thansen Skrevet i går, 14:44 Forfatter Skrevet i går, 14:44 3 minutes ago, Kvasi said: Vet ikke hvilken bok dette er og hva som står i den men det funker som regel å holde ca 2000 rpm lenge med lokket av, og gjerne få noen til å følge med/etterfylle etterhvert. BMW sin manual hvordan lufte systemet på m47 motor. Men ja var akkurat det jeg gjorde, satte meg i bilen, holdt 2500rpm i 1.5min, sjekka for luftbobler. Alt ok.
Otis Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Det er egentlig ikke mulig å lufte m47/bmw diesel feil. De har en liten slange som sirkulerer kjølevæske hele tiden. Endret 23 timer siden av Otis
Rune-K Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 1 time siden, Otis skrev: Det er egentlig ikke mulig å lufte m47/bmw diesel feil. De har en liten slange som sirkulerer kjølevæske hele tiden. Mulig jeg husker feil nå men var det ikke noen tilfeller for noen år siden at denne slangen tettet seg og at man da ikke fikk luftet ordentlig.
Otis Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Mulig det, men da er man nok uheldig. Uansett så kan jo trådstarter sjekke om sin slange er åpen, ved å ta av lokket på ekspansjonstanken.
thansen Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden 56 minutes ago, Rune-K said: Mulig jeg husker feil nå men var det ikke noen tilfeller for noen år siden at denne slangen tettet seg og at man da ikke fikk luftet ordentlig. Min har en fin og sterk stråle så er nok ikke luft i systemet. Er vel bare å innse at det ikke finnes gode termostater til m47, det termostatet som har funket lengst hos meg, altså lengere enn 1 år er febi.
Otis Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Mye mulig, dessverre. Kvaliteten er nok, og har vært lenge, på vei ned. thansen reagerte på dette 1
Otis Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Du må bare kjøpe en til. Det gjorde jeg også for ca 1 år siden. Først en stk behr fra autodoc. 2 måneder senere en oe fra BMW.
thansen Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) 5 minutes ago, Otis said: Du må bare kjøpe en til. Det gjorde jeg også for ca 1 år siden. Først en stk behr fra autodoc. 2 måneder senere en oe fra BMW. Er OEM som står på bilen nå fra GS. Selv ikke den fungerer, sier jo bare om kvaliteten generelt. På min forrige fra FEBI som kostet rundt 700kr(?) Så så jeg at den hadde BMW logo på selve termostaten, dvs den var OEM? Endret 19 timer siden av thansen
thansen Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Så at eurodel har begynt å selge KUN termostaten i seg selv. Så jeg tok den av min gamle, og la merke til at det var veldig mye gugg på selve jernpinnen som termostaten sklir på: https://www.eurodel.no/termostat-3rg-80195 eksempel bilde her. Renset jernpinnen og satt termostaten på plass og nå åpner den seg på 88c og lukker seg på ca sånn 80c som er innafor vil jeg tro. Uten å være noe ekspert så vil jeg tro at 80 prosent av tilfellene er det dette som forårsaker at termostaten(e) blir stuck åpen, pga glidepinnen blir skitten og ikke glir lenger. Det var visst en BEHR som jeg hadde fra tidligere på bilen. Otis reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Men hvor kommer det "gugget" fra da? Det skal jo ikke være noe slikt i kjølevæsken hvis alt er i orden. Har det vært fylt på feil type frostvæske en gang i tiden?
thansen Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Rune-K said: Men hvor kommer det "gugget" fra da? Det skal jo ikke være noe slikt i kjølevæsken hvis alt er i orden. Har det vært fylt på feil type frostvæske en gang i tiden? Vet ikke hvilket ord jeg skal bruke, det er som en type olje/waax (tenkte med engang på at selve termostaten har lekket waaxen, men da hadde den ikke fungert(?)) på selve pinnen. Har alltid brukt blå kjølevæske så lenge jeg har hatt bilen, men kan ikke snakke for tidligere eier. Men mest sannsynlig ikke da han var en eldre kar som tok bilen inn til verksted for slike ting. Nå skjønner jeg også hvorfor dere klager på GSbildeler, en så her kronglete å vanskelig retur har jeg ikke hatt på lenge. De nekter å refundere meg, men insisterer på å sende en ny del med en faktura med forfall på 30 dager som jeg ikke skal betale "hvis de" godkjenner termostaten jeg returnerer. Lukter svindel så langt som man får det. De sier "vi tar ikke imot returer fra deler som har vært montert" okei, men hvordan skal man da vite om delene fungerer eller ikke når man ikke skal montere de? For all del styr unna. Blir koed fra nå av her i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå