Bjerknez Skrevet i går, 05:53 Forfatter Skrevet i går, 05:53 43 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg kan ikke se noen grunn til at du skal kjøre med lavere dekktrykk bak enn foran. På mine Style 868 (som er bredere bak) kjører jeg med 3 bar foran og 3,2 bar bak. Okay. Før så var det vel slik at bilene med motor var tyngre forran og dermed hadde noenhøyere trykk der? Elbiler er kanskje som regel mer lik i vekt? Tenker jeg drar og fyller 3 bar rundt hele. Det må vel være et greit utgangspunkt?
Saltkjelen Skrevet i går, 06:13 Skrevet i går, 06:13 BMW har i utgangspunktet 50/50 vektfordeling, så det skal ikke ha noe å si. Årsaken til høyere trykk bak er med tanke på lasting og kjøreegenskaper (understyring vs. overstyring).
Scuirus2 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Anbefalt lufttrykk står på en etikett på dørstolpen på førersiden. Endret 16 timer siden av Scuirus2
Scuirus2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Jeg fikk bilen min på torsdag. Her står den på gårdsplassen til min mor. Endret 15 timer siden av Scuirus2 Dusy, mr.pingu, papertiger og 4 andre reagerte på dette 7
Bjerknez Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Gratulerer Den fargen er bare helt magisk synes jeg. I solskinn ser manntyrdlige gullflak i metallikk lakken.
Scuirus2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Takk for det🙂 Dusy, Marius2002 og mr.pingu reagerte på dette 3
Bjerknez Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Blir vel ikke stort likere enn dette mr.pingu reagerte på dette 1
Scuirus2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Er din også M-sport Pro? Største forskjellen er sannsynligvis at jeg har kjørt BMW i 26 år, så jeg slipper den opplæringen du fikk i starten av denne tråden😜
Bjerknez Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 22 minutter siden, Scuirus2 skrev: Er din også M-sport Pro? Største forskjellen er sannsynligvis at jeg har kjørt BMW i 26 år, så jeg slipper den opplæringen du fikk i starten av denne tråden😜 Ja, M-sport pro med noen modifiseringer. Jeg tok bort M-sport setene, da jeg syntes disse var litt harde, samt atnjeg sparte noen kroner. Men jeg la til takluke. Tror ikke takluke var med i M-sport pro? Så valgte jeg 862 felgene fremfor de dyrere da jeg rett å slett liker de sorte felgene bedre, samt at jeg fikk litt mer rekkevidde. Hehe, jeg har nok aldri giftet meg med noe bilmerke. Har hatt alt fra Audi, Mercedes og VW. Dette er dog min flrste BMW
Scuirus2 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Jeg har M-sport Pro og Supercharged, takluken er del av Supercharged. M-sport seter passer ikke meg, er for lang i overkroppen og for bredskuldret for dem, fikk vondt i skulderpartiet. En annen fordel med ikke å gå for M-sport seter var at jeg kunne få Tartufo Merino skinn, kombinasjonen av M-sport seter og Merino skinn er det bare Saltkjelen som får fikset. Når det gjelder felger så gikk jeg for 19" pga av komfort og rekkevidde. I tillegg til dette har jeg Carbon interiørlister, Active Protection og Galvanic buttons. Ekstern carbonpakke ønsket jeg ikke da jeg synes det er finere med alle detaljer i glossy sort i kombinasjon med mørke farger. På skarpe røde, blå og gule biler er Carbon ekstriørpakke stilig.
Bjerknez Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 7 timer siden, Scuirus2 skrev: Jeg har M-sport Pro og Supercharged, takluken er del av Supercharged. M-sport seter passer ikke meg, er for lang i overkroppen og for bredskuldret for dem, fikk vondt i skulderpartiet. En annen fordel med ikke å gå for M-sport seter var at jeg kunne få Tartufo Merino skinn, kombinasjonen av M-sport seter og Merino skinn er det bare Saltkjelen som får fikset. Når det gjelder felger så gikk jeg for 19" pga av komfort og rekkevidde. I tillegg til dette har jeg Carbon interiørlister, Active Protection og Galvanic buttons. Ekstern carbonpakke ønsket jeg ikke da jeg synes det er finere med alle detaljer i glossy sort i kombinasjon med mørke farger. På skarpe røde, blå og gule biler er Carbon ekstriørpakke stilig. Jeg tok også Supercharged, men jeg gjorde noen små endringer elller rettere sagt fjernet noe. Nå husker jeg ikke hva, men tror en av tingene var drive assist pro eller noe. Ellers så har jeg ikke noe carbon på min. Jeg regelrett hater at bilen griper inn i kjøringen min. Lane assist er rett og slett pain in the ass og har regelrett nesten fått meg til å kjlre rett inn i en husvegg en gang for 2 måneder siden. Denne slår jeg av hver eneste gang. Jeg liker ikke at bilen skal kjøre for meg. Jeg kjøpte ikke en kjlremaskin for å slippe å kjøre. Ellers er jeg meget fornøyd med bilen. Den har noen svakheter, men det har alle biler. Noen av svakhetene jeg har opplevd i løpet av mine første 4 måneder med bilen er: 1. infotainment skjermen lever litt sitt eget liv noen ganger. Når jeg starter og setter bilen i revers så hender det at skjermen flimrer veldig og jeg må starte bilen pp nytt noen ganger før det gir seg å da kan den være helt fin i dagevis. 2. det blir stadig merker på ruten på førersiden når jeg lukker den opp og igjen. Den filten som holder ruten trekker til seg skitt og er ruten våt så drar man den skitten opp på ruten. Lett og vaske bort, men det er irriterende. 3. takluken har ved noen tillfeller lekket litt vann når jeg vasker bilen i børtsteløs vask. Ikke kye, men det kommer en dråpe eller to akkurat når det spyles på ruten. Men den lekker selvsagt ikke ellers. 4. Bilen bruker MYE strøm og er ikke veldig effektiv. Jeg kjlrtenen Tesla Model 3 Long Range AWD her om dagen å den banker BMW så til de grader ned i støvlene på effektivitet. Min bil gruker sjelden under 19-20kwt /100km. Ved jobbpendling ligger jegbover 20kwt. Teslaennjeg kjlrte brukte 14.8kwt. Så BMW'en er slett ikke feilfri, men alt det andre med bilen er helmaks. Dette er en skikkelig kjøremaskin! Men jeg skulle ønske den var litt mer effektiv. Mellom 20-25 kwt./100km. Er slett ikke uvanlig ved normal kjøring å dette er tall man nesten ikke klarer å få med en Tesla feks. Sommerstid så kommer jeg i følge gjettometeret som jeg annser som ganske sannferdig rundt 40-44 mil i teorien. Jeg tror dette tallet stemmer ganske bra. Men så kjlrer man jø sjelden batteriet HELT tomt. Så for å få en god margin kan man si rundt 35 mil rekkevidde før man må begynne å planlegge lading. På vinteren i 20 minus er det ganske ille jegbhar opplevd ned gjettometeret gi med kun 30 mil rekkevidde det vil si 20-25 mil før man må begynne å finne lader. For min del er dette bra nok, men det er nok ikke den mest effektive bilen der ute, det er sikkert. Men ja, jamt over er jeg veldig fornøyd om den er verdt prisen vil jeg absolutt si. Dennhar jo egentlig kun Tesla Model 3 Performance som enestenkonkurrent slik jeg ser det. Tesla slår den på pris og regelrett banker den ned i støvlene på effektivitet, men bortsett fra det mener jeg i4 M50 er en mye bedre totalpakkenhvis man skalnha det gøy. Skal man tenke fornuft hadde jeg nok kanskje valgt en Tesla LR AWD. Men den er ikke perfekt den heller. Dette er bra nok for mitt bruk, men p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå