stingrs Skrevet Mai 23 Skrevet Mai 23 Da har jeg endelig fått kjøpt meg en fin bruksveteran etter mange år uten bensinbil med grom lyd..😎 Litt bakgrunnshistorie som jeg har fått med meg: Original 530i som er godkjent ombygd til M5 ( står 315hk i vognkort ) i rundt 2012? 88modell med ca 300000km M5 frontfanger M5 bakfanger M5 kanalskjørt M5 sportsratt M5 felger med 255/40/17 og 235/40/17. M5 sport stoff interiør Alpina grenrør m/varmebandasje Alpina Nurburgring dempere M5 210 sperrediff utv 3.90 Nylig byttet motor til 3.5l km ca 190000km frisk og rask. Originale bremser fra 530i. shadow line lister. Regnummer er BN40460 så mulig noen inne her kjenner mer til bilen eller har eid den tidligere? Ser den har hatt mange eiere opp igjennom men overraskende fin til å være en 88 modell. Har fått renset bilen innvendig/utvendig nå og fått lagt på en lakkforsegling som bevarer den noenlunde neste året. Dette blir et langtidsprosjekt der målet er å få en fin og hel bruksveteran og ikke en showbil. Bilen skal brukes så mye som mulig fra vår til høst og vinterlagres langt borte fra salt : ) Så listen med ting jeg ønsker å få gjort etterhvert er som følger: Hellakkering ( ny farge ønsket er estorilblå metallic ) Oppretting og pulverlakkering av felger ( bakhjulene er skjeve så de håper jeg kan rettes og balanseres ) Motor er jeg usikker på om jeg skal finne en S38B36 eller om jeg skal turbokonvertere m30,n..tror jeg kan holde meg innenfor 315hk uten noe mer godkjenning? Montere originale M5 bremser M5 speedometer Opptrekking av mtech 2 rattet Bilen brukes hver dag nesten og jeg har vel allerede rukket å kjøre på den 5000km siste 2 måneder, første jeg fikk gjort var 4 nye dekk og en 4 hjulskontroll + nye bremser fremme. Overraskende lite slakke i drivverk/forstilling/bakstilling så oppleves som et godt veterankjøp. Ser også at det har tidligere vært montert alpina striper/styling så om noen har bilder av denne bilen i «gamle dager» hadde det vært morro å få se. Dusy, laffe, Olaandref og 5 andre reagerte på dette 8
Olaandref Skrevet Mai 23 Skrevet Mai 23 Se der ja, kjekt å se enda et E34 prosjekt her inne. 👌 Har muligens et sett M5 frembremser å selge, nyoverhalt med alt nytt av deler.
sveigis Skrevet Lørdag kl. 06:36 Skrevet Lørdag kl. 06:36 Grattis med e34 😊 Husker denne lå på Finn i vår og så ut som en kjekk e34 . Så lenge denne er godkjent ,så har du jo litt muligheter og hva motor angår . Som @Olaandref sier ,kjekt med flere e34 tråder .
stingrs Skrevet Lørdag kl. 11:14 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 11:14 13 timer siden, Olaandref skrev: Se der ja, kjekt å se enda et E34 prosjekt her inne. 👌 Har muligens et sett M5 frembremser å selge, nyoverhalt med alt nytt av deler. Er disse bolt on eller må fjørbein byttes komplett? Kan absolutt være interessant til høsten når den blir parkert for vinterlagringen..
stingrs Skrevet Lørdag kl. 11:16 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 11:16 4 timer siden, sveigis skrev: Grattis med e34 😊 Husker denne lå på Finn i vår og så ut som en kjekk e34 . Så lenge denne er godkjent ,så har du jo litt muligheter og hva motor angår . Som @Olaandref sier ,kjekt med flere e34 tråder . Ja morro med E34! Takk for det 😊 Ja må si at denne er usedvanlig fin i karosseriet, ingen rust som er funnet enda av betydning og det var det viktigste for meg. Ja tenkte det samme med motor at det trengs vel ikke mer godkjenning så lenge jeg forholder meg til hestekrefter den er godkjent med, står ingen tekst om hva slags motor den er godkjent med osv kun hestekrefter. sveigis reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet Lørdag kl. 14:35 Skrevet Lørdag kl. 14:35 3 timer siden, stingrs skrev: Er disse bolt on eller må fjørbein byttes komplett? Kan absolutt være interessant til høsten når den blir parkert for vinterlagringen.. Det er jeg ikke sikker på, sikkert noen her inne som kan svare på det. 🤔
viggo E34 Skrevet Lørdag kl. 20:21 Skrevet Lørdag kl. 20:21 Kult prosjekt, gleder meg på flere oppdateringer å bilder fremover
RF91 Skrevet Lørdag kl. 21:01 Skrevet Lørdag kl. 21:01 Trur eg hadde vore forsiktig med for mykje ombygging av motor og kun fokusert på hk. Sjøl om bilen e godkjent med B36-effekt so trur eg ikkje du kan setta i ein anna motor og turbolada dan sånn heilt utan vidare. Da ville eg ha sjekka med BT om eg va deg 🙂 Olaandref reagerte på dette 1
stingrs Skrevet Søndag kl. 06:15 Forfatter Skrevet Søndag kl. 06:15 9 timer siden, RF91 skrev: Trur eg hadde vore forsiktig med for mykje ombygging av motor og kun fokusert på hk. Sjøl om bilen e godkjent med B36-effekt so trur eg ikkje du kan setta i ein anna motor og turbolada dan sånn heilt utan vidare. Da ville eg ha sjekka med BT om eg va deg 🙂 Ja får gjøre litt mer undersøkelser før jeg bestemmer meg, forresten den røde E30 du har kjenner jeg godt 😁 gamle eier er en god kamerat av meg og var mange sene kvelder med skruing på den! Hvordan er karosseriet for rust på den nå?
stingrs Skrevet Søndag kl. 06:17 Forfatter Skrevet Søndag kl. 06:17 9 timer siden, viggo E34 skrev: Kult prosjekt, gleder meg på flere oppdateringer å bilder fremover Takk! Skal komme med en oppdatering snart der dere kan se mer tilstanden sånn den er idag, brukes hver dag med god lyd.. 😎
RF91 Skrevet Søndag kl. 09:40 Skrevet Søndag kl. 09:40 (endret) 3 timer siden, stingrs skrev: Ja får gjøre litt mer undersøkelser før jeg bestemmer meg, forresten den røde E30 du har kjenner jeg godt 😁 gamle eier er en god kamerat av meg og var mange sene kvelder med skruing på den! Hvordan er karosseriet for rust på den nå? Eg trur da kan vera lurt, ja 😁 E30'en står demontert og rustsveising pågår i periodar. Ska godkjennast med E30 M3 understell og interiør samt E46 motor og girkasse. Håpa å få den på vegen til neste sommar 🙂 Har lagt merke til at da ha vå skrudd og sveist på den bilen før 😅 Va du med i perioden rundt 2008 (?) når bilen blei lakka? EDIT: Såg kommentaren din i gamle tråden på bilen no. Var du med og sveiste óg, kanskje? 😄 Endret Søndag kl. 09:44 av RF91
stingrs Skrevet Søndag kl. 13:08 Forfatter Skrevet Søndag kl. 13:08 3 timer siden, RF91 skrev: Eg trur da kan vera lurt, ja 😁 E30'en står demontert og rustsveising pågår i periodar. Ska godkjennast med E30 M3 understell og interiør samt E46 motor og girkasse. Håpa å få den på vegen til neste sommar 🙂 Har lagt merke til at da ha vå skrudd og sveist på den bilen før 😅 Va du med i perioden rundt 2008 (?) når bilen blei lakka? EDIT: Såg kommentaren din i gamle tråden på bilen no. Var du med og sveiste óg, kanskje? 😄 Var med på både motorbytte og alt annet på den tiden, hehe av nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan det ser ut gulvet idag.😅 var hovedsaklig venstre gulv fremme som jeg husker vi sveiset opp igjen.. Morro at bilen fortsatt lever og ikke har havnet på dynga, alt for mange E30 når jeg tenker tilbake vi brukte som delebiler og ble sendt på huggeren! Hadde man visst hva de kom til å bli verdt så er jo det en god pensjon idag.. 😊
Mortenej Skrevet Søndag kl. 16:23 Skrevet Søndag kl. 16:23 Gartulerer med flot bil. Fantastiske biler dette, og gøy å se at de blir brukt. Her må fu fortsette å oppdaterer, venter spent på livet fiere for denne. stingrs reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Søndag kl. 17:46 Skrevet Søndag kl. 17:46 4 timer siden, stingrs skrev: Var med på både motorbytte og alt annet på den tiden, hehe av nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan det ser ut gulvet idag.😅 var hovedsaklig venstre gulv fremme som jeg husker vi sveiset opp igjen.. Morro at bilen fortsatt lever og ikke har havnet på dynga, alt for mange E30 når jeg tenker tilbake vi brukte som delebiler og ble sendt på huggeren! Hadde man visst hva de kom til å bli verdt så er jo det en god pensjon idag.. 😊 De so satte i M20B25? Når eg kjøpte bilen frå ein so jobba på GS i Bud stod da ein M30B35 nedi so va sopass kasta nedi i mørket at eg e forundra over at dan ikkje va opp ned. Skikkeleg berre-da-funka-jobb. Hadde eg reist og sett på bilen i dag hadde eg sikkert reist tomhendt heim, men 19 år gamle meg ville ha ein bil å spinna med 😅 Derfor ha bilen stått demontert i garasjen i sikkert 10 år totalt 😂 stingrs reagerte på dette 1
stingrs Skrevet Søndag kl. 18:08 Forfatter Skrevet Søndag kl. 18:08 19 minutter siden, RF91 skrev: De so satte i M20B25? Når eg kjøpte bilen frå ein so jobba på GS i Bud stod da ein M30B35 nedi so va sopass kasta nedi i mørket at eg e forundra over at dan ikkje va opp ned. Skikkeleg berre-da-funka-jobb. Hadde eg reist og sett på bilen i dag hadde eg sikkert reist tomhendt heim, men 19 år gamle meg ville ha ein bil å spinna med 😅 Derfor ha bilen stått demontert i garasjen i sikkert 10 år totalt 😂 Stemmer var en m20b25 vi monterte! 😁 Første prioritet på mine biler var å sveise sperre så kjenner meg igjen der ass!😂 RF91 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå