Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp på en stor service 

med min BMW X3 2012 mod 2.0 d

Mekaniker tror kanskje at lyden fra motoren er kanskje en begynnende rasling fra registerkjede

legger ved en film

hva synes dere som har et trent øre til slike ting?

Skrevet

Da er det litt rart å filme mot multireim og få med flere andre lyder når man skal prøve å fange opp rasling av kjede. For øvrig er det laget verktøy for å måle strekk i kjede, så om man er bekymret for det skal man kunne måle strekk og evt. bytte strammer.

Skrevet

Har fått tilbud på kr 12 000,- hos Bavaria for å bytte strammere. Men som de fleste erfarne mekanikere sier så er det bare å utsette problemet.

Det er vel logisk, hvem vil stramme et kjede som muligens allerede er defekt.

Har fått tilbud på å bytte alle 3 kjedene fra kr 25 000-60 000,- hos autoriserte verksteder.

Bilen er gått km 219 000 og det er vel dessverre slik at disse register-kjedene nesten aldri holder ut hele bilens levetid.

Skrevet

Men har du fått konstantert at det er problem med kjede/strammere?
Som nevnt over, dårlig filmet for å eventuelt vise en ulyd med kjede.

Skrevet (endret)

Eg klarer heller ikkje å høre kva det kan vere ut ifrå filmen, men mi erfaring er at lager på multireimhjul kan lage lyd i framkant av dei motorane. Ved to tilfeller var det vannpumpehjullageret som hadde takka for seg. Det kan du sjekke ved å forsøke å vippe multireimhjula frå side til side.

Men kan sjølvsagt vere ulyd frå fleire ting samtidig, feks ulyd frå både lager og register.

Endret av KMT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...