diohrvik Skrevet Mandag kl. 17:46 Skrevet Mandag kl. 17:46 Hei, Er ny med bruk av NCS Expert og NCS Dummy. Har lest meg opp etter beste evne, og så langt har jeg (tilsynelatende) fått alt til å fungere. Bruker en original eldre ICOM (skal være kapabel til å gjøre det jeg ønsker). Har flere kjente profiler i NCS Expert å velge mellom. Får lest ut den aktuelle modulen (FRM) og finner riktig i NCS Dummy. Gjør de endringene jeg ønsker og sjekker at FSW_PSW-filene har de aktuelle endringene. Prøver så å skrive modulen. Både program og bil oppfører seg som om den blir kodet, men endringene “setter” seg ikke. Leser ut modulen på nytt og finner da (så klart) det samme som ved start – altså, endringene mine er ikke utført. Har googlet og youtubet meg hit og dit. Har sjekket mange “common faults” uten hell – profilene jeg bruker er satt opp for manipulering, riktige bokser er huket av osv. Lurer derfor på om noen har vært borti noe lignende, eller har noen tips? Verdt å nevne: BMW X5 LCI. FRM virker som normalt nå, men har vært bricked to ganger – én gang pga. Carly og én gang pga. pluss til jord. Da den ble fikset sist, fikk den “random” software fra en annen bil (ikke jeg som gjorde dette). Kan det være modulen som er problemet? Eller at den har feil VIN/software som må fikses før jeg kan kode den med NCS? Har ikke rukket å prøve andre moduler på denne bilen, ei heller andre biler. Tenkte å kode noe enkelt på min E90 senere i kveld for å se om det går smooth. Takker for innspill! Iv3rs3n reagerte på dette 1
diohrvik Skrevet i går, 09:04 Forfatter Skrevet i går, 09:04 Nærmeste jeg har kommet til nå er at jeg ser en som sier at FRM må oppdateres først, dersom en har dette problemet. Så i kveld skal jeg prøve å få oppdatert sp daten filene, og oppdatere frm med winkfp, for deretter å se om det endrer noe.
Otis Skrevet i går, 10:14 Skrevet i går, 10:14 Er du sikker på at du skriver med .man fila og ikke original fila? Du må eksportere fila med ncs dummy. Muligens et dumt spørsmål.
diohrvik Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Jeg kan jo ikke være sikker, siden jeg har kommet hit alene. Men det står nå huket av for .man fil "opplasting" i flere av profilene jeg kan velge mellom. Noen måte jeg kan bli sikker? Tror også jeg på et tidspunkt lagra trc fila med endringer (tok så klart back up) for å se om det ga utslag. Hvilket det ikke gjorde.
Otis Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Om jeg bruker ncs dummy for å endre en fil, så mener jeg man bare velger koding av aktuell modul i NCS Expert, og da velges .man fila. Er det sånn du gjør det?
diohrvik Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) Mja. Jeg kan jo velge hvilken fil jeg skal laste inn til ncs dummy. Da laster jeg inn trc (man fila er jo tom). Så når jeg har gjort endringene exporteres de til man fila. Den sjekkes jo enkelt i notepad etter på Endret 17 timer siden av diohrvik
PIIIPower Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Kanskje en idiotisk bemerkning, men bruker du rett profil i NCS? Må bytte fra default om jeg ikke husker feil.. (pc ligger i bilen mens jeg ligger på sofaen med brukket bein, så jeg får ikke sjekket hva profilen heter)
diohrvik Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Setter pris på innspill. Det jeg prøvde å si i min første post. Jeg har flere forskjellige profiler å bruke, som antyder forskjellig "MAN" arbeid. Blant annet revtors, som går igjen på nettet. Har prøvd både den og andre, og har sjekket at innstillingene for valgte profiler er satt til manipulering og skriving til .man fil. Så vidt jeg kan forstå. Update. Har fått tak i SP-daten v69 til e70. Sjekket med WINKFP at FRM har nyeste software. Så ingen grunn til å flashe den på nytt for morro skyld. Frister å skaffe en FRM til å prøve med den. Er i hvertfall lærerikt dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå