DagLarssen Skrevet Fredag kl. 21:17 Skrevet Fredag kl. 21:17 For fire dager siden kjørte jeg til verksted og stoppa utafor. Da mekanikeren skulle kjøre den inn, ville den ikke starte. Om kvelden dro jeg innom verkstedet med en annen nøkkel, og bilen starta tvert. Men så i dag stoppa den under kjøring og vil ikke starte. Jeg plugga til en bærbar OBD måler, fant ingen feilkoder, men sletta for sikkerhets skyld. Kobla fra batteriet et minutt og prøvde igjen. Men ville ikke starte. Noen som har hatt lignende trøbbel? Kan kanskje være bensinpumpa? Noen som vet hvor den sitter?
Alpejohn Skrevet Lørdag kl. 17:06 Skrevet Lørdag kl. 17:06 Det kan godt være bensinpuma ja, om den ikke starter så kan du alltids prøve å banke i tanken under bilen å se om det hjelper. Men det er mulig du har en pumpe under bilen også, alt etter motor og modell. Om du har mulighet for å sjekke livedata med diagnoseapparatet ditt så ville jeg hvertfall sjekka bensintrykk om det er mulig å lese av, eventuelt sjekke det manuelt på railen om det er mulig.
DagLarssen Skrevet Lørdag kl. 17:58 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:58 Takk for svar. Skal sjekke det du nevner. Litt lunefull denne bilen min: I dag starta den med det samme, flere ganger. Men det er jo litt risky å legge ut på tur hvis den plutselig skulle slå seg vrang. Kan jo ikke tilkalle NAF hver dag.
Otis Skrevet Søndag kl. 19:14 Skrevet Søndag kl. 19:14 Når den ikke starter kan du sjekke trykket på bensin ved å trykke ned schrader ventilen på railen?
DagLarssen Skrevet Søndag kl. 20:44 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:44 Takk for svar. Skal sjekke det du nevner. Litt lunefull denne bilen min: I dag starta den med det samme, flere ganger. Men det er jo litt risky å legge ut på tur hvis den plutselig skulle slå seg vrang. Kan jo ikke tilkalle NAF hver dag. Schrader ventilen, er det den lille svarte? Hva skjer da - skal det sprute ut bensin da? Så lurer jeg jo på hvorfor det er to identiske lokk under baksetet - sitter ei pumpe på hver side?
Otis Skrevet Søndag kl. 20:56 Skrevet Søndag kl. 20:56 Schrader er en ventil til rail. Trykker du inn senter skal det i teorien sprute ut bensin om pumpa er ok, og du ikke får start. Så dekk til mens du trykker inn senter. ball reagerte på dette 1
ball Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Kan det også være synkronisering med bil og nøkkel?
Otis Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Burde ikke være det, for det skal egentlig gi noen form for feilkoder. Men mulig det ikke trigges av en mystisk årsak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå