SolaOla Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 Hei, BMW X5 E70 2008 3.0D. Motor er kald, ca 60-70 grader, uansett av ka jeg gjøre. Vinter - 50-60 grader. Termostat (begge to) er byttet, ny antifriz, ny pumpe, rengjøring av radiator utført, ny ventiler, ogsv. Fortsatt kald. Leter etter nogen på Sola/Stavanger/Sandnes, som har kunstkap / kjent med X5. Setter stor pris om du kan dele rimmelig servis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 Bytt 3. termostat for automatkassa. Otis og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 Byttet du til noe annet enn originale termostater er det bare å bytte de igjen til originale. Så er motoren mest trolig på over 80 grader igjen. Snakker av erfaring med fler m47-m57 hvor kunder har "spart" penger på å kjøpe dårlige kopier. TRF, Werther og SolaOla reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 Forsåvidt sant det 540is, men vi må ikke glemme girkasse termostaten heller. Jeg kjøpte forøvrig Mahle termostat, og den var defekt ut av esken. Så selv ikke de varene som skal være best er god. SolaOla og TRF reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 For å feilsøke på girkasse termostaten så kjenner du på slangen som går inn på radiator på midten på passasjersiden. Den skal være kald helt til ca 80 grader. TRF og SolaOla reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 11 minutter siden, Otis skrev: Jeg kjøpte forøvrig Mahle termostat, og den var defekt ut av esken. Så selv ikke de varene som skal være best er god. Jeg monterte og en Mahle termostat til en kunde uten å få opp temperaturen, tror det stod made in Italy på den. Etter en del spekulasjoner ble det montert en original og temperaturen ble bra. Men flere arbeidstimer ble kastet bort på denne dritten.. SolaOla og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 Min var også Made in Italy, skrot ut av esken. Jeg blir svært lei av å kjøpe nye defekte deler. SolaOla, E.C. og 540is reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 4 Share Skrevet Oktober 4 1 minute ago, Otis said: Jeg blir svært lei av å kjøpe nye defekte deler. Otis, Werther og SolaOla reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SolaOla Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 On 10/4/2024 at 1:44 PM, E.C. said: Bytt 3. termostat for automatkassa. Er det pos 4 du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 29 minutter siden, SolaOla skrev: Er det pos 4 du snakker om? Det stemmer E.C. og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå