Gå til innhold

Verktøy tråden


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, E.C. skrev:

Har blitt en del verktøy på meg de siste to åra og mye av dette er både kjekt å ha og veldig kjekt å ha, men om jeg skulle peke ut én ting som virkelig er "må ha" for min del så må det være en verktøyvogn. Det har egentlig ikke noe å si hva du skrur med og hvor mye penger du bruker på verktøyet ellers, hvis du ikke har et bra system til å oppbevare det så blir det fort bare kaos. Å lete etter et verktøy som "nettopp var her" for 5 sekunder siden eller rote gjennom dype skuffer eller bokser fulle av ræl kan ta vekk arbeidsgleden fra de fleste på veldig kort tid.

Jeg har mitt i skap og på tavler, men jeg har tenkt på å kjøpe en vogn hvor jeg kan ha det jeg bruker mest, fort gjort som du sier å legge fra seg verktøy, for så å bruke meste parten av tiden på å lete etter det når du trenger det.

IMG_2389.thumb.jpeg.78896c9c3713d8d9b8e727d079a4a800.jpeg

 

20 timer siden, Eystein Ose skrev:

Mitt favoritt verktøy er 18v muttertrekker (bosch) og sakseløfterIMG_2963.thumb.jpeg.0b95f8447a297fd0663395bc8606daf6.jpeg

På Rovde må det bli enten sakseløfter eller bukk, det gjør ting mye enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Olaandrefja, skap og tavle er også veldig kjekt og mulig å få til ganske bra.

@*MrB*har tilsvarende, kjempegreier for å bytte bremsevæske alene. Har også den som skal suge ut på caliper-siden (som går på trykkluft), men den bruker jeg bare til å suge ut gammel bremsevæske fra beholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er verktøyet jeg ikke kan være foruten, det mest brukte er 1/4 settet fra wurth som kommer godt med til det alle meste! Muttertrekker er nesten alltid sterk nok til bilskruing og du kommer til de fleste steder.

moment nøkkelen har vært trofast i 6 år og jeg har anbefalt den før, men rett etter bildet ble tatt ville den ikke dra på fjørspenn lengere. Overgangen mellom håndtak og mutter som strammer fjøra er av plastikk og har blitt rund og det er samne del som løser ut låsen. Dette er en norbar nøkkel med wurth logo, etter denne hendelsen vil jeg ikke anbefale den til hyppig bruk.

også har du verktøy for knirkeforing på de alle fleste E serie bmw, anbefale ingen å ta jobben uten denne for da slipper du å slå sunt foringingen eller klemme sunt mansjetten.

prøver å begrense verktøy fronten siden jeg ikke har noe fast skueplass, når jeg får mitt eget så blir det nok satt av en sum vær måned for å kjøpe alt mulig du kanskje aldri får bruk for😎 verktøy er flott hobby

903F11DE-F840-4439-B597-39FC4811C82E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...