Makky123 Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Noen som har erfaring med hvilken ICOM A2 clone på Ebay/Ali som faktisk funker? Legg gjerne til link du har kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Jeg kjøpte et sett med alt av koblinger og hardisk for ca 10 år siden den har funket knirke fritt. Det er så lenge siden at jeg ikke finner den i historikken på ebay. Skulle jeg ha hatt det i dag så hadde jeg vurdert original, noen av klonene har ikke mulighet for wifi. Fordelen med klone er at du som regel får med både icom B og icom C icom C er ikke så aktuell da den gikk opp til 2002. Icom B er mest for biler med Ccc og cic men på F serie snakker den over Ethernet så sjeldent jeg har brukt den egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 (endret) Icom A og Icom A2 kan ikke brukes sammen med ISTA etter April 2025. Bare så dere vet før dere handler. Man får opp den meldingen når man bruker nyeste versjon av ISTA. Endret November 9 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 A2 som i "den gamle"? Kjøper vel heller ICOM Next? Jeg kjøpte sistnevnte (original) for 5 år siden og da kostet den rundt 5-6000 kr. Den har wifi også, men har ikke satt opp enda siden ISTA ikke er førstevalget på diagnose her i huset og garasjen fikk ikke skikkelig wifi før i sommer. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 A2 som den gamle ja. Den "nye" ICOM Next A koster idag 15000kr hvis man ønske den originale. Kostet 6000kr for noen år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Uff, ja, ser Koed har listepris på 14 000 kr på den nye: 81315A78EF6 Jeg fikk min NEXT med det gamle delenummeret 81312360883 for ganske nøyaktig 4 år siden for den nette sum av 4200 kr, fra GS. Ganske drøy oppgang får en si. Otis og ///M-ini95 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 1 time siden, E.C. skrev: Uff, ja, ser Koed har listepris på 14 000 kr på den nye: 81315A78EF6 Jeg fikk min NEXT med det gamle delenummeret 81312360883 for ganske nøyaktig 4 år siden for den nette sum av 4200 kr, fra GS. Ganske drøy oppgang får en si. Da var du heldig. Angrer bittert på at jeg ikke kjøpte den gangen jeg også, men syntes at min A2(clone) virket så greit at den fikk duge. Ser i dag at den har en del begrensninger når det kommer til programmeringer så jeg må nok bite i det sure eplet å kjøpe en original ICOM snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Ja, hadde litt vel flaks der. Skjønner at folk kjøper kloner med dagens prisforskjell. Det er mer forskjell mellom A2 og NEXT enn ny og gammel delenummer på NEXT etter hva jeg har skjønt. Ser også at GS ikke har delenummeret lengre (ingen av de) så det spørs om det er noe sannhet om at det har blitt mer restriktivt mtp. salg mot privatpersoner. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 Takk for svar. Jeg bomma litt på versjonen, mente selvfølgelig "Next". 14000 kr for original blir litt i det meste laget for litt hjemmemekking. @Øyvind L. - Hvilke begrensninger har du med din klone? Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 50 minutter siden, Makky123 skrev: Takk for svar. Jeg bomma litt på versjonen, mente selvfølgelig "Next". 14000 kr for original blir litt i det meste laget for litt hjemmemekking. @Øyvind L. - Hvilke begrensninger har du med din klone? Man kan feks ikke programmere inn Appel Carplay i F-serie med min "kina" ICOM. Nå husker jeg ikke hvorfor, men den mangler noe greier inni.. Jeg synes også 14k er myyye penger. Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 ICOM Next klone har ikke den samme begrensningen som du linket til tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Jeg kjøpte også icom next i 29.09.21 fra koed.no for 5421,-. Syk prisøkning! Hva kan være årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 De bytta vel leverandør på noe av innmaten i det delenummeret fikk bokstaver i seg, så kombinert med covid og brikkemangel så ble det muligens et dyrt parti å produsere. Litt vill spekulering, men om dette er årsaken så kan muligens neste revisjon bli billigere, spørs dog om prisen ut til forbruker dropper om bmw skulle få de billigere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 (endret) 22 minutter siden, Makky123 skrev: ICOM Next klone har ikke den samme begrensningen som du linket til tidligere? Det vet jeg ikke. Ikke testet Next A clone. Endret November 9 av Øyvind L. Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 Høres nesten ut som man bare burde fortsette med Esys for flashing 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå