Andros Skrevet Torsdag kl. 23:57 Share Skrevet Torsdag kl. 23:57 (endret) Godkjent ombygd 3.0 M3 (org 325i) Tenkte å gi det et forsøk med å dokumentere litt prosessen med M3'n i vinter. Uten å love for mye, kanskje blir det bil til sommeren eller kanskje ikke. (må nevnes at jeg nettop er blitt far til tvillinger så tidsbruken i verkstedet kan være noe begrenset/uregelmessig 😅) Litt bakgrunnshistorie Vi er i tilbake i 2017 og e30meet nærmet seg raskt mens jeg satt offshore. Begynte å lete etter potensiell bil å kunne dra dit med. Ingenting på finn.no eller facebook var aktuelt, men et vagt minne om at en kjenning av en kjenning hadde stående en M3 som hadde gått i mine trakter på Nordmøre endel år tidligere gjorde at jeg måtte undersøke dette. Kunne han fortsatt ha denne stående tro? Kontaktinfo ble leitet fram, en dialog opprettet og jaggu hadde han den stående ennå. Ble fortalt at denne var satt vekk hos bestefaren av vedkommende i Hallingdal etter endt studie, selv bodde eier i Trondheim. Heldigvis var interessen for å selge tilstede. Uten å få noen ferske bilder av der den sto avtalte jeg kjøp av bilen usett imens jeg var offshore. Et dårlig men obligatorisk hentebilde hører til! 16.Juni.2017 Bilde fra første dag med prøveskilt 28.Juni.2017 I et håp om å få skilt på bilen til e30meet 13-15.Juli så ble det å kaste seg rundt for en PKK 29.Juni.2017 Dette endte med kun fire 2'er feil, som raskt ble ordnet og skilter ble bestillt. EU godkjent å klar til e30meet, trodde jeg... Etter anbefalinger og overtalelse var det nok en god idé å se over veivlagrene, på S50 var dette en kjent sak/svakhet. Og glad ble jeg for det, veiva var fin men lagrene hadde tegn på å levd et hardt liv i en M-motor. Bilde 04.Juli.2017 Motoren var ferdig sammensatt og testet kvelden 11.Juli.2017. Ikke var jeg ferdigpakket og ikke hadde jeg gjort klar hjul. Dette ble en lang natt, og bedre ble det ikke når jeg skulle kjøre bilen av bukken og tenningslåsen gikk rundt og rattlås sto i lås. Så her ble det utborring av rattlås og en kabelbit for å laske sammen til tenning/start. #sistelitenracing Klokka er ca 07:00 og jeg er pakket og klar for avgang for dem andre som skulle komme 08:00. Ble kommentert at jeg var tidlig på'n, noe jeg forsåvidt sjeldent var, men her hadde jeg altså holdt det gående hele natta å hadde nettop vært hjemme for å dusje å pakke baggen før jeg kjørte tilbake.. 💁🏼♂️ 12.Juli.2017 Stopp underveis ved Otta, møtte en gjeng som kom fra Ørsta og samkjørte videre til Rudskogen Vel framme, bildedryss og god stemning fra e30meet 2017 - - - Takk for om du leste så langt og forhåpentligvis fant dette underholdende 😃 Sporet litt av men satser på at det var en god intro! Endret i går, 00:24 av Andros Oppdatering Lars89, sveigis, Ingvaldsen og 13 andre reagerte på dette 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet 17 timer siden Share Skrevet 17 timer siden E sjeldan rett fram når ein ska på treff 😂 Korleis plana ha du for bilen? Generell oppshining eller ska da sprinklast ein og anna oppgradering på bilen etterkvart? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet 17 timer siden Share Skrevet 17 timer siden Kjekt med tråd! Skal følge med her. Artig du fikk med bilde av gamle E46en fra når vi møtte dere på Otta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden Her skal jeg følge og alltid artig med e36 tråder 😊 Og ikke minst at du fremdeles har den etter såpass mange år . Så kjør på med oppdateringer når du kan . Gratulerer med tvillinger forresten og .(Blir ikke arbeidsledig du med det første )😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andros Skrevet 7 timer siden Forfatter Share Skrevet 7 timer siden (endret) 9 timer siden, RF91 skrev: E sjeldan rett fram når ein ska på treff 😂 Korleis plana ha du for bilen? Generell oppshining eller ska da sprinklast ein og anna oppgradering på bilen etterkvart? 😄 Ja nei det er sjeldent det går på skinner 😂 Etter plana så ligger det an til hellakkering, og fargebytte. Har ikke landet på farge ennå men har noen i tankene, kanskje en av dem "nyere" BMW fargene i enten grå eller grønn sjiktet. Samt nedplukking av understell for syredypping/blåsing og pulverlakkering. ☺️ 9 timer siden, Eystein Ose skrev: Kjekt med tråd! Skal følge med her. Artig du fikk med bilde av gamle E46en fra når vi møtte dere på Otta Ja det ble jo en god gjeng fra Otta og nedover! 😃 4 timer siden, sveigis skrev: Her skal jeg følge og alltid artig med e36 tråder 😊 Og ikke minst at du fremdeles har den etter såpass mange år . Så kjør på med oppdateringer når du kan . Gratulerer med tvillinger forresten og .(Blir ikke arbeidsledig du med det første )😊😊 Ja hadde bestemt meg tidlig for å beholde denne, og nå fortjener den litt kjærlighet og påkost. Har kunn gitt smil på alle mil ved bruk, og brukt har den blitt så til di grader. Pisket rundt Rudskogen på par e30meet's og på Frøyabanen. Kort oppsummert så har jeg vel kun fyllt bensin og byttet dekk foruten et baklokk på diffen som ene øret knakk av på, og det aller siste som skjedde før den ble parkert for 4-5år siden var at bolten i framkant av diffen knakk inni gjengene på selve diffhuset. Å slik ble den stående til dags dato 😂 Takk, nei nok av arbeid både på familie og bilfronten 😅 Endret 7 timer siden av Andros Legge til bilde fupsaker og sveigis reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet 7 timer siden Share Skrevet 7 timer siden Spennende, E36 er flotte biler og med S motor er det jo en perle. Grønne farger er undervurderte, hva med Oxford grønn? Følger med videre! Så er det bare å ønske lykke til med twins og tiden. Andros reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andros Skrevet 6 timer siden Forfatter Share Skrevet 6 timer siden 31 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Spennende, E36 er flotte biler og med S motor er det jo en perle. Grønne farger er undervurderte, hva med Oxford grønn? Følger med videre! Så er det bare å ønske lykke til med twins og tiden. Nja, har en BRG Compact trackdaybil. Så føler liksom den er litt i samme gata, hvis det er Oxfordgreen I du sikter til, det kom vel O.Green II på E39 eller noe nyere 😅 Men grønn er jo grønn, jeg har sikla litt på Sanremo Green Metallic, eller Dravitgraù. Jeg bestemmer meg sikkert ikke før bilen står ferdig nedpusset å klar i boksen 😂 Takk, får prøve å finne en fin balanse mellom begge bil å familie 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andros Skrevet 6 timer siden Forfatter Share Skrevet 6 timer siden Første punkt på to-do lista var vel å få ut diff og borre ut den knekte delen som sto igjen i diffhuset. Med hjelp av di to eldste som var dyktige hjelpere under opplæring gikk dette raskt. Bisto med å sette bil i fri & gir ved rotering av inngående på mellomaksling og drivknuter når jeg skulle løsne, jekking og nedsenking av diff mens far lå under bilen. Stolte hjelpere 😁 Har absolutt lært at varme er en mekanikers venn, bruker det så ofte jeg kan. Et perfekt drillet hull igjennom bolten og slå inn en torx så løsnet bolten og fikk denne ut. Fant ut at grunnen til at bolten hadde knekt var helt gåen fóring som ga etter for mye. Denne ble byttet ut med en polyfóring jeg hadde for hånden i farta. Da den igjen var kjørbar var det å få kjørt den ut for en skikkelig vask under og i hjulbuer på begge sider å se an arbeidsmengden igjennom vinteren. Olaandref, E.C., fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå