Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 timer siden, sveigis skrev:

Selve bilen i seg selv ,ser jo bra ut synes jeg og rustmessig bør det vel være ytterst lite og tenke på mtp der den har gått.(Gått i Libanon helt til nå?)

En annen ting at interiøret er trukket om er jo ikke så unormalt mtp på varme osv som det nevnes her .

Og dette er jo selvsagt ingen M5 ,det eneste som er M på denne er stylingen og rattet .

En M535 har og lavere fjører originalt kontra vanlig e28 .

Som eier av lik bil er det likevel ting du bør ta deg god til og sjekke ut .

Som Rune K sier sjekk AC anlegg at det virker .Dyrt og fikse om noe er i stykker .

En annen ting sjekk at bremser er iorden da dette systemet som er på disse er annerledes kontra vanlige biler .

Noe dritt og feilsøke på og finne ut om noe går i stykker .

Abs ?Hvis ja se at ingen lamper lyser når du kjører .

Ellers superlette biler og skru og holde vedlike og ikke minst ,knakans gøye å kjøre og eie så håper du finner lite på den og kjøper den.😊😊

Min er en vanlig 535 i uten styling osv men der står M 535 i på chassisnummeret og kjøretøyoppl:

IMG_1671.thumb.jpeg.a9b6198f85783e3432e7bdb37ac39d3c.jpeg

Så de som ikke helt har greie på det som selger ,kan nok fort kalle det M5 .

Uansett hold oss oppdatert hvordan det blir og hvordan bil var .

Vi trenger flere e28 her på forumet .

Forresten sjekk at alle elektriske funksjoner som vinduer, takluke etc virker.

Lykke til .

Takk for fint svar😊

Har hatt 4 E28 før, og det grommeste var 528i. Utrolig hvordan trangen kommer snikende. 
Ellers får jeg litt dårlige vibber fra selger, bedt om tilbakemelding på innbytte i E12, samt opprinnelsesland. Helt dødt fra den kanten. 
Uansett - blir en oppdatering her når ting begynner å skje…

Skrevet
3 timer siden, sst079 skrev:

Når jeg ser klassikerne i rødt, elsker jeg de! Men vil jeg eie en..?

eneste ulempen med rød bil må være å bli lett kjent igjen ? :P  spesielt om man driver med overkant ambisiøs kjøring 

Skrevet
1 time siden, Ingvaldsen skrev:

eneste ulempen med rød bil må være å bli lett kjent igjen ? :P  spesielt om man driver med overkant ambisiøs kjøring 

Den kategorien er ikke jeg i (lengre)😅 Men jo, rød E28 er lekkert! Aberet med denne, er at det er fryktelig langt å dra for å kikke på den…

Skrevet
1 minutt siden, sst079 skrev:

Den kategorien er ikke jeg i (lengre)😅 Men jo, rød E28 er lekkert! Aberet med denne, er at det er fryktelig langt å dra for å kikke på den…

geilo - nordmøre er jo en liten dagstur i en bmw :P

Skrevet
På 24.7.2025 den 16.39, sveigis skrev:

Som Rune K sier sjekk AC anlegg at det virker .Dyrt og fikse om noe er i stykker .

En annen ting sjekk at bremser er iorden da dette systemet som er på disse er annerledes kontra vanlige biler .

Mulig litt off topic, men kan jeg spørre om hva som er annerledes med bremsene på disse? Tenker du da på M535 eller E28 generelt? 

Og er AC spesielt dyrt på akkurat disse bilene, eller generelt? 

Bare nysgjerrig da jeg sitter og sikler på akkurat samme biler selv, egentlig 😂

Skrevet
5 timer siden, Gabz skrev:

Mulig litt off topic, men kan jeg spørre om hva som er annerledes med bremsene på disse? Tenker du da på M535 eller E28 generelt? 

Og er AC spesielt dyrt på akkurat disse bilene, eller generelt? 

Bare nysgjerrig da jeg sitter og sikler på akkurat samme biler selv, egentlig 😂

E23, E24 og E28  med M30 motor har hydraulisk bremsekraftforsterker drevet av servopumpen i stedet for den vanlige vakumdrevne. Det er et flott system og den eneste "slitedelen" hvis man kan kalle det det er den såkalte bomba. Men jeg har kjørt over 250 000 med midt nå og kun byttet et par hydraulikslanger som svettet litt.

AC på gamle biler er generelt dyrt. Hvis det må konverteres til r134 så går tusenlappene fort. Sjekk ut tråden min på Sjuern så har jeg skrevet noe om det der.

Skrevet
23 timer siden, Ingvaldsen skrev:

I2025 er man som regel på tape. Så farge betyr mindre i dag enn tidligere ish 25-30 år tilbake i tid når folk måtte hjem på hustelefon før å ringe inn om kjøringen, Da var ofte reg nummer glemt og sinnet gitt seg. Så da var det letter å slippe unna enn i dagens samfunn. 

• 2 months later...
Skrevet
On 7/23/2025 at 4:35 PM, sst079 said:

Jeg spurte selger hvor den var tatt inn fra, det visste han ikke noe om. Men han skulle sjekke og komme tilbake. Takk for tips om AC, sjekker dette før jeg evt. tar turen på 50 mil.

Og ja, tårnstiver og M5 merker er jo i utgangspunktet ikke et godt tegn…

hvorfor er tårnstiver ett dårlig tegn ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...