dopus Skrevet i går, 13:43 Skrevet i går, 13:43 Lurer på om noen har kan anbefale en alternativ olje til diffen på en 2013 520d RWD automat F11. Da oe oljen har en ektrem liter pris (prinsippsak dette, Da BMW oljen er særdeles overpriset) i følge realoem så skal min bil har diff olje av typen "BMW Hypoid Axle Oil G1, SAE 75W-85" , og denne koster fra 6-700 pr halvliter og opp mot neste 900. og man trenger gjerne 3 flasker for å være sikker på at man har nok. Ser det står et febi alternativ hos GS. Noen som har prøvd denne? prisforskjellen pr liter blir da 367 vs ca 1700...
Hpi Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg har kjørt på "Ravenol DGL SAE 75W-85 GL-5 LS" på både for og bakdiff de siste 6 årene. Den har følgende anbefalinger: BMW 83222239982, BMW 83222295532, BMW 83222413511, BMW Hypoid Axle Oil G1, BMW Hypoid Axle Oil G2. Du finner den bl.a hos Eurodel til endel hyggeligere pris enn Bmw sin egen originale. Ravenol er et tysk kvalitetsmerke, Jeg bruker det på Motor (Ravenol Rup) , begge differ, fordelingskasse og automatkasse.
Ingvaldsen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden har fortsatt med å bruke 75w90 selv på nyere biler selv om de sier 75W85, er det et problem ? uten å søkt noe særlig så er det nesten bare 75w90 som dukker opp på autodoc, men ser koed leverer 75w85 fra febi nå. teerex reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Det lurer jeg på også. 75W-90, f.eks. Castrol Transmax Axle er jo generelt godkjent for BMW diff uten LSD-clutcher, hvor mye annerledes er disse nyere diffene mekanisk sett kontra de eldre? Så ut som et skille rundt 07/2011 på F11 da jeg gjorde oppslag. EDIT: kan se ut som at Fuchs har vært leverandør til BMW på disse, finnes bl.a. her: https://www.autodoc.co.no/fuchs/23456310?gQT=2 Godkjenning for bl.a. BMW, Lada og Moskvich 🥳 Endret 18 timer siden av E.C.
teerex Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Bare å kjøre på med 75W-90 for vanlige åpne differ. 75W-85 har nok med drivstoffbesparelser å gjøre, men knapt målbart.
dopus Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden (endret) Takk for alle svar. Den Febi oljen hos GS har dem på autodoc også. Ser på autodoc så oppgis den som kompatibel med delenr nr som er oppgitt for oljen til min bils diffrensial. Tror jeg går for den, og ny tappe/fylleplugg. Da jeg skal ha litt mer fra autodoc også (nye dempere framme, plus tårlager, bosch viskere og litt andre småting) Den Febi oljen er oppgitt til samme viskositet som OE , 75W85. Endret 5 timer siden av dopus
Ingvaldsen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 2 timer siden, dopus skrev: Tror jeg går for den, og ny tappe/fylleplugg Må ikke bli skuffet da om den ikke har tappeplugg, bmw startet å fjerne de på forskjellig fra 2012 og nyere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå