thansen Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 ingen av temp målnigen i inpa stemmer. Noe galt med inpa ? Kan man sjekke disse via ista kanskje? i så fall hvordan?
mr.pingu Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 (endret) 6 minutes ago, thansen said: ingen av temp målnigen i inpa stemmer. Noe galt med inpa ? Kan man sjekke disse via ista kanskje? i så fall hvordan? Hva mener du med ikke stemmer? Virker som enhet står innstilt på Fahrenheit 25F =−3,889 °C så det anser jeg som mulig / plausibel inn temp. Endret Januar 16 av mr.pingu
thansen Skrevet Januar 16 Forfatter Skrevet Januar 16 5 minutes ago, mr.pingu said: Hva mener du med ikke stemmer? Virker som enhet står innstilt på Fahrenheit 25F =−3,889 °C så det anser jeg som mulig / plausibel inn temp. Det var 4 pluss grader ute, det viste selve bilen også i dashbordet. Coolant temp viser 74f, men tempen på dash viste at den var i midten, som jeg antar er rundt 88c
///M-ini95 Skrevet Januar 17 Skrevet Januar 17 (endret) 6 timer siden, thansen skrev: Det var 4 pluss grader ute, det viste selve bilen også i dashbordet. Coolant temp viser 74f, men tempen på dash viste at den var i midten, som jeg antar er rundt 88c Høres korrekt ut det. For å ta eksempel E39/E46, så vil måleren peke rett opp allerede fra rundt 70 ish grader og beveger seg ikke før du passerer over 100°c. Temp.måleren er satt opp med visst buffer slik at du som fører ikke reagerer på at den beveger seg konstant. Edit: så nå at INPA mulig viser i Fahrenheit... prøv med ISTA og se hva du får opp Endret Januar 17 av ///M-ini95
thansen Skrevet Januar 17 Forfatter Skrevet Januar 17 2 hours ago, ///M-ini95 said: Høres korrekt ut det. For å ta eksempel E39/E46, så vil måleren peke rett opp allerede fra rundt 70 ish grader og beveger seg ikke før du passerer over 100°c. Temp.måleren er satt opp med visst buffer slik at du som fører ikke reagerer på at den beveger seg konstant. Edit: så nå at INPA mulig viser i Fahrenheit... prøv med ISTA og se hva du får opp Er ikke helt kjent med ista, så er ikke helt sikker på hvordan jeg skal komme meg dit med ISTA.
thansen Skrevet Januar 17 Forfatter Skrevet Januar 17 Tror min INPA config er litt feil. Er det noe guides her hvordan man setter opp INPA på en korrekt måte? ISTA configen min er tip top, men som sagt er jeg ikke så kjent med det programmet.
Otis Skrevet Januar 17 Skrevet Januar 17 I ISTA så starter du en sesjon mot bilen din og går til DDE, trykker nede i venstre hjørnet på skjermen og velger "et-eller-annet-om-functions" slik at du kan snakke direkte med DDE, så velger du "operational values" og ser etter "coolant temp", så velger du den og ser verdi.
E.C. Skrevet Januar 17 Skrevet Januar 17 99% sikker på at tempen på bilde er i Celsius og at det bare står en feil oversettelse i inpaen din. At det peker rett opp er også plausibelt. Det kan du enkelt sjekke ved å lese av på helt kald bil før oppstart og sammenligne med utetemperaturen.
thansen Skrevet Januar 17 Forfatter Skrevet Januar 17 endte opp å reinstaller inpa med otis sin guide. Nå viser den riktig temperaturer. Men absolutt alt er på tysk så er meget vansklig å navigere. Fant også fram med ISTA og der viste den riktig temperatur på kjølevæsken.
Otis Skrevet Januar 17 Skrevet Januar 17 Du må se det som en god mulighet for å lære litt tysk! mr.pingu og thansen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå