Alexbre Skrevet August 30 Share Skrevet August 30 (endret) Hei, etter å ha rullet snart i 4 år med e90, så det er på tide å oppgradere til en F30. Ergo 3 serie 2012 modell og nyere Har vært veldig varsomt med siste bilvalg da jeg brukte litt tid til å finne riktig motor m47 på forrige. Har lite peiling på f30 serien og lurer på hva slags motor det er rimeligst å se etter? lander vel på en som har kjørt mellom 130k til 180k km. Hørt at timing chain på n47 er skummel med mindre bilen er fulgt servicer etc. og at n47 T utgaven har forbedret denne motoren. Budsjett ligger på 150-200k, kan strekke meg mot 250k men vi fokuserer på den førstnevnte prisklassen Endret August 30 av Alexbre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 30 Share Skrevet August 30 (endret) Hvorfor ikke gå for en 4-serie Gran Coupé av samme årgang? Mer praktisk, sportsligere, penere og mer påkostet innvendig (i normal spec) enn tilsvarende F30. Diesel eller bensin? Personlig ville jeg gått for N20 bensin eller B47 diesel, men sistnevnte ligger nok litt høyt i pris. Denne 420i f.eks, fin fargekombo, bra utstyrt og grei km-stand: https://www.finn.no/294710505 Har selv 7 års erfaring med F36 420xd med B47. Prøvde en 335ix fra 2014, tilsvarende utstyrt, for et par år siden mtp bytte, men det var en nedtur interiørmessig. Endret August 30 av papertiger Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 30 Share Skrevet August 30 N20 motoren er ikke noe nevneverdig bedre enn N47... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 30 Share Skrevet August 30 Med tanke på motor er jeg enig med @papertiger Men om du strekker budsjettet kan du jo være heldig å få en 320i med B48 motoren. Ellers tenker jeg at om effekt og kraft ikke er det viktigste bør også LCI 318i med B38 1.5l motoren vurderes. Eksempel: https://www.finn.no/364429342 Disse er jo som regel også billig å tenke maskinskadeforsikring på. 316i med N13 motoren er vel heller ikke helt håpløs selv om det kanskje er litt registertrøbbel på disse også. N47 er vel noen ganger bedre enn sitt rykte, men det kjedelige er jo at du har risikoen både for dyrt registerhavari og dyrt havari på høytrykkspumpen på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexbre Skrevet August 30 Forfatter Share Skrevet August 30 Takker for innspill så langt. Er ganske fleksibel med kjøpet. Eneste kriteriene er at det må være en sedan + Msport/frontfanger. Diesel/bensin spiller ingen rolle da jeg har hatt biler med både og. Kraft er likegyldig, da jeg kan fint holde meg til 120hp eller mer. Bør jeg generelt se etter 320i/ 320D eller funker 316/318 like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 31 Share Skrevet August 31 12 timer siden, Alexbre skrev: Hei, etter å ha rullet snart i 4 år med e90, så det er på tide å oppgradere til en F30. Ergo 3 serie 2012 modell og nyere Har vært veldig varsomt med siste bilvalg da jeg brukte litt tid til å finne riktig motor m47 på forrige. Har lite peiling på f30 serien og lurer på hva slags motor det er rimeligst å se etter? lander vel på en som har kjørt mellom 130k til 180k km. Hørt at timing chain på n47 er skummel med mindre bilen er fulgt servicer etc. og at n47 T utgaven har forbedret denne motoren. Budsjett ligger på 150-200k, kan strekke meg mot 250k men vi fokuserer på den førstnevnte prisklassen Bensin eller diesel? Eid en F31 15’ 316 diesel selv, men styrte unna N47. (siden jeg har opplevd et registerras med denne motoren tidligere) Kjempebiler dette og kan også skremmes opp litt, så ville gått for nok motor og nyest mulig bil med minst mulig km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet August 31 Share Skrevet August 31 LCI er lurest, men en F36 som @papertiger foreslår er jeg enig i. Lekker 'sedan'. papertiger og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå