Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det står disconnect vacuüm hose from EGR 

Holder på med fjerne innsug og står litt fast, er det den med rød stoff ledning? Og hvordan fjerne man den?

 

IMG_3984.jpeg

IMG_3985.jpeg

Endret av mr.pingu
Skrevet

Vri man på hele store svarte dekselet eller selve inngang av ledningen? 
sitter også sånne slag klips på siden, skal jeg noe med de?

 

 

IMG_3990.jpeg

Skrevet

Jeg hadde bare tatt av den røde slangen der. Som nevnt over. Bare vri frem å tilbake på den så vil den nok løsne. Det sorte dekselet lar du stå.

Skrevet
19 minutes ago, Øyvind L. said:

Jeg hadde bare tatt av den røde slangen der. Som nevnt over. Bare vri frem å tilbake på den så vil den nok løsne. Det sorte dekselet lar du stå.

Sånn ja, gikk kjempelett nå :) 
vi får se hvordan innsuget ser ut, veldig snart 

Skrevet
22 minutes ago, FransEirik said:

Sjukt, viktig jobb dette her. Hvor langt er bilen gått?

Bare 127k km. Jeg har eid den siden 70k km og jeg har diesel kjøremønster så litt overrasket at det var så ille. 

Skrevet (endret)

Såpass ja! Godt å få rengjort det. Hvis du skal gjøre rent ned mot ventilene så vær sikker på at ventilene er stengt slik at du ikke mister en klump med sot ned i sylinderen. :)

Og fjern Swirlflaps når du først har muligheten. :)

Endret av Øyvind L.
Skrevet
1 hour ago, Øyvind L. said:

Såpass ja! Godt å få rengjort det. Hvis du skal gjøre rent ned mot ventilene så vær sikker på at ventilene er stengt slik at du ikke mister en klump med sot ned i sylinderen. :)

Og fjern Swirlflaps når du først har muligheten. :)

Vet ikke helt hvordan det spiller lag med motorskade-forsikring så de forblir til 200000km, når jeg når 200000km blir det sikkert tid for runde igjen så kan je fjerne de.

Skrevet
21 minutter siden, mr.pingu skrev:

Vet ikke helt hvordan det spiller lag med motorskade-forsikring så de forblir til 200000km, når jeg når 200000km blir det sikkert tid for runde igjen så kan je fjerne de.

Ingen som ser at de er fjernet. På utsiden ser det helt som originalt ut. :)

Skrevet
8 minutes ago, FransEirik said:

Noen som vet om man kan fjerne selve swirl-flaps spjeldene og bare montere stanga?

@Øyvind L. Har gjort akkurat det mener jeg :) 

Skrevet
3 timer siden, FransEirik skrev:

Noen som vet om man kan fjerne selve swirl-flaps spjeldene og bare montere stanga?

Jeg fjernet bare spjeldene på min N57 just. Skru av flapp motoren, knekk av spjeldene med en avbiter eller noe. Når du har gjort det så kan du dra ut stangen og rengjøre innsuget. Når alt er rent så montere du stangen og flapp motoren tilbake som om det var originalt.

Vær litt forsiktig når du skal ta av den grønne plastbiten. Den må over en kant. Fort å knekke en.

PXL_20250111_164329894.thumb.jpg.48473c01c7b5a2ba02d7dfa2e67e8b6f.jpg

Dra ut stangen og vask alt rent.

PXL_20250115_175059027.thumb.jpg.2e17ebc3deb00759b3e874f96838a510.jpg+

PXL_20250111_201241080.thumb.jpg.73ff4a44c733d17d8383b39a7f99506f.jpg

Sett tilbake alle delene, stikk inn stangen og monter motoren igjen.

PXL_20250115_181204881(1).thumb.jpg.dbfe5b56e40db23200877b4e4721cd63.jpg

Dette kan du gjøre på helt original motor. Motor vil justere flapps som at de er der.

Dette er på N47/N57.. Hadde ikke du B47? Vet ikke om det er helt lik måte å demontere de på der. :)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...