Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feste en trunk lip spoiler på en E46.

Skal man gå for tape eller lim, noen anbefalinger?

Er det noen som har prøvd denne?

image.png.077c591f1666fba95a2b11b8e08ef73e.png

Skrevet

Ville brukt lim av flere årsaker, tec7 feks.
Ikke testet, men ser for meg at tape gjør at en får kant baut.?

Skrevet

Det kan limes med tape og enkelte bilprodusenter gjør faktisk dette. Hadde dog passet på å velge noe vannsikkert og beregnet på oppgaven, ikke innedørs tape til å henge bilder på veggen. Se på noe fra 3M eller Tesa.

Tec7 etc. går nok ingen steder, på godt og vondt. Spoiler limt med tape bør være mulig å fjerne uten å ødelegge lakken på bakluka, Tec7 kan bli erhm, spennende.

Skrevet (endret)

Ville brukt sånn dobbelsidig tape fra 3M, hadde det på baklukespoiler når jeg hadde E39, vil tippe fra jeg monterte den til jeg solgte bilen så hadde det vel gått en 5-6 år og spoiler hang like fint på, kjøpte den forøvrig ferdiglakkert i Oxfordgrønn fra en selger på Ebay, den var også spot-on i passfasong og lakkering var også bra :) 

Endret av Haug530D
Skrevet

BMW selv bruker 3M dobbelsidig tape, så ville heller gått for det fremfor lim (ref det @E.C. sier. 

Jeg brukte 3M dobbelsidig tape da jeg for flere år siden monterte spoileren på min F10, og den sitter fortsatt godt fast. 

196020396_Screenshot_20240513_113827_SamsungInternet.thumb.jpg.ec3dcd6cb4616c8e6cba8a3ee9706bc7.jpg

Skrevet
3 hours ago, ///M-ini95 said:

BMW selv bruker 3M dobbelsidig tape, så ville heller gått for det fremfor lim (ref det @E.C. sier. 

Jeg brukte 3M dobbelsidig tape da jeg for flere år siden monterte spoileren på min F10, og den sitter fortsatt godt fast. 

196020396_Screenshot_20240513_113827_SamsungInternet.thumb.jpg.ec3dcd6cb4616c8e6cba8a3ee9706bc7.jpg

Takk for denne, Tape er bestilt.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er spoiler montert. Jeg kjøpte tape som M-ini95 viste over. Denne var til en M5 spoiler men det var nok til min med litt klipping og lapping.

Håper dette holder i lengden, sitter som et skudd nå.

E46.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...