Tony Soprano Skrevet Mandag kl. 17:55 Skrevet Mandag kl. 17:55 Farlig kombo for den tyske bilindustrien 🫣 https://www.motor.no/aktuelt/xiaomi-ansetter-bmw-folk-for-europeisk-satsing/310444 mslello reagerte på dette 1
Tony Soprano Skrevet Mandag kl. 17:58 Forfatter Skrevet Mandag kl. 17:58 https://www.motor.no/bil/ford-sjefen-kjorer-og-elsker-sin-xiaomi/294071
LP760 Skrevet Mandag kl. 20:37 Skrevet Mandag kl. 20:37 2 hours ago, Tony Soprano said: Farlig kombo for den tyske bilindustrien 🫣 https://www.motor.no/aktuelt/xiaomi-ansetter-bmw-folk-for-europeisk-satsing/310444 Tøff satsning, det skal dem ha.Â
Fredrik 90 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Europa har alltid vært en vanskelig marked Ã¥ komme inn pÃ¥ og lykkes i. Bare spør amerikanerene om det, de har titalls mislykkede forsøk bak seg pÃ¥ Ã¥ lage Europa tilpassede utgaver. Trusselen fra Kineserene er først og fremst pÃ¥ andre markeder, særlig i Asia og land med lav kjøpekraft. Skal Kineserene lykkes i Europa mÃ¥ de gjøre mer enn Ã¥ ansette folk fra BMW. Ett sted Ã¥ begynne er Ã¥ endre navn pÃ¥ bilene sine, med navn som Xpeng, Ping Pong og Dongfeng sÃ¥ vil man alltid ble sett pÃ¥ som mer ett humorinnslag enn en seriøs trussel. Noe annet er at de mÃ¥ satse pÃ¥ annet enn kun elbiler. Europas mest solgte bilmodeller er smÃ¥ 5 dørs kombibiler med bensinmotor, her mÃ¥ de begynne hvis de vil vinne. SÃ¥ skal konservative tyske, Italienske og engelske bilkjøpere overbevises om at de mÃ¥ velge noe totalt ukjente bilmerker fremfor de velkjente og trygge VW, Skoda, Ford og Peugeot. Â
Ron Jeremy Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Europa har alltid vært en vanskelig marked Ã¥ komme inn pÃ¥ og lykkes i. Bare spør amerikanerene om det, de har titalls mislykkede forsøk bak seg pÃ¥ Ã¥ lage Europa tilpassede utgaver. Trusselen fra Kineserene er først og fremst pÃ¥ andre markeder, særlig i Asia og land med lav kjøpekraft. Skal Kineserene lykkes i Europa mÃ¥ de gjøre mer enn Ã¥ ansette folk fra BMW. Ett sted Ã¥ begynne er Ã¥ endre navn pÃ¥ bilene sine, med navn som Xpeng, Ping Pong og Dongfeng sÃ¥ vil man alltid ble sett pÃ¥ som mer ett humorinnslag enn en seriøs trussel. Noe annet er at de mÃ¥ satse pÃ¥ annet enn kun elbiler. Europas mest solgte bilmodeller er smÃ¥ 5 dørs kombibiler med bensinmotor, her mÃ¥ de begynne hvis de vil vinne. SÃ¥ skal konservative tyske, Italienske og engelske bilkjøpere overbevises om at de mÃ¥ velge noe totalt ukjente bilmerker fremfor de velkjente og trygge VW, Skoda, Ford og Peugeot.  Ja, spennende tider. Stadig flere kollegaer som kommer fra BMW, Audi, MB og Volvo - flere av disse kjører nÃ¥ i disse dager f.eks Xpeng G9. For min del, sÃ¥ tenker jeg at MG og andre billige (smÃ¥) elbiler fra Kina er der hvor Europeiske bilprodusenter (vedr elbiler) kjenner pÃ¥ den tøffeste konkurransen. Se bare pÃ¥ VAG sin iD1 som skal lanseres i 2027 med 20 mils rekkevidde og som skal koste fra ca 200k. Slike kinesiske biler (dongfeng, ja navnet er en vits) er her allerede.  For ikke Ã¥ dra frem alle kommentarene vedr kostnadskutt pÃ¥ Tyske biler, der hvor Kinesiske biler gÃ¥r inn med omfattende utstyr og er gjennomsponset ut fra en langsiktig villet politikk. Japsene klarte Ã¥ knekke koden i Europa, Sør Korea har klart det samme. Amerikanske (Ford) løsninger bestÃ¥r nÃ¥ av og kjøpe halvveis tygde VW elbil plattformer for sÃ¥ Ã¥ bruke premiumbrandede navn Ã¥ selge disse med 6 sifret tap pÃ¥ hver bil (Mustang) Uansett drivlinje mÃ¥ produsentene tjene penger! Hvor mange prosenter Kineserne klarer Ã¥ karre til seg gjenstÃ¥r Ã¥ se. Men der et marked forsøker Ã¥ ta snarveier og kutte kostnader, vil det bli vanskelig Ã¥ holde markedsandeler. Det klages mye pÃ¥ BMW om dagen, mye av kritikken er pÃ¥ sin plass. Men det er andre Tyske merker som dessverre sliter mer, Audi, VAG, Porsche og MB skal alle kutte et betydelig antall stillinger og legge ned fabrikker. Men elbil og batteri produksjonen er Kineserne sitt hegemoni, Northvolt og andre legges ned, spennende Ã¥ se pÃ¥ «eventyret» i Arendal… De som kontrollerer energien og utviklingen/industrialiseringen innen elbil er ikke Europa, sÃ¥ sliter med Ã¥ se hvordan dette skal løses i nærmeste fremtid. SÃ¥ dessverre tror jeg Kineserne vil øke i volum fremover. Har egentlig en del tro pÃ¥ Volvo, de stÃ¥r i en spennende spagat, med Geely, Polestar, Volvo og Zeeker. Se bare hvor flotte Volvo lokalene deres blir nÃ¥. Â
awt Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: .Ett sted å begynne er å endre navn på bilene sine, med navn som Xpeng, Ping Pong og Dongfeng så vil man alltid ble sett på som mer ett humorinnslag enn en seriøs trussel. Hæ? Mener du at Dong Feng Nammi Box og Ora Funky Cat er useriøse navn!? HalvorK reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå