sondre Skrevet Mai 28 Skrevet Mai 28 (endret) Hei. Har byttet batteri på nøkkelen, Varta CR2450 - måler ca 3,3V på nytt batteri. Nøkkel ser slik ut. Dette er noen dager siden, men får fortsatt melding på dash om at batteri i nøkkel må byttes. På ekstranøkkel er det ikke melding om lavt batteri, byttet på den for et par år siden uten noe tull siden. Noen ide om hva som kan være issue? Endret Juni 6 av sondre
Reef89 Skrevet Mai 28 Skrevet Mai 28 (endret) Skjedde hos meg og, men meldingen forsvant plutselig helt og vært borte siden så har ikke sjekket mer opp i det. Har lest på andre forum før at hvis det er slike bugs, nøkkelen "spiser" batterier, lav spenning etc. så kan det være feil på elektronikken i nøkkelen... Endret Mai 28 av Reef89 sondre reagerte på dette 1
sondre Skrevet Juni 4 Forfatter Skrevet Juni 4 (endret) Varta batteriet var nytt, men et par år siden jeg kjøpte det. Kjøpte nytt Duracell CR-2450 på Jula etter forslag fra kundebehandler på Jensen Auto, og jaggu forsvant ikke low battery/replace battery. 👍 Endret Juni 4 av sondre
Yngvejos Skrevet Juni 4 Skrevet Juni 4 26 minutes ago, sondre said: Varta batteriet var nytt, men et par år siden jeg kjøpte det. Kjøpte nytt Duracell CR-2450 på Jula etter forslag fra kundebehandler på Jensen Auto, og jaggu forsvant ikke low battery/replace battery. 👍 Lithium batterier er datostemplet. Hvis du kjøpte det for ett par år siden, er det godt mulig at det var gått ut på dato. sondre reagerte på dette 1
Otis Skrevet Juni 6 Skrevet Juni 6 En annen ting er også at kvaliteten på batteri har dessverre gått markant ned. Vi skifter mye batterier på diverse ting på jobb og vi sliter med god kvalitet på alle batteriet. Om man kjøper 100 stk feks CR2450, så kan 40% av de være defekt ut av eska. Og det virker å spille liten rolle hvor de kommer fra eller hvem som har produsert de. E.C., Makky123 og sondre reagerte på dette 3
Yngvejos Skrevet Juni 6 Skrevet Juni 6 5 hours ago, Otis said: En annen ting er også at kvaliteten på batteri har dessverre gått markant ned. Vi skifter mye batterier på diverse ting på jobb og vi sliter med god kvalitet på alle batteriet. Om man kjøper 100 stk feks CR2450, så kan 40% av de være defekt ut av eska. Og det virker å spille liten rolle hvor de kommer fra eller hvem som har produsert de. Disse batteriene brukes ikke tilfeldigvis i utstyr med 868MHz sendere? Har hatt en del utfordringer i egen jobb med batterier som tappes raskt og kommunikasjonsproblemer. Etter RF måling på de værste lokasjonene og samtale med Nkom, viser det seg at LTE800 nettverket (blir ofte oppgradert ifbm 5G utbygging) drukner de svake signalene fra batteridrevne 868MHz sendere. Dette fører til at de må sende flere ganger for at signalet skal nå frem med tilhørende strømforbruk. På det værste stedet, slet kundene med å låse opp bilene sine på parkeringsplassen fordi signalet fra nøkkelen ikke nådde frem. Nkom la frem et case study fra ett borettslag hvor fjernkontrollen til garasjeporten kun virket helt inntil porten. De skrudde ned sendestyrken på LTE800 systemet i steg og opplevde drastisk økning i rekkevidde. Mener det var rundt 40 meter når mobilsenderene var slått av. E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå