Gå til innhold

BMW x1 e84 - PDC feilmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg får opp feilmelding for PDC (Park Distance Control) på min 2012 mod X1 e84. PDC fungerer ikke verken foran eller bak. Sensorfeil? Ledningsbrudd? Sikringer?  Vet ikke helt hvor jeg skal starte leting. Forslag tas imot med takk. 

462567705_613899194478003_1419834679050290796_n.jpg

Skrevet

Ved kabelbrudd eller dersom 2 eller flere sensorer feiler konker hele systemet. I verste fall er det modulen som er gåen. Sikring? Tja. Kan være. Lett å sjekke. Om du ikke får lest ut koder (noe du bør) og det ikke er sikring, så er det bare å ta av fangere og lete.

Skrevet (endret)

Jeg fikk også ut nøyaktig hvilken sensor på min simple feilkodeleser. Jeg hadde kabelbrudd da, (ut til den aktuelle sensoren). Sensoren i seg selv var i orden.

Mente at systemet ellers virket om bare 1 sensor røk, men du har sikkert rett. 

Endret av *MrB*
Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Holder med feil på én sensor så konker alt. På min E61 indikerte det riktig hvilken sensor det var feil på via diagnose.

Har også hørt rykter at når mer enn én sensor ryker, så vil det varsle. Erfaringen min fra E61 tilsier noe annet. To ganger har jeg fått PDC feil, og i begge tilfeller var det kun 1 sensor som var defekt. 

• 1 month later...
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med andre BMW'er, men på min E61 (har pdc-sensorfeil) så hører man en statisk lyd på de fungerende sensorene. Dette kan testes ved å filme med mobilen og sette den inntil en og en sensor. Har man ISTA får man opplyst hvilken sensor det er feil på. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...