Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikler på F11 om dagen, og en av tingene jeg lurer på i den anledning er muligheten for integrering av Carplay. Ettersom bil ikke er kjøpt enda vet jeg ikke hva jeg ender med av utstyrspakker osv., men tar gjerne en oversikt over hva som må oppgraderes utifra hva man enn eventuelt har.

Det er veldig viktig at lydkvalitet o.l. ikke kan nedgraderes, da det eventuelt skal betraktelige lyd/stereo-oppgraderinger inn i den eventuelle bilen.
Det er vel da sikkert noe OEM oppgraderinger man kan gjøre for å få carplay? Hva trengs eventuelt, og hva slags kostnader snakker vi?

Trådløs carplay er ikke så nøye, selv om det hadde vært en fin bonus (kun dersom det er lydoverføring med Wifi eller hva det er som gjør at lydkvaliteten fortsatt er tilnærmet uendret). 

Noen som har erfaringer med dette? :)

Skrevet

Følger et firma som heter Carphonics på instagram, de virker å ha gode ettermarkedsløsninger for Carplay i E- og F-serie BMW.

https://carphonics.co.uk/shop/shop-by-car/bmw/bmw-6-series/e63-e64-6-series/apple-carplay-android-auto-for-bmw-2004-onwards-vehicles/

De har også til F11, trådløst.

Nøkkelen her er om du kjøper F11 med CIC (pre-LCI til 2012) eller med NBT (pre-LCI 2013 og LCI).

Har dog ingen erfaringer med ettermarkedsløsninger selv, jeg nyter fraværet av alt mulig oppmerksomhetsforstyrrelser i F11'en :D 

Skrevet

Mange takk for innspill/tips!

Mr12Volt løsningen så jo egentlig veldig grei ut hvis den faktisk beholder lydkvaliteten også. 
Regner med at den ikke endrer noe annet enn å legge til carplay osv. inne i headunit?
Altså hvis jeg skal oppgradere forsterkeren bak osv., så går det helt likt som om det var helt originalt framme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...