Gå til innhold

Noe poeng å bruke Miles+ diesel fremfor vanlig miles diesel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Skulebollen skrev:

Jeg skulle bli rik og få gratis flyreiser, så fruen ordnet meg ett amex kort. Men er jo titt og ofte gebyrer på handler brukt med dette, fikk bl.a. gebyr på 600kr en gang. Da skal man handle litt før det går i pluss igjen 🤔 

Nå bruker jeg fruens Norwegian kort, men man må jo handle for millioner for og få seg en flytur gratis 🥴 Lite og hente, og på ingen måte verdt styret med og betale en ekstra faktura i mnd. I.m.o 😅

Litt usikker på hvilket gebyr du har fått, men utover kostnaden med selve kortet (som vel og merke er idiotisk høy) er det ingen gebyrer for bruk/kjøp.

Men ja, man må dra kortet en god del for det skal bli noe av det, og der har vel Norwegian også redusert opptjeningen en del.

Skrevet
4 timer siden, awt skrev:

Regner med du er medlem i Cirkle K extra også? Hvis ikke bør man legge det til også.

Ellers går det kun i Amex og SAS MC her. ✈️✈️

Ja meldte meg inn der også, og fikk samtidig 50 dager med 50 øre extra rabatt.

Skrevet

Joda, at additiver hjelper er greit nok, men spørsmålet for oss i Norge blir om "standard additiver" er signifikant dårligere enn "premium additiver". Ta en bil som kjører 300 000 km og bruker 0,7 L/mil i snitt i løpet av denne perioden. 21 000 liter drivstoff brukt. Premium-drivstoffet koster gjerne 1 kr mer per liter i snitt, så ekstra-prisen blir 21 000 kr, sånn ca. Hvor mange biler her til lands, med en slik kilometerstand, har slitte sylindervegger som sitt største problem? Hjelper det å begynne å fylle på premium når bilen allerede har kjørt 100-200k km? Det er klart fancy at de får målt dette, men har det en effekt du sannsynligvis vil merke? Trolig ikke, men alle får nå velge hva de vil bruke sine penger på. Sover du bedre om natta av noe som er borderline placebo, så kjør på.

Skrevet
På 15.1.2025 den 9.03, mr.pingu skrev:

Før kunne man både bruke trumf + kredittkort hos Shell men det er avviklet.

Nå er det kredittkort + Coopmedlem hos Circle K som gjelder.

DNB-korter gjelder alt på bensinstasjon, men den Santander gjelder vel bare selve drivstoff? Ikke at det utgjør så mye fordi drivstoff er vel største utgift der, ikke den sporadiske pølse eller burgeren. Også er den Santander-cashback begrenset på 2000kr i året. 

Ser ut som om Santander, nå Avida (som har kjøpt opp Kort av Santander) ikke lenger har 4 % på drivstoff - skal dobbelsjekke opp med kundeservice, stemmer det så må jeg motvillig bli kunde av DnB igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...