var runde og VTG'n gikk på turboen og jeg sa stopp (Kammer ryker på ca 180.000, dårlig stål). Bare ny strammer for multibelte kom på 10-15K. Tett veivhusventilasjon kosta 2 dager med feilsøk på Møller, tok reg.reim i samme slengen og kom på kun 35K. Bytta multiknirk opphenget ett par ganger, bunnpanne til automatkassa sprakk. Kosta sikkert på den 150.000 på tre-fire år utenom service. Fin kjøremaskin, men uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PIIIPower skrev:

2000 Audi A6 2.5 TDI Quattro (bruktkjøp)

Kjøpt for riktig penge, men duverden så mye TLC den fikk før endelig kammene var runde og VTG'n gikk på turboen og jeg sa stopp (Kammer ryker på ca 180.000, dårlig stål). Bare ny strammer for multibelte kom på 10-15K. Tett veivhusventilasjon kosta 2 dager med feilsøk på Møller, tok reg.reim i samme slengen og kom på kun 35K. Bytta multiknirk opphenget ett par ganger, bunnpanne til automatkassa sprakk. Kosta sikkert på den 150.000 på tre-fire år utenom service. Fin kjøremaskin, men uff..

Disse motorene var vel noen av de få forsikringsselskapene ikke ville gi maskinskadedekning på tidlig 2000-tallet. Var vel den og noen SAAB-motorer om jeg ikke husker feil.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, sluquet skrev:

Disse motorene var vel noen av de få forsikringsselskapene ikke ville gi maskinskadedekning på tidlig 2000-tallet. Var vel den og noen SAAB-motorer om jeg ikke husker feil.

Så rart 😂

Kosta 50-60k for kammene og 25-30 for turbo.. hos Møller, ingen andre ville ta i den bilen. Står utafor huset enda 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2024 at 10:31 AM, GtiGtr said:

Men det dyreste er vel at eg blei så hekta på Golf at eg hadde opp til 6 stk GTI samtidig en periode +(3 jetta) 😛   

 

😂

4b35283ace4ed040b0b6ecb3a83ea3b6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e70 x5M er nok den største smelln jeg har gått på, men kan vell ikke kalle det for enn smell når jeg var vell viten over at dette er noe av det dårligste bmw har laget motormessig.. men også det kuleste bmw har lagd iforhold til utseende å kjøreopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

e70 x5M er nok den største smelln jeg har gått på, men kan vell ikke kalle det for enn smell når jeg var vell viten over at dette er noe av det dårligste bmw har laget motormessig.. men også det kuleste bmw har lagd iforhold til utseende å kjøreopplevelse.

Hva er status på den egentlig? Har du den enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Omega Evo 500. Jeg hadde en Omega 3000 24V, som jeg var kjempefornøyd med, og som hadde fått omslipte kammer og gikk ganske bra. Men så fikk jeg lyst på en Evo 500, homoligeringsmodell for DTM, laget i kun 320 eksemplarer. Samme opplegg som E30 M3 Evo-modellene. Og jeg ville ha en original en, ikke kappet og skjøtt, slik som mange av feks Lotus Omegaene i Norge ble. Så jeg betalte avgiftene.

Det visste seg fort at dette var noe som Opels tuner Irmscher bare hadde regelrett hivd sammen. De korte stemplene gav skjørtebank ved kald motor, de sveiste skjermutbyggerene var ikke rustbeskyttet på innsiden på noen måte, og sideskjørtene var festet med karroseriskruer. Så her måtte det brukes tusenvis på rustsveising. Ingen deler var tilgjengelig gjennom Opel, men jeg fikk tak i noe via litt vennskap og kjennskap. Den spesielle chippede hjernen holdt tydeligvis heller ikke, så på min bil viste det seg etterpå at den var blitt byttet ut med en hjerne fra en Omega 2.6(!) Bankeregulering virket derfor ikke, og mappene gav bensin til 2.6 og ikke en 3.0. Alt gikk fint her hjemme så lenge hjernen regulererte ut fra lambdasonden. Men da jeg lå med full gass på Autobahn, og den gikk over til kun å lese mappene, ble det for magert og varmt. Så etter at ny motor ble innkjøpt og satt inn, ble herligheten solgt. For halvparten av hva jeg betalte noen år tidligere. 😄

Har aldri hatt bil som så mange har snudd seg etter, men heller ikke vært så misfornøyd med noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 525tds med for lite olje, ei stund. Peila den og nivå var ok, trodde jeg. Oljelampe kom og gikk, skulle egentlig ta service på den men han som skulle hjelpe meg kunne ikke eller noe sånt. Så kjørte jeg noen uker med rød oljelampe av/på. Skulle bare, en tur, så stoppa bilen og oljelampa lyste hele tida.  Viste seg å være gåen turbo, så fikk den rådebank og endte hos @Djwik, som bytta motor og solgte den en stund etterpå. Vraket i 2016 eller 2017, dessverre. Har ikke sett mange manuelle 525tds med rød og blå bakluke rundt omkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...