Nyheim Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 Hei! Har en 94 525i som trenger arbeid. Jeg innser at jeg ikke får tid til å fikse dette selv, så jeg leter etter noen som kan ta på seg karosseri rep. Noen her som kan anbefale noen flinke sjeler som vet hva de holder på med, og som kan utføre dette? - Skifte kanaler begge sider. (Medfølger nye kanaler) - Sveise 2 rusthull i dørken. (Medfølger nye dørkplater) - Reparere tidligere skade på tak. (Dette må pusses ned, spakles og lakkeres) - Skifte alle 4 jekkfester, evt. kun skifte det som er begynt å ruste i jekkfester. (Dette vil fremkomme når kanaler byttes) Holder til på 9309 Finnsnes, men kan frakte bilen landet rundt for å sette den igjen hos rett person. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 Ingen som kan ta på seg dette? Ingen som har noen kontakter eller tips en gang!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 Jeg er også åpen for å frakte bilen til et firma i Polen eller Litauen med godt rykte og god kvalitet på arbeidet. Så hvis noen vet om et slikt verksted så hadde det vært supert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 For å unngå masse transport og greier har du hørt med f.eks https://bokas.no/ ? Hvis du ikke setter noen frist kan det hende det ikke koster deg mer enn alternativer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 27 minutter siden, PIIIPower skrev: For å unngå masse transport og greier har du hørt med f.eks https://bokas.no/ ? Hvis du ikke setter noen frist kan det hende det ikke koster deg mer enn alternativer.. Så du mener det er mulig å faktisk få gjort en så omfattende jobb på et norsk verksted uten at det koster 4-5 ganger bilens verdi? Jeg har litt vanskelig for å tro det, fikk et tilbud hos et billakk firma i Norge for å bytte et par kanaler og lakkere taket, 120 tusen kr. Det er jo hårreisende, jeg skjønner ikke hvordan dem får noen kunder i det hele tatt for å være ærlig. Men for all del, jeg kan be dem om et pristilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 Følger disse lokale her på facebook, ser ut som at de fikser en del karroseri. Du kan finne deres side på facebook og se litt selv, de legger ut masse bilder hver uke: https://www.karosseridesign.no/kontakt-oss/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 5 minutter siden, E.C. skrev: Følger disse lokale her på facebook, ser ut som at de fikser en del karroseri. Du kan finne deres side på facebook og se litt selv, de legger ut masse bilder hver uke: https://www.karosseridesign.no/kontakt-oss/ Ja dem har jeg snakket med også. 99.450 kr estimert for å bytte kanaler, reparere tak skaden og sveise to rusthull i dørken. Altså 100.000 kr estimert! Igjen, det er hårreisende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 23 minutter siden, Nyheim skrev: Så du mener det er mulig å faktisk få gjort en så omfattende jobb på et norsk verksted uten at det koster 4-5 ganger bilens verdi? Jeg har litt vanskelig for å tro det, fikk et tilbud hos et billakk firma i Norge for å bytte et par kanaler og lakkere taket, 120 tusen kr. Det er jo hårreisende, jeg skjønner ikke hvordan dem får noen kunder i det hele tatt for å være ærlig. Men for all del, jeg kan be dem om et pristilbud. Veit jo ikke før du sjekker… tid er viktig. Disse jobber primært for forsikringsselskaper derav prisene. Har de rolige perioder er det bedre å tjene litt enn ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 Tja, skjønner at det er bra dyrt for en privatperson, men det blir fort sånne priser når man driver et lovlig firma i Norge og skal betale alle skatter og en vettug timepris til sine ansatte. Lokaler og utstyr må man ha også. Mange body-shops tar på seg primært forsikringsoppdrag og da er det kalkulert på forhånd om arbeidet er verdt det eller om bilen er spiker. Rust man ser på overflaten er fort en del verre på innsiden, så de regner nok inn at de fort kan ende opp med å måtte tilpasse og fabrikere deler for å gjøre en god nok jobb som er holdbar i lengden. Rune-K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 20 minutter siden, E.C. skrev: Tja, skjønner at det er bra dyrt for en privatperson, men det blir fort sånne priser når man driver et lovlig firma i Norge og skal betale alle skatter og en vettug timepris til sine ansatte. Lokaler og utstyr må man ha også. Mange body-shops tar på seg primært forsikringsoppdrag og da er det kalkulert på forhånd om arbeidet er verdt det eller om bilen er spiker. Rust man ser på overflaten er fort en del verre på innsiden, så de regner nok inn at de fort kan ende opp med å måtte tilpasse og fabrikere deler for å gjøre en god nok jobb som er holdbar i lengden. Jeg ser den. Finner jeg ikke noe god løsning her så er jeg tvunget til å selge den, rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 Kan jo alltid prøve å sveise selv? Du havner fort i den situasjonen der en bil med rust ikke er all verdens verdt og man må selge for peanuts, da tenker jeg at det ikke er så farlig å prøve selv. hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 27 minutter siden, E.C. skrev: Kan jo alltid prøve å sveise selv? Du havner fort i den situasjonen der en bil med rust ikke er all verdens verdt og man må selge for peanuts, da tenker jeg at det ikke er så farlig å prøve selv. Har dessverre verken tid, kunnskap eller sted til å holde på med karosseri rep. Mekaniske ting gjør jeg med glede, men rustarbeid, pussing, sveising, lakking osv. Det holder jeg meg langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 Kronekursen er vel ikkje heilt på din side, men du bur jo relativt nær både Sverige og Finland? Kanskje verdt å undersøke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Juni 19 Share Skrevet Juni 19 Finland har hvert ett sted med gunstig og dyktig verksteder , er ett firma i kiruna også som folk i nord har benyttet tidligere. men er redd med en slik jobb at det tar tid …men 30-50 lapper ryker nok. Vet ikke helt hva du så for deg at noe sånt skulle koste deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 19 Forfatter Share Skrevet Juni 19 1 time siden, skoglund skrev: Finland har hvert ett sted med gunstig og dyktig verksteder , er ett firma i kiruna også som folk i nord har benyttet tidligere. men er redd med en slik jobb at det tar tid …men 30-50 lapper ryker nok. Vet ikke helt hva du så for deg at noe sånt skulle koste deg? Jeg såg for meg å bruke 30-40 tusen på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå