Gå til innhold

Ny BMW i4 M50 bestillt :)

Bjerknez
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis man logger på og spiller av med den innebygde Spotify appen i BMW i4. Bruker man da telefondata? 

Hva foretrekkes å bruke med tanke på lydkvalitet av den innebygde appen og Carplay?

Jeg har iPhone 15 Pro Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, sanders54 skrev:

Den innebygde Spotify app'en bruker bilen's dataforbindelse. Spotify via Carplay har høyest kvalitet, hvis du har skrudd på det i Spotify.

Hvorfor har Carplay bedre kavlitet? Har det med begrensingen av data å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carplay bruker WiFi (evt USB hvis du har det kablet) til å overføre data. WiFi har mye høyere båndbredde enn f.eks bluetooth. Spotify App'en i iDrive bruker som sagt bilens dataforbindelse, og jeg tipper BMW skrudde kvaliteten til lavest for å spare data. Det beste for oss hadde jo vært om vi kunne skru kvalieten opp i den innebygde app'en i iDrive, men jeg fant ikke ett slikt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok hvilken man velger beror på hvilket system man foretrekker? Jeg velger for eksempel spotify-appen på alle mine BMWer, men det er rett og slett fordi jeg ikke liker at "alt" blir knyttet opp mot Apple Carplay når man har det aktivt. Lydmessig, skal man nok være spesielt interessert for å høre forskjell (jeg hører i alle fall ikke forskjell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Saltkjelen said:

Jeg tror nok hvilken man velger beror på hvilket system man foretrekker? Jeg velger for eksempel spotify-appen på alle mine BMWer, men det er rett og slett fordi jeg ikke liker at "alt" blir knyttet opp mot Apple Carplay når man har det aktivt. Lydmessig, skal man nok være spesielt interessert for å høre forskjell (jeg hører i alle fall ikke forskjell).

Lydmessig må du nok minst ha B&W eller ettermarked system for å kunne høre det samtidig bruke en lossless strømmetjeneste. Men for folk flest og til og med bilstereo enthousiaster som jeg regner megselv i veier det ikke opp mot brukervennlighet av Spotify appen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Der er jeg helt enig med deg, tror jeg. 

I førsten virderte keg ladebrikken feks. Og carplay var jo nesten en selvfølge etc. men så prøvekjørte jeg en i4 M50 før jeg fant ut at det hadde jo vært helt supert om jeg kunne gjøre dette med musikkavspilling, navigasjon, lading av bil etc. enklest mulig på en en mest mulig sømløs måte. 

BMW appen er jo egentlig like bra som Elton appen så da kan jeg bruke BMW appen til å finne ladere rundt om samt starte lading etc. i BMW appenmkan jeg også langt enklere lage en reiserute og sende den direkte til bilen mer sømløst. 

For min del er Carplay bare enda en ting man må logge seg inn på. Jeg ser fordelene med Carplay for dem som bor i telefonen og MÅ snakke i telefonen og lese samt svare på SMS etc. mens dem kjører men der er ikke jeg tror jeg. 

Telefonen er jo fortsatt koblet til utenom Carplay så hvis den skulle ringe så kan man fortsatt ta den. SMS etc. leser jeg eller svarer aldri på uansett mens jeg kjører. 

Så hvis jeg dropper Carplay og kun bruker BMW appen, til alt, så gjør dette ting mer sømløst og mye enklere. 

Ingenting er hugget i stein da jeg ikke har dått testet dette skikkelig enda, men det er vertfall de tankene jegbhar frem til jeg evt. motbeviser meg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer! Det er en magisk følelse å hente ut en helt ny bil man har gledet seg til å få. :) 

Takk for det :) 

Ja, spesielt for meg som ikke har eid egen bil på 15 år. Har kun kjørt motorsykkel og evt. lån madamen sin lille e_UP. Så dette var en ganske så gedigen opptur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...