LP760 Skrevet Torsdag kl. 08:01 Share Skrevet Torsdag kl. 08:01 17 hours ago, E.C. said: Jeg vil da tro at en oppegående person hos SVV skjønner at fargene betyr forhåndsbestemte toleransegrenser i programvaren til hjulstillingsapparatet og ikke en sann absoluttverdi for hva som kan kjøres med og ikke, så en svart-hvitt kopi virker mer som et halv-slapt forsøk på noe slags juks, på ting som man egentlig ikke behøver å jukse på. Det er bs. Svart hvitt fungerer uansett, de sitter jo ikke med noe som helst kunnskap om hva som er riktig camber og caster på hver enkelt bil. Og nei, svv har ikke utstyr til å validere slikt. Det er tillit basert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Torsdag kl. 09:46 Share Skrevet Torsdag kl. 09:46 1 hour ago, LP760 said: Det er bs. Svart hvitt fungerer uansett, de sitter jo ikke med noe som helst kunnskap om hva som er riktig camber og caster på hver enkelt bil. Og nei, svv har ikke utstyr til å validere slikt. Det er tillit basert. Du skjønner vel at toleransegrensene fortsatt står på arket og at fargene er intet annet enn "conditional formatting" som det så fint heter i Excel? Jeg tenker at det blir heller fordummende og faktisk litt respektløst å anta at alle ansatte som godkjenner senkesett kun ser på farge og ikke har evne til å lese de faktiske tallene og grensene som står der. Det kan hende at noen har fått litt drahjelp av å levere papirer i svart-hvitt og det er jo ikke akkurat ulovlig heller, men jeg (for min del) vil holde fast ved at det er neppe der forskjellen på godkjent/ikke godkjent ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Torsdag kl. 10:04 Share Skrevet Torsdag kl. 10:04 (endret) Vi benytter oss av svart/hvitt (trolig pga kostnader), men du ser tydelig på papiret at noe er utenfor. Det er markert med fetere skrift og "*" for å indikere at noe ikke er i henhold til. Dette er fra "Hunter" apparat, noe jeg har skjønt er ganske utbredt hos større verksteder(?). Her er et eksempel: Hvorvidt SVV henger seg opp i det er noe annet. Endret Torsdag kl. 10:05 av ///M-ini95 E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Torsdag kl. 10:36 Share Skrevet Torsdag kl. 10:36 (endret) Tidligere var det ett problem med camber verdier utenfor Spec på godkjenning , men ett lite løft med jekken før utskrift av kontroll papirer ordnet grønne verdier på utskrift. hvor farlig det er at en bil har camber vet jeg nå ikke helt:) mtp på andre modeller av samme karosseri har forskjellige verdier type m3 og 316:) Endret Fredag kl. 00:09 av skoglund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LP760 Skrevet Torsdag kl. 11:02 Share Skrevet Torsdag kl. 11:02 1 minute ago, skoglund said: Tidligere var det ett problem med camber verdier utenfor Specsavers på godkjenning , men ett lite løft med jekken før utskrift av kontroll papirer ordnet grønne verdier på utskrift. hvor farlig det er at en bil har camber vet jeg nå ikke helt:) mtp på andre modeller av samme karosseri har forskjellige verdier type m3 og 316:) 51 minutes ago, E.C. said: Du skjønner vel at toleransegrensene fortsatt står på arket og at fargene er intet annet enn "conditional formatting" som det så fint heter i Excel? Jeg tenker at det blir heller fordummende og faktisk litt respektløst å anta at alle ansatte som godkjenner senkesett kun ser på farge og ikke har evne til å lese de faktiske tallene og grensene som står der. Det kan hende at noen har fått litt drahjelp av å levere papirer i svart-hvitt og det er jo ikke akkurat ulovlig heller, men jeg (for min del) vil holde fast ved at det er neppe der forskjellen på godkjent/ikke godkjent ligger. Jepp. Men det endrer man like enkelt som å jekke litt på bilen når arket skal skrives ut. Så lenge kun et ark fortsatt er gyldig dokumentasjon, så er det tut og kjør. Jeg poengterer kun hvor enkelt det er å godkjenne slikt. Om det fortsatt kun brukes den klossen de sender under bilen frem og tilbake for å undersøke at høyden er over 8cm(?), titter på et ark som skal være rett, så er det fortsatt for simpelt, rett og slett 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå