mr.pingu Skrevet Desember 7 Share Skrevet Desember 7 27 minutes ago, Otis said: Aha. Ja, det kan jo gi mening. Cas jorder motor gjennom seg selv. Kjip feil da. Mulig man kan fikse det selv? Verdt å forsøk å finne ut hvilken motstand som var der og så lodde en nye inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7 Share Skrevet Desember 7 Jeg er ikke så bevandret på småelektronikk komponenter. Men er det der en motstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 7 Share Skrevet Desember 7 Kanskje sjekke jordinga ordentlig før man fikser CAS. Hvis det detter ned til 8V på starter ved startforsøk og 1 V på innslag så kan det være fortsatt problemer som i sin tur førte til svidd modul. Kjedelig å sette inn ny CAS og svi den av igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Desember 8 Share Skrevet Desember 8 14 hours ago, Otis said: Jeg er ikke så bevandret på småelektronikk komponenter. Men er det der en motstand? Nå så jeg videoen en gang til og ble jeg usikker, de som ligger ovenfor det svidde klumpen er det hvertfall. Men selve klumpen er vanskelig å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Desember 8 Forfatter Share Skrevet Desember 8 La ut en forespørsel på Facebook og kom i kontakt med BimmerFiks som tydligvis har stålkontroll på det meste med koding å slikt. Så blir å kjøpe en brukt enhet og sende begge ned til han fortløpende, så kunne han kode om ny enhet så det blir plug and play 😉 Har funnet ut det er flere muligheter for å fixe dette, man kan bytte svidde komponenter, her er ting i minste lager for vanlig loddebolt å mine fingre værtfall😅 en annen løsning er å kjøpe ny modul og lodde over hovedplata som har vin nr osv, dette skal og funke uten å måtte kode noe. Så her blir det enkleste å få sendt nedover for koding så det blir bra med en gang 😅 sveigis og laffe reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Torsdag kl. 19:05 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 19:05 (endret) Da kom det pakke i posten idag, så med brukt CAS modul som ble sendt sammen med den gamle CAS modulen ned til Tommi Andersen/Bimmerfiks as som ble flasha og koda så ble den nye CAS modulen montert, kobla opp batteri, sletta feilkoder og bil fyra tvert. Så nå fungerer alt som det skal å bil går som den skal gjenn Endret Torsdag kl. 19:05 av viggo E34 Otis, sveigis og laffe reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå