isrihel Skrevet Juni 7 Skrevet Juni 7 Jeg var nettopp på en stor service med min BMW X3 2012 mod 2.0 d Mekaniker tror kanskje at lyden fra motoren er kanskje en begynnende rasling fra registerkjede legger ved en film hva synes dere som har et trent øre til slike ting? IMG_3580.mov
Øyvind L. Skrevet Juni 7 Skrevet Juni 7 Du kan begynne å fortelle mekanikeren din at registerkjedet er bak på motoren. Mot girkassa.. E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Juni 7 Skrevet Juni 7 Da er det litt rart å filme mot multireim og få med flere andre lyder når man skal prøve å fange opp rasling av kjede. For øvrig er det laget verktøy for å måle strekk i kjede, så om man er bekymret for det skal man kunne måle strekk og evt. bytte strammer. Marius2002 reagerte på dette 1
isrihel Skrevet Juni 7 Forfatter Skrevet Juni 7 Har fått tilbud på kr 12 000,- hos Bavaria for å bytte strammere. Men som de fleste erfarne mekanikere sier så er det bare å utsette problemet. Det er vel logisk, hvem vil stramme et kjede som muligens allerede er defekt. Har fått tilbud på å bytte alle 3 kjedene fra kr 25 000-60 000,- hos autoriserte verksteder. Bilen er gått km 219 000 og det er vel dessverre slik at disse register-kjedene nesten aldri holder ut hele bilens levetid.
Maverick2002 Skrevet Juni 7 Skrevet Juni 7 25000 vil jeg si er svært rimelig om de bytter alt, så det ville jeg definitivt gått for. isrihel reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet Tirsdag kl. 21:18 Skrevet Tirsdag kl. 21:18 Men har du fått konstantert at det er problem med kjede/strammere? Som nevnt over, dårlig filmet for å eventuelt vise en ulyd med kjede.
KMT Skrevet Onsdag kl. 06:50 Skrevet Onsdag kl. 06:50 (endret) Eg klarer heller ikkje å høre kva det kan vere ut ifrå filmen, men mi erfaring er at lager på multireimhjul kan lage lyd i framkant av dei motorane. Ved to tilfeller var det vannpumpehjullageret som hadde takka for seg. Det kan du sjekke ved å forsøke å vippe multireimhjula frå side til side. Men kan sjølvsagt vere ulyd frå fleire ting samtidig, feks ulyd frå både lager og register. Endret Onsdag kl. 06:51 av KMT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå