E.C. Skrevet Onsdag kl. 22:48 Skrevet Onsdag kl. 22:48 Bare å henvise til den der når noen spør hvorfor enkelte fjerner egr. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden (endret) 20 hours ago, CHNilsen said: Synd det ikke har hjulpet med alle tiltakene dine, men nå har du fått tatt unna mye vedlikeholds jobb som er fornuftig om du skal ha den i lang tid. Merket du ingen forskjell på bilen etter disse jobbene? Nå har jeg i dag kjørt mye mer enn i går og kan si at det er 100% bedre nå. Bilen går bedre og ristingen er 90% borte men i vise tilfelle kan jeg framprovosere det igjen. manuelt i 7. gir og ligger rundt 1000-1200 omdreininger men det er mye vanskeligere å få til. Skjer også sporadisk i auto men ikke så mye som før. Cruise control på motorveien er smooth nå og, men har ikke ligget 120 i dag pga værforhold. Annet ting jeg har merket, hvis jeg får 3500 omdreininger i 2. gir og gir opp mot 3. får jeg også en liten rykk / rist men ikke like heftig som før. Men jeg kan ikke framprovosere hver gang, noen ganger går det smooth som det skal. Så Hydrokarbonrens eller flush har 100% hjulpet med noe, men jeg tror det har blitt enda vanskeligere å feilsøke nå. Det var kanskje ikke så lurt å ta begge 2 samtidig men det er også noe med når man har tid å sette bort bilen er det greit å få gjort… Hva jeg kan bekrefte at før var alt ovenfor 2000 omdreininger smooth, nå er vi helt ned til 1400. @Maverick2002Har du noen tips hvordan avdekke om det er konverter eller ikke. Fordi jeg er fortsatt ikke overbevist at det kan utelukkes. Selv om BMW sier at det er ikke det, har de ikke noe harde beviser heller… @540is Vet du noen som driver med dette (walnut blasting) i Norge? Finner svært lite relevant linker i Google når jeg googler det. Endret 21 timer siden av mr.pingu
Maverick2002 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg heller mot at girkasse flush var det som hjalp, men det er bare noe jeg tror. Har ikke noe mere kunnskap angående konverter dessverre. Jeg vet at jaging på turtall ved lav belastning også kan skyldes dårlig konverter, men dette er jo noe annet enn dine problemer.
540is Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 1 time siden, mr.pingu skrev: 540is Vet du noen som driver med dette (walnut blasting) i Norge? Finner svært lite relevant linker i Google når jeg googler det. Alle? BMW verksteder vil jeg tro. Og mange andre bilverksteder. Dette begynner å komme nå da de fleste bilmerker sliter med at innsugskanaler gror igjen, bensin som diesel. Ikke alle bruker valnøtteskall som blåsemedia, jeg bruker et sett fra Tunap som bruker granulat. https://www.tunap.com/tunap/branches/automotive/valve.php mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden 20 minutes ago, 540is said: Alle? BMW verksteder vil jeg tro. Og mange andre bilverksteder. Dette begynner å komme nå da de fleste bilmerker sliter med at innsugskanaler gror igjen, bensin som diesel. Ikke alle bruker valnøtteskall som blåsemedia, jeg bruker et sett fra Tunap som bruker granulat. https://www.tunap.com/tunap/branches/automotive/valve.php aha, trodde det var ikke så utbredd. Du bor tilfeldvis ikke i nærheten og vil tjene litt penger for å gjøre det en dag? 26 minutes ago, Maverick2002 said: Jeg heller mot at girkasse flush var det som hjalp, men det er bare noe jeg tror. Har ikke noe mere kunnskap angående konverter dessverre. Jeg vet at jaging på turtall ved lav belastning også kan skyldes dårlig konverter, men dette er jo noe annet enn dine problemer. Hehe ja om det er det har det maskert problemene litt 2018 X1 har vel rykte på seg at disse girkasser ryker tidligere en de burde…
CHNilsen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Tenker også at dette er relatert til girkasse, kan være at det tar litt tid før den tilpasser seg nye forhold, så må bare fortsette å kjøre. Var sånn på brodern sin f48, tok litt tid før den endret seg til det bedre, men det er jo helt knall at det har skjedd en forbedring🤩
mr.pingu Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden 1 hour ago, CHNilsen said: Tenker også at dette er relatert til girkasse, kan være at det tar litt tid før den tilpasser seg nye forhold, så må bare fortsette å kjøre. Var sånn på brodern sin f48, tok litt tid før den endret seg til det bedre, men det er jo helt knall at det har skjedd en forbedring🤩 Ja jeg tenker det egentlig, altid tenkt det var girkasse men BMW-mekaniker var ganske sikker på at motoren gikk på 3 sylindre av og til og det kjentes ut sånn men det er borte. Muligens var det begge deler. Hmm der er på måte god nyheter, får se om jeg kan sparke girkassen litt med resette adapsjoner med ISTA om det er mulig på disse kassene sveigis og CHNilsen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå