E.C. Skrevet Desember 7, 2025 Skrevet Desember 7, 2025 2 hours ago, mr.pingu said: Hva er det? Tannstang med bedre utveksling. Slipper å vri rattet like mye for å få like mye utslag på hjula med Yellow og Purple-tag. Er en del som går om hverandre på E36/E46/Z3. mr.pingu reagerte på dette 1
chiller Skrevet Desember 19, 2025 Forfatter Skrevet Desember 19, 2025 Sjekket feilkoder på isbilen, var litt... Tipper noen av de kom fra lav spenning, så etter å ha resatt feilkodene så var det bare MAF-feilen igjen. Får vel feilsøke litt rundt den. Må få tid til å se på M54B30-motoren jeg har stående. Foreløpig plan er å gå over den uten å ta den helt i deler, samt få på plass en strammer til oljekjedet. Isbilen fikk litt mer kjærlighet, med nye foringer fra temu. Spent på hvor bra de holder: Personlig er jeg litt skeptisk, men på den andre siden; Hvor ille kan det være? Da vi planlegger å kjøre denne hardt på isen er det greit å beskytte den under litt. Fant noen i romania som solgte beskyttelsesplater, så bestilte opp et sett. De kom ganske fort, og virker dønn solide. Bra kvalitet, men litt tunge. Det kom i 3 store biter som fester seg i karosseriet og i hverandre. 100% bolt on, uten at noe må modifiseres og er 100% reversibelt. Tommel opp fra meg! Har også en luke for å komme til oljetapping uten å måtte demontere mer. Diffen er sveisa, men så ut som at den hadde svetta mye olje så tenkte det var lurt å sjekke om det var noe olje igjen. Det var det, men den så litt grumsete ut så ga den en runde fersk olje. Tok en liten sample og det så ikke like ille ut som jeg kanskje trodde initielt. Fant også et styrevinkelkit jeg hadde liggende. Dette blir ikke montert enda før jeg ser om tannstanga faktisk lever. Fant også en ulykke hvor noen(TM) har brukt ryobi patron-pistolen på noe tek7 som har størkna i tuppen og derfor heller slått tilbake rundt stempelet for å så la den ligge. Var litt jobb å kutte seg inn og redde delene. Fikk også testa om ishjula passa på, og det ser ut til å gå bra! Da er det bare å fikse stolen og så er egentlig isbilen klar for is! Hadde det bare vært minusgrader ute.... E.C., fupsaker, Espen.st og 5 andre reagerte på dette 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå